تبلیغات
دبستان سعدی گناباد - مطالب مرداد 1394
دبستان سعدی گناباد
حداقل ارج نهادن معلم با ماست . اما اجـــــــــــر دادن معلم با خداست
نوشته شده در تاریخ جمعه 30 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
تصاویر زیبا از گروهی از پرندگان








نوشته شده در تاریخ دوشنبه 19 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

شهادت مظلومانه  ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت ، غریب مدینه و بقیع 

حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)

را به تمامی شیعیان

و همکاران و دانش آموزان عزیز

صمیمانه تسلیت گفته

امیدوارم با عنایت آن حضرت در دو دنیا رو سفید وعاقبت بخیر باشیم

انشاءالله



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 15 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
بعد از برگرداندن چند هزار نفر از معترضان به قطع یارانه نقدی‌شان به لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اکنون این ابهام برای آنها ایجاد شده است که یارانه پرداخت نشده در دوران حذف، به آنها پرداخت خواهد شد؟
کبعد از برگرداندن چند هزار نفر از معترضان به قطع یارانه نقدی‌شان به لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اکنون این ابهام برای آنها ایجاد شده است که یارانه پرداخت نشده در دوران حذف، به آنها پرداخت خواهد شد؟

بعد از اینکه غربالگری 76 میلیون یارانه‌بگیر در چند ماه گذشته رنگ واقعیت به خود گرفته و سرانجام بعد از مدتها انتقاد به روند پرداخت همگانی یارانه نقدی و کسری‌های ناشی از آن، دولت نسبت به حذف افراد پردرآمد اقدام کرد، این موضوع چندان به مذاق حذف شدگان خوش نیامد و نسبت به آن معترض شدند.

البته بخشی از این اعتراضات که از سوی گروههای کم درآمد یا متوسطی که قابل طبقه‌بندی بین اقشار پردرآمد نبودند مطرح شد کاملا طبیعی بود؛ از این رو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم به راه‌اندازی سامانه‌ای برای دریافت شکایات و اعتراضات حذف شدگان گرفت.

در حالی سامانه yaraneh10.ir از پنجم خردادماه امسال دریافت اعتراض حذف شدگان را آغاز و اعلام کرد هر خانواری می‌تواند به فاصله دو ماه از قطع یارانه به آن مراجعه و درخواست خود را ثبت کند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داد در صورتی که حذف به دلیل خطای احتمالی اتفاق افتاده باشد بعد از بررسی‌ها خانواری که محق دریافت یارانه تشخیص داده شوند، مجدد به لیست یارانه‌بگیران باز خواهند گشت.

اما در شرایطی که تاکنون تعداد مشخصی برای حذف شدگان از دریافت یارانه اعلام نشده و تعداد بین 50 هزار تا یک میلیون نفر متفاوت است از اظهارات قائم مقام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی این گونه به نظر می‌رسد که از این بین یارانه حدود 17 هزار نفر مجدد برقرار شده است. افرادی که با توجه به اینکه یارانه برخی از آنها حدود چهار ماه یعنی از ابتدای امسال پرداخت نشده و برخی هم معوقه کمتری دارند، درخواست واریز یارانه قطع شده خود در این چند ماه گذشته را مطرح می‌کنند.

برخی از افراد کم درآمدی که یارانه نقدی آنها در چند ماه گذشته قطع شده بود، اما به دلیل بروز خطا از لیست سازمان هدفمندی حذف شده بودند این گونه عنوان می‌کنند که در صورت برقراری مجدد، دریافت معوقات آنها توقع زیادی نیست چرا که این اشتباه از جانب حذف‌کنندگان بوده است!

با این وجود پیگیری موضوع از سازمان‌های مربوطه به نتیجه مثبتی در این رابطه نرسید و در نهایت این‌گونه اعلام شد که هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است، ولی احتمال واریز معوقات بسیار پایین و حتی بعید به نظر می رسد.


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 15 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

طبق یک سند به دست آمده از داعش در سوریه و عراق، گروه تروریستی داعش کودکان یک تا 9 ساله را به قیمت 150 یورو برای بردگی می‌فروشد.

طبق یک سند به دست آمده از داعش در سوریه و عراق، گروه تروریستی داعش کودکان یک تا 9 ساله را به قیمت 150 یورو برای بردگی می‌فروشد.

«زینب بانگورا» مسئول پرونده درگیری‌ها و خشونت‌های جنسی در سازمان ملل در گفت‌وگو با وبسایت آمریکایی «بلومبرگ» از فهرست قیمت‌های فروش کودکان به عنوان برده توسط گروه تروریستی داعش پرده برداشت.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، طبق سند به دست آمده از داعش در سوریه و عراق، قیمت فروش کودکان به عنوان برده توسط این گروه تروریستی به اقتضای سن آنها متفاوت است؛ به گونه‌ای که کودکان یک تا 9 ساله به قیمت 150 یورو معادل 165 دلار و کودکان بزرگتر به دلیل سن بالاتر به مبالغ بیشتری برای بردگی فروخته می‌شوند.

زینب بانگورا مسئول پرونده درگیری‌ها و خشونت‌های جنسی در سازمان ملل که پیشتر وزیر امور خارجه سیرالئون بوده، میگوید: «زنان همچنان بیش از سایرین در معرض این رفتار قرار دارند به گونه‌ای که پس از ربوده شدن آنها را فروخته یا به افراد خود هدیه می‌دهند.»


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 15 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
در تابستان تفاوت دما بین محیط خنک منزل و گرمای خارج از منزل یا زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های خنک و تگری باعث شوک دمایی در بدن می‌شود. این شوک گلو را حساس کرده و در برابر باکتری‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.
در تابستان تفاوت دما بین محیط خنک منزل و گرمای خارج از منزل یا زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های خنک و تگری باعث شوک دمایی در بدن می‌شود. این شوک گلو را حساس کرده و در برابر باکتری‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.

تابستان و تعطیلات آن هرچند برای بعضی‌ها خوشایند است، اما ابتلا به بعضی بیماری‌ها می‌تواند علاوه بر روزهای طولانی و گرمای هوا و آفتاب‌زدگی مزید بر علت شود و سختی همه آنها را دوچندان کند. امکان بروز و تشدید بعضی بیماری‌ها در این فصل زیاد است و اگر حواستان نباشد کارتان به دوا و دکتر می‌کشد.
 
آنژین (گلودرد)

دکتر حسین بختیاری، متخصص بیماری‌های داخلی و عفونی نوشت: باکتری‌ها عاشق گرما هستند و فصل تابستان بهترین فرصت را برای رشد آنها فراهم می‌کند. در تابستان تفاوت دما بین محیط خنک منزل و گرمای خارج از منزل یا زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های خنک و تگری باعث شوک دمایی در بدن می‌شود. این شوک گلو را حساس کرده و در برابر باکتری‌ها آسیب‌پذیر می‌کند و اگر حواستان نباشد دچار آنژین سفید یعنی آنژین باکتریایی (و نه ویروسی) می‌شوید.

برای پیشگیری از این مشکل به طور منظم و بعد از تماس با اشیای آلوده دست‌ها را با ژل‌های ضدعفونی‌کننده یا صابون بشویید. در صورت ابتلا به آنژین باکتریایی به پزشک مراجعه کنید تا داروهای ضدباکتری لازم را (به مدت 5 تا 7 روز) تجویز کند. در صورت آنژین ویروسی یا آنژین سرخ که در تابستان بندرت اتفاق می‌افتد می‌توانید با مصرف پاستیل‌های ضدعفونی‌کننده که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد التهاب موجود در گلو را تسکین دهید.
 
عفونت‌های ادراری

کاهش آب بدن در فصل تابستان و گرمای شدید باعث غلیظ شدن ادرار می‌شود. از طرف دیگر نگه داشتن ادرار باعث پرشدن مثانه و تجمع ادرار شده و امکان رشد میکروب‌ها را فراهم می‌کند. داشتن روابط جنسی ناایمن نیز می‌تواند موقعیت رشد و تکثیر میکروب‌ها را فراهم سازد. برای پیشگیری از بروز این مشکل در تابستان بهتر است روزانه به طور مرتب دستشویی بروید تا مثانه از تماس طولانی‌مدت با میکروب‌ها دور بماند.

حتما روزانه به میزان کافی (حدود 1/5 لیتر) آب بنوشید تا ادرار رقیق شده و راحت‌تر دفع شود. در صورت بروز عفونت‌های ادراری در تابستان مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک به مدت 5 روز کارساز است. لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات و بررسی‌های لازم آنتی‌بیوتیک مناسب را تجویز کند.
 
کم آب شدن بدن

کم آبی بدن یا دهیدراته شدن به معنی از دست رفتن آب بدن است. همه ما در روزهای گرم به طور متوسط یک لیتر آب از طریق تعریق و تنفس از دست می‌دهیم. این میزان برای فصل زمستان نیم لیتر تخمین زده شده است. در نتیجه در فصل گرما لازم است که به میزان کافی آب نوشیده شود تا جبران مافات شود. زمانی که بدن دچار بی‌آبی می‌شود فرد احساس تشنگی زیاد همراه با خشکی دهان می‌کند.

چین دادن پوست هم یکی از راه‌های تشخیص ابتلا به کم‌آبی یا دهیدراته شدن است. به این ترتیب که یک نیشگون از پوست گرفته می‌شود. اگر بدن دهیدراته شده باشد چین ایجاد شده روی پوست به کندی صاف و به حالت اول برمی‌گردد.

برای پیشگیری از این وضعیت کافی است که به طور مرتب و قبل از احساس تشنگی آب بنوشید. در صورت بروز این مشکل مصرف محلول آب حاوی شکر و نمک (یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری نمک برای هر لیتر آب) می‌تواند به تامین دوباره املاح بدن کمک کند.
 
یبوست

تغییرات آب و هوا، نوع تغذیه و سبک زندگی روی دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد. فصل تابستان فصل مسافرت و تعطیلات آخر هفته است. در نتیجه مصرف مواد غذایی آماده و خالی از فیبر باعث تنبلی روده‌ها و بروز یبوست می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل از ابتدای سفر مصرف میوه و سبزیجات تازه در هر وعده غذایی را افزایش دهید.

نوشیدن میزان کافی آب را فراموش نکنید چون در غیر این صورت مدفوع خشک و عبور آن سخت می‌شود. در صورت بروز یبوست مصرف ملین‌ها موثر است.
 
تب‌خال

تب‌خال ناشی از ویروس مسری HSV1 است که به صورت برجستگی‌های قرمزرنگ و آبکی در گوشه و کنار لب، بینی و نقاط دیگر به وجود می‌آید. تب‌خال بیشتر با درد و خارش همراه بوده و به دلیل عوامل متعددی مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خستگی زیاد ناشی از کم‌خوابی، استرس و... بروز می‌کند.

برای مقابله با این مشکل از قرار گرفتن افراطی در معرض نور خورشید بپرهیزید. قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از بوم‌های ضدآفتاب مخصوص لب استفاده کنید. لب‌ها را مرطوب نگهدارید و اجازه ندهید خشک شوند، به خاطر این‌که خشکی زمینه بروز تب‌خال را بیشتر می‌کند. این ضایعات پوستی معمولا بعد از یک تا دو هفته از بین می‌روند. به محض این‌‌که اولین نشانه‌های تب‌خال را مشاهده کردید از پمادهای موضعی «اسیکلوویر» استفاده کنید.
 
زگیل و قارچ پا

قارچ‌ها و زگیل‌ها در محیط‌های مرطوب و گرم مثل کنار استخر، صندلی‌های لب دریا یا شن‌های مرطوب ساحل رشد بیشتری دارند. اجتناب از راه رفتن با پای برهنه و عدم استفاده از صندل‌ها و کفش‌های روباز بهترین کار برای پیشگیری از این قبیل مشکلات است. نمایان شدن زگیل‌ها چند هفته طول می‌کشد و معمولا بعد از بازگشت از تعطیلات خود را نشان می‌دهد.

قارچ‌ها نیز معمولا 48 ساعت بعد از آلودگی پوست بروز می‌کنند. در این صورت ناحیه بین انگشتان پا قرمز و ملتهب می‌شود و فرد درد زیادی احساس می‌کند. در هر دو صورت پمادها و درمان‌های لازم برای مقابله وجود دارد. لازم است تا ناپدید شدن ضایعات پوستی از پمادهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
 
عفونت گوش خارجی

شنا کردن در آب دریا، رودخانه‌ها یا استخر دلیل اصلی بروز عفونت گوش خارجی است. آب به داخل مجرای شنوایی نفوذ می‌کند و زمینه رشد و تکثیر انواع باکتری‌ها را فراهم می‌کند. در این صورت نیز فرد احساس دردی شدید و خارش در این منطقه دارد که جزو نشانه‌های هشداردهنده عفونت هستند.

برای پیشگیری از این مشکل رعایت بهداشت گوش اهمیت بالایی دارد. برای این کار می‌توانید صبح و شب از اسپری تمیزکننده گوش استفاده کنید. در صورت دیدن نشانه‌هایی مثل درد و خارش شدید در گوش حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت پرده گوش و مجاری شنوایی مشکل را رفع کنید. برای درمان عفونت گوش از قطره‌های ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شود.
 
مسمومیت غذایی

گرمای زیاد زمینه را برای رشد سریع باکتری‌ها فراهم می‌کند. مواد غذایی که بدرستی و در دمای پایین نگهداری نمی‌شوند محل مناسبی برای رشد این باکتری‌ها هستند. بدون شک می‌دانید که مصرف این مواد غذایی نیز عامل اصلی مسمومیت غذایی و بروز علائمی مثل استفراغ، دل درد و اسهال است. مصرف سوسیس و کالباس، گوشت قرمز، سس‌ها و محصولات لبنی آلوده خطر مسمومیت را بالا می‌برد. مواد غذایی را بلافاصله پس از خارج کردن از یخچال مصرف کنید و از نگهداری آنها در دمای گرم محیط بپرهیزید.

در صورت بروز مسمومیت غذایی حتما حواستان به تامین آب بدن باشد. هر یک ربع آب بنوشید و از مواد غذایی آبکی مثل سوپ، آش، پوره، ماست تازه و... بیشتر استفاده کنید. معمولا مسمومیت بعد از 48 ساعت به خودی خود برطرف می‌شود. به یک لیتر آب یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری نمک اضافه کرده و میل کنید تا املاح از دست رفته بدن تامین شود. اگر علائم مسمومیت بعد از 24 ساعت برطرف نشود حتما به پزشک مراجعه کنید.
 
تورم و سنگینی پاها

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید، گرمای بی‌امان تابستان باعث باز شدن و گشادی وریدهای محیطی اندام‌های تحتانی می‌شود. بازگشت خون به قلب بخوبی صورت نمی‌گیرد و خون باقیمانده در اندام‌های تحتانی باعث ایجاد احساس سنگینی و درد در پاها می‌شود. این مشکل بویژه در افرادی دیده می‌شود که در فصول دیگر سال هم دچار مشکل گردش خون بوده‌اند.

برای بهبود جریان خون در رگ‌ها از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور آفتاب یعنی بیش از دو ساعت در یک وضعیت ثابت (به عنوان مثال آفتاب گرفتن) بپرهیزید. در آب استخر یا دریا راه بروید. آب خنک و تحریک کف پا به وسیله شن‌ها باعث برگشت خون به قلب می‌شود. استفاده از جوراب‌های ساق بلند مخصوص که روی پشت ساق پا و قوزک پا فشار می‌آورد هم به گردش خون کمک می‌کند. می‌توانید به پزشک مراجعه کنید تا ژل‌های مخصوص و محصولاتی با خواص ضدالتهابی برای کاهش تورم و درد در این نواحی را تجویز کند.


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

€ ¢ْ¡ْ§ْ¥ے¬دْ¦,
 
آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند.
از «تن» تو- هر چقدر هم که قوی باشد- ترسی ندارند.
از گاو که گنده‌تر نمی‌شوی، میدوشندت!
از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند!
از اسب که دونده‌تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند!،

اما آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

سرنوشت کارتونهایی که میدیدیم چی شد؟

بعد از کلی تحقیق به این نتایج دست یافتیم البته این گزارش برای دو نسل گذشته است




آقای سکسکه عمل کرده، می‌ره سر کار و میاد و زندگی‌شو می‌کنه!




الفی دیگه از هیچی نمی‌‌ترسه!



آلیس شوهر کرده، دو تا بچه داره و یه زندگی حقیر توی یه آپارتمان 50 متری ساده.




آن‌شرلی آرایش‌گر معروفی شده و توی جردن و چند تا محله‌ی بالای شهر شعبه زده و حسابی جیب مردم رو خالی می‌کنه به اسم گریم و رنگ

موهای عالی …






ای‌کیوسان کراکی شده و مخش تعطیل تعطیله


بامزی یه خرس بزرگ شد و شکارش کردن!… شلمان هنوز هم خوابه!



پت پست‌چی بازنشسته شده و الان تو خونه‌ی سال‌مندان منتظر مرگشه!



بنر رو یادته؟ پوستشو توی خیابون منوچهری ۳۰۰۰۰ تومن ‌فروختن!



بالتازار و زبل‌خان آلزایمر گرفتن.












دامبو، پلنگ صورتی، پسر شجاع، خانوم کوچولو، گوریل انگوری، شیپورچی، یوگی و دوستاش همه توی یه سیرک بزرگن!



تام سایر حسابی باکلاس شده و موهاشو مدل جوجه‌تیغی درست می‌کنه!



تام و جری دو تا دوست صمیمی شدن!



تن‌تن توی یه روزنامه خبرنگار بود، الان تو یه شرکت تبلیغاتی داره فعالیت میکنه!



جیمبو رو از رده خارج کردن و بعد اجاره دادندش به ایران ایر !!



چوبین خیلی وقته که مادرش رو پیدا کرده و دنبال یه وامه تا ازدواج کنه!



حنا خانوم دکتر شده، مادرش هم از آلمان برگشته کنارش!



خپل رو از باغ گل‌ها انداختنش بیرون, اون‌جا یه برج ١٠٠٠ طبقه
ساختن! (چند روز پیش کنار یه سطل آشغال دیدمش – خیلی لاغر شده!)



خانواده‌ی دکتر ارنست همسایه مونن، هر سه تا بچه‌اش رفتن خارج، همسر دکترخیلی مریضه!



رابین‌هود رو توی اسلام‌شهر گرفتنش – به جرم شرارت!- هفته‌ی دیگه اعدامش می‌کنن!



سوباسو و کاکرو قهرمان جهان شدن، خب که چی؟!



کایوت، بالاخره ردرانر رو گرفت ولی از شانس بدش آنفولانزای مرغی گرفت و مرد!



هیچ‌کی نفهمید گالیور عاشق فلرتیشیاست!



لوک خوش‌شانس طی یه بدشانسی، اشتباهی تو یه صحنه قتل دستگیر
شد و نتونست خودشو تبرئه کنه و الان هم سلولی دالتون ها شده!



مارکو پولو تو میدون راه‌آهن یه باقالی فروشی زده ، می‌گن کارش خیلی گرفته!



گربه‌سگ عمل کردن و جدا شدن!




ملوان زبل الان دیگه یه دزد دریایی معرف شده در خلیج عدن!


آقای پتی‌بل تو میدون شوش یه بنک‌دار کله‌گنده‌س!




معاون کلانتر از یه بانک اختلاس کرد و فرار کرد رفت خارج !



آقای نجار هم الان به جرم قطع غیرمجاز درختان تحت تعقیبه و وروجک هم قایم شده!


پت و مت دکترای مهندسی عمران گرفتند و الان جزو هیئت علمی دانشگاهند!



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

عکس‌های جذاب و دیدنی از درختان رنگین کمانی جزیره سولاواسی اندونزی
   


alt

 

alt

  

alt

 

alt

 

alt




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

Opinion
(اندیشه)


Way of Life
(روش زندگی)




Punctuality
(وقت شناسی)



Contacts
(ارتباطات)



Anger
(خشم و عصبانیت)






Queue when Waiting
(ایستادن در صف انتظار)



Self
(خودشناسی)



Sundays on the Road
(روزهای تعطیل در خیابان)


Party
(میهمانی‌)


In the Restaurant
(در رستوران)


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

آیا می دانید چرا در گوش طفل تازه متولد شده اذان می گویند؟

رسول اكرم امر فرموده است كه هنگام تولد طفل در گوش راست او اذان و درگوش چپ او اقامه بگوییم!

از آنجا که بعد از هر اذان و اقامه اى نمازى برپا می شود پس نماز این دو كجاست؟

نماز این اذان و اقامه ،همان نماز میتى است كه بعد از مرگ هر انسان بر او خوانده می شود.

آیا هیچوقت از خود پرسیده بودید كه چرا نماز میت اذان واقامه ندارد؟!

((چون هنگام تولدمان اذان و اقامه اش را در گوشمان خوانده بودند تا در فرصتى كه به ما داده شده خود را براى چنین روزى آماده كنیم))

پس عمر ما هر چند طولانی باشدفاصله ی بین اذان ونمازاست.خدایا عمرمان را با بركت كن هرگاه در میان مشکلات قرارگرفتید،سیل صلوات به راه اندازید؛زیرا آن سیل،حتما مشکلات را با خود می برد.

 علامه طباطبایی و آیت الله بهجت ازمرحوم آیت الله قاضی نقل می کردند

اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسدمرا لعن کند.

نمازاول وقت فی نفسه آثارزیادی دارد، اگر چه حضور قلب هم نباشد.

 

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

a4071ca6e11c97790a800cac5a1eb1f0-425



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 

1423732785657102_large.jpg




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
همه آبهای دریا هم نمی توانند یک کشتی را غرق کنند........

مگر اینکه در داخل کشتی نفوذ کنند........

بنابراین........

تمام نکات منفی دنیا روی شما تاثیر نخواهد داشت.......

مگر اینکه شما اجازه بدهید.................


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

مگر نه این است که بزرگ ترین دغدغه آنان،

 این است که چرا دولت روحانی توانسته است این توافق را به سرانجام برساند؟

پس چرا تا کنون خودشان آن را ترجمه نکرده اند؟

 یکی از نمایندگان معترض به توافق هسته ای در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این توافق پرسیده است که آیا تضمینی هست که ترجمه‌ متن و ضمائم توافق هسته ای که وزارت امور خارجه در اختیار مجلس گذاشته است، درست باشد؟

در این باره چند نکته قابل توجه است:

1 - آیا در کل جریان دلواپسان، یک نفر آدم باسواد که انگلیسی بلد باشد و بتواند این توافق را ترجمه کند تا بقیه بتوانند آن را بررسی کنند، وجود ندارد؟!

این ها که ادعایشان زمین و زمان را پر کرده است و به قول رئیس سابق دولت ، "کارشناس ارشد همه چیز" هستند چرا نمی توانند 150 صفحه ترجمه کنند؟

مگر نه این است که بزرگ ترین دغدغه آنان، این است که چرا دولت روحانی توانسته است این توافق را به سرانجام برساند؟ پس چرا تا کنون خودشان آن را ترجمه نکرده اند؟

البته از جریانی که بزرگ ترین منتقدان هسته ای شان با گذشت 12 سال از آغاز مباحث هسته ای، حتی نام درست NPT را هم نمی دانند و قادر نیستند مفاهیم اولیه هسته ای را در سطح معلومات عمومی توضیح دهند، انتظاری بیش از این نیست.

2 - این بزرگواران که با مدارک دکتری وارد مجلس شده اند و در دولت قبل نیز مناصب مختلف را با عنوان "آقای دکتر" و "خانم دکتر" در اختیار داشتند، چگونه است که نمی توانند یک متن انگلیسی بخوانند؟

مگر نه این است که دارندگان مدرک دکتری قاعدتاً باید بتواند در سطح تافل یا آیلتس زبان انگلیسی بدانند؟ این ها چگونه دکترهایی هستند که نمی توانند انگلیسی حرف بزنند یا بخوانند؟

این مشکل البته در تیم قبلی مذاکرات هم وجود داشت و افرادی عهده دار مهم ترین و سرنوشت سازترین مذاکرات بین المللی ایران بودند که برغم داشتن مدارک دکتری، نمی توانستند با طرف های مقابل، به انگلیسی صحبت کنند و همیشه با خود مترجم می بردند!

3 - عزیران دلواپس که می گویند متن ترجمه شده ای در دسترس ندارند و انگلیسی هم نمی دانند، دقیقاً با چه جیزی مخالف هستند؟
مگر نه این است که خداوند در قرآن فرموده است: وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا ﴿اسراء-۳۶)


"از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند."

پس اول بروید و توافقنامه را دقیق بخوانید و بدانید که درباره چه چیزی حرف می زنید، بعد با آن موافقت یا مخالفت کنید.


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
یادگار گرامی امام تأکید کرد: یک معلم شجاع توان تربیت نسل شجاع را دارد؛ نسلی که وقتی شجاع باشد در مقابل استکبار، استعمار و استحمار می ایستد و اتکاء امام بزرگوار ما نیز به همین عامل بود.
به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در حرم امام خمینی با اشاره به اهمیت پرسشگری در محیط علمی از نگاه امام راحل، اظهار کرد: یکی از اموری که در درس فقه و اصول امام همه شاگردان ایشان بر آن متفق القول هستند این است که وقتی صحبتهای امام طولانی می شد و کسی سخن نمی گفت، ایشان می گفتند مگر اینجا مجلس وعظ است؟ اینجا درس است؛ چرا کسی اشکال نمی کند و حرف نمی زند؟

وی افزود: احتمالا امام این خصلت را از استاد بزرگوارشان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی گرفته اند، زیرا مشهور است که می گویند یکی از شاگردان مرحوم حائری درس ایشان را تقریر کرده و خدمتشان برده بود؛ آیت الله حائری به او گفته خیلی خوب نوشته ای، اما آیا هیچ نکته ای به ذهن خودت نرسید که در جایی اشکال، ان قلت یا حاشیه ای را مطرح کنی؟

سید حسن خمینی با تأکید بر آموزش شجاعت در کلاس درس، گفت: دانش آموز، دانشجو و طلبه باید از استاد خود در مرحله اول آزاد اندیشی را فرا گیرد؛ زیرا درسی که در آن آزاد اندیشی، توانمندی طرح سؤال و پرسشگری وجود نداشته باشد، درس نیست، بلکه صرفا حفظ کردن مطالب است.

وی تأکید کرد: در حوزه علوم امر مقدس وجود ندارد و ما باید با سؤال و پیگیری مجدانه هم طلبه، هم دانشجو و خصوصا دانش آموز -که اصول اساسی را در آن دوران فرا می گیرد- را  به گونه ای تربیت کنیم که بتواند در مسیر خود پرسشگری کند، لذا فضای آموزش و پرورش و خصوصا فضای کلاس های درس باید آمیخته به شجاعت باشد.

یادگار امام یادآور شد: یکی از بزرگترین درس هایی که در دوره دبیرستان فرا گرفتم بُعد شجاعت و اجازه شجاعتی بود که بعضی معلم ها به دانش آموز می دادند؛ دانش آموز حتی اگر در موضوعی فکر می کند به درستی و بر خلاف نظم مقرر شده می اندیشد باید بتواند کار خود را در چارچوب ضوابط پیش ببرد، این امر البته مقدماتی لازم دارد و اولین مقدمه آن است که شجاعت در میان معلمان بیش از همه وجود داشته باشد.

سید حسن خمینی تصریح کرد: از نقاط مثبت آموزش و پرورش ما در طول تاریخ شجاعت معلمان در مقابل دستگاه مدیریتی بوده است، زیرا شاید در قیاس با سایر نهادهای دولتی معلم ها از استغناء و شجاعت بیشتری در بیان عقاید و بیان مطالبی که صحیح می پندازند، برخوردار بوده اند.

وی با ارزشمند خواندن روحیه شجاعت در معلمان گفت: اگر فضای مدیریتی آموزش و پرورش این روحیه را بارور کند تا معلمان بتوانند شجاعانه آنچه در حوزه اداری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می اندیشند را بیان کنند، آنگاه یک معلم شجاع توان تربیت نسل شجاع را دارد؛ نسلی که وقتی شجاع باشد در مقابل استکبار، استعمار و استحمار می ایستد و اتکاء امام بزرگوار ما نیز به همین عامل بود.

یادگار امام افزود: امام عزیز و بزرگوار ما یک معلم شجاع بود که توانست نسلی را شجاع پرورش دهد و با اتکاء به شجاعت آن نسل تصمیم بگیرد. امام شجاعت ایستادگی مقابل شاه، استبداد، استعمار و آمریکا، صدام و شجاعت ایستادگی مقابل حرف متحجرین را داشت؛ بعضی از ما شجاعت ایستادن مقابل خارجی را داریم اما ممکن است در مقابل تخلف دوستانمان آن شجاعت را نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: امام یک معلم شجاع بود که نسلی را شجاع پرورش داد، بارور کرد و با اتکاء به شجاعت آنان توانست مقابل سلطه داخلی و خارجی بایستد. لذا در فضای آموزش و پرورش، مدیریت این مجموعه از حیث اخلاقی و دینی موظف است این شجاعت را میان معلمان نهادینه کند؛ این ویژگی پیش از این هم میان معلمان بوده است و باید آن را پاس داشت و خود معلمان هم نسبت به این مسأله مسئولیت دارند.

سید حسن خمینی در پایان تأکید کرد: یکی از اموری که دولت حتما باید کمک کند و واقعا در این حوزه نباید هیچ اجحافی صورت گیرد موضوع معیشت معلمان است، زیرا واقعا معلمی که از حیث معیشتی دچار مشکل باشد توان تعلیم و تربیت یک فضای سالم را ندارد.


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
رییس جمهوری تاکید کرد: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند.
حجت اسلام و المسلمین حسن روحانی در این پیام که حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری آن را روز یکشنبه در برج میلاد قرائت کرد، افزود: سی و دومین اجلاس مدیران روسای آموزش و پرورش کشور و حضور شما گرامیان فرصت مغتنمی فراهم آورده تا با هم مشکلات دستگاه تربیتی بیاندیشیم و برای شکوفایی کودکان عزیزمان تدبیر کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: اصل 44 قانون اساسی دولت را موظف در امر آموزش و پرورش کرده است و این وظیفه خطیر فرصتی بی بدیل فراهم آورده تا آموزش و پرورش همراه با دین، خانواده و غیره شرایط بهتر را برای زیست آینده رقم بزند.

در بخش دیگری از پیام رییس جمهوری آمده است: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند.

در بخشی از این پیام آمده است: امروز باید پاسخ دهیم که آموزش و پرورش چگونه می تواند در اصلاح رفتارهای فردی و در شکل گیری کارهای اجتماعی ایفای نقش کند.

در ادامه پیام نوشته شده است: اهمیت انسجام اجتماعی به عنوان یکی از برکات آموزش و پرورش در دنیای کنونی به حدی است که مرزهای جغرافیایی به حدود و مرزهای فرهنگی رسانده است.

وی در ادامه این پیام با تاکید بر حراست از انسجام اجتماعی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرده است: سامانه تعلیم و تربیت ملی ما برای حفظ انسجام اجتماعی چاره ای جز به توسعه احترام به تمامی هویت های ملی، پرچم، زبان، خط رسمی و میراث فرهنگی ندارد.

رییس جمهوری در ادامه آورده است: آموزش و پرورش باید به آرمانخواهی و ایجاد چشم اندازهای روشن توجه خاصی نشان دهد و تحقق شعار هر دانش آموزش یک مهارت را در آنان تقویت کند.

سی و دومین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور به منظور رسیدگی به مهمترین مسایل تعلیم و تربیت کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسوولان این وزارتخانه دقایقی پیش در برج میلاد آغاز به کار کرد.

این اجلاس که با شعار تحول آموزش و پرورش امروز، بالندگی فردا برگزار می شود قرار است در مدت سه روز برپایی این نشست رییس جمهوری، رییس قوه مقننه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کنند.

در کنار سخنرانی ها، 12 کارگروه تخصصی نیز متناسب با ضرورت ها و نیازهای وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است که هر کارگروه با ریاست یکی از معاونان وزارتخانه به بحث و بررسی موضوعات تعیین شده می پردازند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه، راهکارهای توسعه و ارتقای سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان، نقش فضاهای آموزشی و پرورشی در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اقتصاد آموزش و پرورش و معیشت معلمان از جمله موضوعات کارگروه های تخصصی است.

همچنین راهکارهای چابک سازی نظام اداری و کاهش تمرکز در آموزش و پرورش، نحوه انتخاب معلمان نمونه در برنامه ششم توسعه، همسویی محتواهای آموزشی با برنامه درسی ملی، راهکارهای توسعه عدالت آموزشی و پرورشی و بررسی شیوه های موثر در پرورش صحیح دانش آموزان از دیگر موضوعات پیش بینی شده برای بحث و بررسی در این کارگروه ها است.

در حاشیه سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور، نمایشگاهی از دستاوردها و ابتکارات و مطالبات جدید استان ها در یک سال گذشته دایر شده است.


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
این دهکده رویایی هیچ خیابانی ندارد و تمام نقل و مکانها با قایق امکان پذیر می‌شود.
این دهکده رویایی هیچ خیابانی ندارد و تمام نقل و مکانها با قایق امکان پذیر می‌شود.

بی شک همه دوستدار فضایی رویایی و آرامش بخش برای زندگی هستند اما گاهی نبودن شرایط همین علاقه را رویایی و دست نیافتنی باقی می گذارد.

دهکده جیثورن یکی از این مناطقی است که زیبایی چشم گیر و منحصر به فردی دارد. این روستای زیبا و آرام در کشور هلند واقع شده است که نه تنها یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین روستاهای هلند است بلکه بدون شک می توان آن را یکی از بی نظیر ترین نقاط جهان دانست.

از ویژگی های این روستای بسیار زیبا، نداشتن حتی یک کوچه و خیابان است. در واقع به دلیل اینکه این روستا بر روی آب قرار دارد، شهروندان برای رفت و آمد از قایق استفاده می کنند




نوشته شده در تاریخ شنبه 10 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
یک عکاس با کنار هم قرار دادن اجسام مورد استفاده به شکل خاص و استفاده از رنگ های آرامش بخش و تسکین دهنده تصاویر زیبایی را خلق کرده است.
 خانم «امیلی بلینکو» با خلق این تصاویر نشان داد که با هر وسیله ای می توان چیزهای زیبا و آرامش دهنده خلق کرد.
حوصله این خانم عکاس در جمع آوری اشیاء و نحوه چیدمان آنها بسیار مورد توجه است.
خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان

خلاقیت شگفت انگیز عکاس در چیدمان



نوشته شده در تاریخ شنبه 10 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
سال تحصیلی در ایالات متحده معمولا کوتاه تر از سال تحصیلی در کشورهای اروپایی است.
بیشتر مدارس سال تحصیلی خود را با سیستم ترمیک سازماندهی می‌کنند.
 این مطلب مروری کلی بر سیستم و سطح آموزشی‌، نوع سازماندهی، چگونگی ارزیابی و اطلاعات‌ کلی مدارس کشور ایالات محتده امریکا دارد.

در تحقیق درباره مدارس امریکا


سال تحصیلی


سال تحصیلی در ایالات متحده معمولا کوتاه تر از سال تحصیلی در کشورهای اروپایی است. بیشتر مدارس سال تحصیلی خود را با سیستم ترمیک سازماندهی می‌کنند. هر سال تحصیلی شامل دو ترم است؛ ترم پاییز از اواسط ماه آگوست/ اوایل ماه سپتامبر تا ماه دسامبر است‌ و ترم بهار ‌از ژانویه تا پایان ماه می.

همچنین تعطیلات کمتری نسبت به مدارس بسیاری از کشورها دارند که شامل روز جهانی کار (اوایل سپتامبر)، روز یادبود (اواخر ماه می)، روز مارتین لوتر کینگ جونیور (اواسط ماه ژانویه)، روز شکرگزاری (پنجشنبه و جمعه در اواسط نوامبر) و روز جمعه و دوشنبه عید پاک است. دانش آموزان یک استراحت یک هفته ای در بهار و دو هفته تعطیلات کریسمس دارند.

سیاست‌گذاری و مدیریت‌


کنترل و اداره مدارس ایالات متحده آمریکا بسیار متفاوت با مدارس دیگر کشورهای جهان است. در حالی که دولت آمریکا بودجه و استانداردهای ملی برای مدارس را تعیین می‌کند، اختیار مدارس دولتی در ایالات متحده اصولاً مبتنی بر سیاست آموزش و پرورش ایالتی است. از آنجا که بیشتر سیاستها در سطوح ایالتی و محلی تعیین می شوند، برنامه درسی مدرسه می تواند از دولت به دولت و حتی بین مناطق آموزش و پرورش در یک ایالت هم متفاوت باشد؛ بنابراین، بهترین مرجع برای اطلاع از نحوۀ اداره و شرایط آموزشی هر مدرسه، مدرسه محلی و یا هیأت مدیره هر مدرسه خواهد بود.

مقایسه: در مدارس آمریکا چه می‌گذرد

سطوح آموزشی

آموزش و پرورش رسمی در ایالات متحده به طور کلی از سن 5، 6 سال تا 16 الزامی است، که البته در برخی ایالت‌ها این سنین می‌تواند کمی متفاوت باشد.‌ تحصیل در مدارس بر اساس چند سطح تقسیم شده است. از سطح K (کودکستان) تا سال 12 در ایالات متحده. این نام گذاری در انگلستان به شکل سال 1 تا 13 می‌باشد. در امریکا تحصیلات مدرسه در سطح ابتدایی (سطح 5‌ -کودکستان) آغاز می شود سپس با مدرسه راهنمایی (کلاس ششم تا هشتم ) ادامه یافته و در سالِ پایانیِ دبیرستان (کلاس نهم تا دوازدهم) به پایان می‌رسد.

مهد کودک در سال اول دبستان / ابتدایی است و معادل سال 1 در انگلستان است. مدارس ابتدایی آموزش مهارت های اساسی مانند خواندن، نوشتن و حساب را در کنار تاریخ، جغرافیا، تعلیمات مدنی، صنایع دستی، موسیقی، علوم، بهداشت و سلامت و پرورش فیزیکی ارائه می‌دهند. زبان های خارجی اغلب در مدرسه راهنمایی آموزش داده می‌شوند.

به این ترتیب با ‌رسیدن دانش آموزان به مدرسه راهنمایی‌، برنامه درسی کمی انعطاف پذیرتر می‌شود‌، که شامل کلاس‌های ضروری و انتخابی خواهد بود. دانش آموزان در کلاس‌های ضروری که شامل ریاضی، زبان انگلیسی و علوم است، بیشتر در کلاس‌ها بر اساس سطح علمی گروه بندی می‌شوند تا این علوم را در قالب گروه آموزش بهتری ببینند؛ اما کلاس‌های اختیاری انعطاف پذیری بیشتری داشته و دانش آموزان در انتخاب کلاس اختیاری، مانند زبان های خارجی، موسیقی، اقتصاد خانه، گروه کر و یا هنر انتخاب های بیشتری خواهند داشت.

هرچند هیچ برنامه درسی دیکته شده در سطح ملی در مدارس وجود ندارد،محتوای کلی برنامه درسی دوره متوسطه در سراسر کشور دارای سازگاری و یکپارچگی است، به گونه‌ای که در هر ایالت، سیستم آموزش و پرورش، فهرستی از آموزش‌های پایه مورد نیاز را برای فارغ‌‌التحصیلی از دبیرستان را در مواد آموزشی الزامی می‌گنجاند. این ممکن است شامل انگلیسی، ریاضیات، زبان خارجی، تربیت بدنی، هنر و / یا موسیقی، علوم و مطالعات اجتماعی (یک موضوع ترکیبی از تاریخ، دولت و جغرافیا) باشد.

با این حال، دانش آموزان همچنان حق انتخاب در گزینش درس‌های سطح کلاس خود با بهره گرفتن از کمک پدر و مادر خود و مشاور مدرسه را خواهند داشت. بسیاری از دبیرستان‌ها، برنامه های خاص و جداگانه ای‌ برای دانش آموزانی که مایل به شرکت در یک دوره چهار ساله در رشته دانشگاهی مشخص، علاقه مندی به شغل مورد نظر و یا کسب مدرک فنی در دوره دو ساله در کالج و یا حتی به عنوان یک نیروی کار عادی در آینده هستند، ‌در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند.

پس از اتمام موفقیت آمیز سال دوازدهم در کنار الزامات فارغ التحصیلی تعیین شده‌، دانش آموز مدرک ‌دیپلم دبیرستان‌ دریافت می کند.

انواع مدرسه‌ها


به مانند بسیاری از کشورها، در امریکا نیز دو نوع مدرسه دولتی و خصوصی وجود دارد.
مدارس عمومی (دولتی) آموزش رایگان برای دانش آموزانی که در آن منطقه محلی زندگی می کنند، ارائه می‌کنند که بودجه آنها بر اساس مالیات های محلی و بودجه تخصیصی دولت های ایالتی و فدرال تأمین می شود؛ ‌حدود 85-90٪ از دانش آموزان در ایالات متحده در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

اغلب، دانش آموزان مدارس دولتی به مدارسی که در محدوده محل زندگی آنها تخصیص داده شده، می‌روند، مگر برخی از مدارس ویژه مانند مدارس بین المللی که شرایط ویژه ای برای جذب دانش آموزان مختلف دارند. با توجه به این سیستم، خانواده‌ها اغلب در هنگام انتخاب یک منطقه جدید برای زندگی به مدارس آن محل به عنوان یکی از شاخصه های تعیین کننده نگاه می‌کنند.
 
هرچند در مدارس دولتی برای همه ‌سطوح آموزشی به دانش آموزان باز است، شاید دانش آموزان ‌در کلاسها در بخش بندی‌هایی بر اساس سطوحی مانند سطح پیشرفته، افتخارات، کلاس های فنی و حرفه ای، و...  قرار بگیرند تا پس از فارغ التحصیلی راحت‌تر به اهداف گروه بندی که کسب مدرک کارشناسی، حضور در یک کالج‌ و یا نیروی کار باشند، دست پیدا کنند.

 حضور در مدارس خصوصی مستلزم پرداخت هزینه است. از مزیت‌های این مدارس جمعیت کمتر دانش آموزان نسبت به مدارس دولتی است. آنها اغلب توسط یک هیأت مدیره خصوصی اداره می‌شوند و غالبا همسانی کاملی با سرفصله‌ای ایالتی تعیین شده در برنامه درسی در مدارس دولتی ندارند. حدود 10 درصد ‌دانش آموزان در ایالات متحده به مدارس خصوصی می‌روند.

مقایسه: در مدارس آمریکا چه می‌گذرد

ارزیابی


بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا که سرفصل‌ها و برنامه درسی ملی برای مدارس وجود دارد؛ آزمون‌های سراسری و مدارک یکپارچه در سطح این کشور وجود ندارد، بلکه دانش آموزان در جهت تکمیل دیپلم دبیرستان (الزامات مورد نیاز که توسط هر ایالت تعیین شده است) تلاش می‌کنند، و برای ورود به دانشگاه بر اساس معیارهایی مانند معدل، رتبه کلاسی، دشواری واحد‌های انتخابی (پیشرفت، افتخارات کسب شده) و پذیرش در آزمون ورودی مورد ارزیابی و دقت نظر قرار می‌گیرند.
 
دانش آموزان به طور کلی و همواره در طول ترم از طریق ترکیبی از آزمون‌های میان مدت / امتحانات نهایی، مقالات، امتحانات کلاسی، تکالیف، مشارکت در کلاس درس، کار گروهی، پروژه‌ها و حضور ارزیابی و این ارزیابی با یک «نمره» نهایی در پایان نیم‌سال به دانش آموز داده می‌شود. نمرات با حروف (A +، A، B +، B، و ... و یا به شکل درصد داده می شود. میانگین این نمرات، به عنوان معدل کلی دانش آموز محاسبه می‌شود.

به طور کلی کارنامه نمرات به دست آمده در هر درس در پایان میان ترم، ترم و سال تحصیلی برای والدین دانش آموز ارسال می‌شود. همچنین ریز عملکرد دانش آموز در تمام موارد طی یک مدرک رسمی ثبت می‌شود تا بعدها توسط دانشگاه در ارزیابی های پذیرش دانشگاه مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار گیرد.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 7 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
وحشتناک ترین سلفی دنیا+تصاویر
 
به نظر می رسد که عشق سلفی گرفتن در دنیای مدرن امروز منجر به ثبت عکس هایی در فضای مجازی شده که گویا نوعی رقابت در بین کاربران ایجاد کرده است. این بار دو توریست در حین ورزش پالاگلایدر از خود سلفی هایی بر بلند ترین بام جهان گرفتند.
 
دو توریست که در حال انجام ورزش پاراگلایدر هستند وحشتناک ترین سلفی دنیا را در ارتفاع ۶۵۵۰ متری زمین بر فراز سواحل مدیترانه ترکیه گرفتند و آن ها را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

لورن نیول اهل بروزلی انگلستان پس از به ثبت رساندن یکی از مرتفع ترین پرواز های جهان،وحشتناک ترین سلفی که تاکنون در ارتفاع گرفته شده است را به خود اختصاص داد.

این دختر ۲۰ ساله به همراه پدر بزرگش زمانی که در حال به ثبت رساندن بلندترین پرواز دنیا بودند، سلفی هایی به یاد ماندنی از خود بر جای گذاشتند.
 
وحشتناک ترین سلفی دنیا+تصاویر
 
لورن می گوید:"این سلفی آنقدر ها هم که به نظر می آید ترسناک نبود و اتفاقا منظر سواحل مدیترانه از آن ارتفاع بسیار زیبا و ستودنی است."
 
وحشتناک ترین سلفی دنیا+تصاویر


نوشته شده در تاریخ شنبه 3 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
قوانین جدید در انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ اعمال می‌شود که براساس ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، پذیرش برای حدود 60 درصد ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.
قوانین جدید در انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ اعمال می‌شود که براساس ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، پذیرش برای حدود 60 درصد ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 94 چهارشنبه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

داوطلبان آزمون سراسری که برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند از پنجم تا دهم مرداد فرصت دارند تا پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما برای انتخاب رشته اقدام کنند.

بر اساس مفاد اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته که از سوی سازمان سنجش منتشر شده است، نحوه پذیرش دانشجویان از طریق آزمون سراسری نسبت به سال‌های گذشته با تغییراتی رو به رو بوده است که داوطلبان باید برای انتخاب رشته به این تغییرات دقت کنند تا انتخاب رشته موفقی داشته باشند.

* اجرای قانون اصلاح برند (3) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی

بر اساس تغییرات لحاظ شده از سوی سازمان سنجش، قانون «اصلاح برند (3) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» مصوب 10 مهرماه سال 92 مجلس شورای اسلامی، برای رشته‌های مقاطع دکتری عمومی شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، در آزمون سراسری سال 1394 اجرا می‌شود.

بر اساس این قانون تا 30 درصد ظرفیت در رشته‌های مورد نیاز از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان‌ها با نوع گزینش بومی استانی پذیرش می‌شود. لذا متقاضیان می‌بایست با در نظر داشتن شرایطی، نسبت به انتخاب این رشته‌ها اقدام کنند.

داوطلبان برای ثبت‌نام باید حتما به این شرایط دقت کنند زیرا بر اساس این شرایط، مدت زمان تعهد این داوطلبان سه برابر مدت تحصیل در مناطق مورد تعهد است، تعهد خدمت آنها غیرقابل خرید و جابجایی است، ارائه مدرک تحصیلی این داوطلبان پس از اتمام تعهد مورد نظر انجام می‌پذیرد، دانش‌آموختگان سهمیه بومی در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نیستند و ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر پس از گذراندن نیمی از مدت زمان تعهد، امکان‌پذیر است.

همچنین براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب دهم شهریورماه سال 92 مجلس شورای اسلامی و مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو 23 مهرماه سال 93 در آزمون سراسری سال 1394، آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی،‌ علوم انسانی و علوم معارف اسلامی که دیپلم خود را در سال‌های 1384 لغایت 1393 اخذ کرده‌اند و یک یا چند درس آنها بصورت نهایی و سراسری برگزار شده، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود به میزان 25 درصد و بصورت تأثیر قطعی در نمره آزمون آنان لحاظ شده است.

براساس ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 10 شهریورماه سال 92 مجلس شورای اسلامی و مصوبه دومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو 31 تیرماه سال 93 و در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌‌ها، پذیرش برای حدود 60 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

لذا پذیرش در تعدادی از کد رشته محل‌های برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد.

پذیرش در تمام کد رشته‌های تحصیلی فوق که صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. به روش متمرکز خواهد بود. براساس مصوبه دومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، نوع پذیرش دانشجو، نوع پذیرش دانشجو، نوع پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی» در مدارک تحصیلی فارغ‌آلتحصیلان دانشجویانی که در این کد رشته‌ها پذیرفته می‌شوند، درج نمی‌شود.

* شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی

تمام اتباع غیرایرانی شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1394، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون (مندرج در دفترچه راهنمای شماره1) بند مربوط را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، علامتگذاری کرده باشند. بدیهی است چنانچه اتباع غیرایرانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند. در زمان ثبت‌نام بند 21 تقاضانامه را علامتگذاری ننموده باشند. پذیرش آنان لغو خواهد شد.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر (مندرج در دفترچه راهنمای شماره 1) رد گزینش شرکت داده می‌شوند.

اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند.

بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی واقعی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «کان لم یکن» تلقی می‌شود. توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس اکیداً ممنوع است. توضیح و فهرست این رشته‌ها، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

مطابق مصوبات وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری تمام پذیرفته شدگان غیرایرانی آزمون سراسری در دوره‌های روزانه، ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی حداکثر به میزان 80 درصد شهریه‌های دوره‌های نوبت دوم (شبانه) هستند. (در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پرداخت شهریه تابع مقررات وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.)

* تغییرات اعمالی جدید در سهمیه‌های پذیرش

با توجه به مصوبه چهارم اسفندماه سال 93 مجلس شورای اسلامی، ظرفیت اختصاصی برای داوطلبان سهمیه ایثارگران 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل و حد نصاب نمره این داوطلب نمره این داوطلبان 70 درصد نمره گزینش آزاد برای تمامی رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

در انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1394،‌ محدودیتی برای انتخاب رشته‌های نیمه متمرکز، از نظر تعداد وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل به تعداد دلخواه، کد رشته‌های نیمه متمرکز، که واجد شرایط و ضوابط آن باشند را انتخاب کنند. بدیهی است با توجه به ضوابط و کسب حدنصاب نمره علمی لازم،‌ هر داوطلب در هر گروه - دوره، حداکثر در 2 (دو) رشته نیمه متمرکز با توجه به اولویت‌های انتخابی برای انجام آزمون عملی،‌ مصاحبه و با معاینه معرفی خواهد شد. داوطلبان در چینش و درج کد رشته محل‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز خود در فرم انتخاب رشته، نهایت دقت را بعمل آوردند.

پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال 1394 در تمامی رشته محل‌های پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (اعم از تابعه وزارت علوم و یا وزارت بهداشت)، بصورت متمرکز و بدون انجام مصاحبه می‌شود.

بر اساس ضوابط و مصوبات مربوطه و نیز با توجه به دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون سراسری 1394،‌ داوطلبان با توجه به شرایط خود می‌توانستند متقاضی یکی از سهمیه‌ها شوند.

سهمیه مناطق: شرکت کنندگان متقاضی سهمیه مناطق در آزمون سراسری امسال با توجه به ملاک‌های زیر جزو یکی از سهمیه‌های مناطق 1، 2 و 3 محسوب شده و در کارنامه نتیجه اولیه آنان لحاظ شده است.

1) برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه، بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دبیرستان یا هنرستان.

2) برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه (اعم از ترمی واحدی و یا سالی واحدی)، بخش محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال آخر دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی.

3) در صورتی که بخش محل اخذ مدرک تحصیلی داوطلبان سهمیه مناطق متفاوت باشد، سهمیه داوطلب بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی منطقه مرفه‌تر و بالاتر (حتی یک سال از سه سال) تعیین و در نظر گرفته می‌شود.

4) فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی (فوق دیپلم) پیوسته، بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره دبیرستان یا هنرستان (سال اول، دوم و سوم دبیرستان یا هنرستان)، جزو یکی از سهمیه‌های مناطق 1،‌2 و یا 3 محسوب می‌شوند.

5) داوطلبانی که دو سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشور گذرانده‌اند (دوره پیش‌دانشگاهی و شال قبل آن)، جزو منطقه 3 محسوب می‌شوند.

6) کلیه داوطلبان معلول (نابینا،‌ ناشنوا، نیمه بینا، نیمه شنوا و. معلولین جسمی حرکتی که بند معلولیت را در تقاضانامه ثبت‌نام علامتگذاری و مدارک مربوطه را نیز به سازمان ارسال کرده‌اند) جزو سهمیه منطقه 3 محسوب می‌شوند.

سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا: با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) در خصوص اصلاحیه ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قانون صورت می‌گیرد.

1- ایثارگران، همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان با جانبازی 25 درصد به بالا، جزو سهمیه ایثارگران محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه ایثارگران هستند. ظرفیت اختصاصی برای این دسته از داوطلبان 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل است و حد نصاب نمره این داوطلبان 70 درصد نمره گزینش آزاد برای تمامی رشته‌ محل‌ها است.

2- رزمندگان: رزمندگان (با حداقل 6 ماه حضور در جبهه) جزو سهمیه رزمندگان محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند. حد نصاب نمره برای این داوطلبان 75 درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر است.

3- خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو سهمیه خانواده شهدا محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه خانواده شهدا هستند.

سهمیه بهیاران: مطابق مصوبه یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای معین عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی 23 آذر سال 93 برای سال تحصیلی 1394-95، 5 درصد ظرفیت هر یک از رشته محل‌های پرستاری در کلیه استان‌های کشور (برحسب میزان متقاضیان هر کد رشته محل) به بهیاران واجد شرایط اختصاص می‌یابد.

سهمیه آموزگاران: حدود 80 درصد از ظرفیت رشته راهنمایی و مشاوره به سهمیه آموزگاران وزارت آموزش و پرورش که بندهای 22 و 24 تقاضانامه ثبت نامی را علامت گذاری و تکمیل و در آزمون شرکت کرده‌اند، چنانچه مجاز به انتخاب رشته شده باشند در صورت انتخاب رشته‌های راهنمایی و مشاوره با نمره کل حاصل از نمرات دروس عمومی و تخصصی گروه آزمایشی علوم انسانی گزینش می‌شوند، اختصاص می‌یابد.

سهمیه کارمندان: حدود 10 درصد از ظرفیت رشته‌های نوبت دوم (شبانه) به کارمندان رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری بومی استان مربوط اختصاص می‌یابد.

سهمیه مناطق محروم: براساس مصوبه دوازدهمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی آزمون سراسری 21 فروردین سال 72 حداقل 40 درصد از ظرفیت هر یک کد رشته‌های ناحیه‌ای، قطبی و کشوری دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی واقع در استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال وبختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان به داوطلبان بومی استان‌های فوق تخصیص می‌یابد.

سهمیه داوطلبان شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس (استان آذربایجان شرقی) بنا بر مصوبه 732 شورای عالی انقلاب فرهنگی 20 فروردین سال 92 داوطلبان بومی تمام بخش‌های شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی، به شرط داشتن شرایط ذیل، می‌توانند کد رشته‌های اختصاصی این شهرستان‌ها را از بخش‌های مربوط به این دفترچه انتخاب کنند.

 سهمیه داوطلبان شهرستان‌های جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه گنج و منوجان): براساس مصوبه ششمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی آزمون سراسری سوم اردیبهشت سال 83 داوطلبان بومی شهرستان‌های مذکور که سه سال آخر تحصیلات دوره متوسطه آنان (سال دوم، سوم و پیش دانشگاهی) در این شهرستان‌ها یا یکی از بخش‌های تابعه بوده می‌توانند کد رشته‌های اختصاصی این شهرستان‌ها را از بخش‌های مربوط در این دفترچه انتخاب نمایند. بدیهی است در صورت پذیرفته شدن در این کد رشته‌ها، داوطلبان می‌بایست گواهی مربوطه را در زمان ثبت نام به موسسه قبولی خود ارائه کنند. در غیر این صورت قبولی آنها لغو می‌شود. ضمناً پذیرفته‌شدگان مشمول تسهیلات این طرح باید متعهد شوند که به مدت دو برابر مدت تحصیل در مناطق محروم استان خود خدمت کنند.

سهمیه داوطلبان شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان: در راستای اجرای مصوبه 626 مورخ 21 خرداد سال 87 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر اختصاص سهمیه برای داوطلبان شهرستان ابوموسی 40 درصد از ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان هرمزگان به این دسته از داوطلبان اختصاص دارد. البته کسب حد نصاب 75 درصد گزینش آزاد الزامی است.

داوطلبان باید با توجه به سهمیه‌ها و تغییرات اعمالی در پذیرش برای انتخاب رشته اقدام کنند که به منظور ارائه تسهیلات به داوطلبان در انتخاب رشته، سازمان سنجش نرم‌افزار مجازی انتخاب رشته را منتشر می‌کند.


نوشته شده در تاریخ شنبه 3 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
وزیر آموزش و پرورش زمان برگزاری آزمون استخدامی برای به کارگیری 5 هزار معلم را
دهه سوم شهریور ماه
 امسال اعلام کرد.
وزیر آموزش و پرورش زمان برگزاری آزمون استخدامی برای به کارگیری 5 هزار معلم را دهه سوم شهریور ماه امسال اعلام کرد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مورد گفت: تا ده روز آینده اطلاعیه منابع امتحانی آن از طریق سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.

فانی در واکنش به اینکه رئیس سازمان سنجش اعلام کرده بود آموزش و پرورش تنها برای برگزاری آزمون استعلام قیمت گرفته است، گفت: جلساتی را داشته‌ایم اما هماهنگی قطعی باید با سازمان سنجش انجام شود و سپس اعلام کنیم.

وی درباره زمزمه‌هایی مربوط به برگزاری آزمون در آبان ماه نیز اظهار کرد: اینگونه نیست و آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک مجوز خاص است که آن را دریافت کرده‌ایم و جدای از آزمون‌های ادواری سازمان سنجش محسوب می شود و این سازمان یک آزمون مجزا برای آموزش و پرورش در تابستان برگزار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این وزارتخانه به دو طریق شرکت در کنکور سراسری و استخدام داوطلبان دارای مدرک لیسانس برای نخستین بار نیروی انسانی مورد نظر خود را تامین می‌کنند.

فانی تصریح کرد: همینک صد شعبه دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس و دانشکده در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: کسانی که در آزمون سراسری امسال پذیرفته شده‌اند، می‌توانند بر اساس سیاست بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند پس از گزینش و مصاحبه، یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با حرفه معلمی طی می‌کنند، این در حالیست که استخدام‌های ادواری سایر نهادها چنین شرایطی را ندارد.

فانی همچنین خاطر نشان کرد: دولت یازدهم از سال گذشته اجرای طرح رتبه بندی برای معلمان دردستور کار قرار داد و 27 اسفند سال گذشته این طرح در هیئت وزیران تصویب شد و از مهرماه سال جاری اجرایی می‌شود.


نوشته شده در تاریخ شنبه 3 مرداد 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
وزیرآموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه در دو مرحله و در دو سال متوالی انجام خواهد شد.
وزیرآموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه در دو مرحله و در دو سال متوالی انجام خواهد شد.

علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: براساس این تصمیم هدایت تحصیلی دانش آموزان در رشته های علوم پایه، علوم انسانی ، فنی حرفه‌ای و کاردانش در کلاس نهم دوره اول متوسطه و انتخاب رشته های تخصصی در کلاس دهم دوره دوم متوسطه انجام خواهد شد.

وی از موکول شدن برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد و گفت: طبق آخرین هماهنگی هایی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشتیم برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه را سازمان سنجش آموزش کشور برعهده گرفته است و زمان و نحوه برگزاری این آزمون نیز این هفته اعلام خواهد شد.

فانی تاکید کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مجزا از آزمون فراگیر آبان ماه سازمان سنجش و در تابستان امسال برگزار خواهد شد.

وی پیش از این از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تنها با کمک معاونت پشتیبانی این وزارتخانه خبر داده بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام جدید آموزش و پرورش یا همان شش سه سه در سال تحصیلی‌آینده شامل همه دوره های تحصیلی می شود و دوره ابتدایی شش ساله و دوره اول و دوم متوسط سه ساله خواهد شد.

فانی خبر لغو شدن ممنوعیت انتقال معلمان مرد از سایر استانها به شهر تهران را تکذیب کرد و افزود: انتقال فرهنگیان به شهر تهران طبق مصوبه دولت همچنان ممنوع است و تنها به صورت موردی و با موافقت عدم نیاز‌ آموزش و پرورش استانها انجام خواهد شد.


قالب وبلاگ