تبلیغات
دبستان سعدی گناباد - مطالب اردیبهشت 1394
دبستان سعدی گناباد
حداقل ارج نهادن معلم با ماست . اما اجـــــــــــر دادن معلم با خداست
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

جش تولد تنها سید مدرسه همزمان با سیزده رجب.....................

سیدمحمد سعادتی

تنها سیددبیرستان محمدی ثانی همزمان با ماه رجب و سالروز تولدش  مورد تقدیر قرار گرفت



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور حضور و تدریس ریاست محترم اداره ثبت اسناد در دبیرستان محمدی ثانی..................

بر اساس طرح پیشنهادی فرماندار محترم و بخشنامه رسمی مدیریت معزز آموزش و پرورش

جناب آقای اجتهادی عرب

ریاست محترم اداره ثبت اسناد شهرستان گناباد

با هماهنگی قبلی در کلاس درس حاضر و به تدریس و تبادل تجربیات و با دانش آموزان پرداخت

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری از این حضور............



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

تقدیر از همکاران دبیرستان محمدی ثانی به مناسبت هفته معلم............................

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

افتخاری بزرگ از دانش آموزان مجتمع.......................

دانش آموز نمونه

مجتبی تقوی از دبیرستان معلم شهید محمدی ثانی

موفق شد در  سی و سومین دوره مسابقات فرهنگی و هنری

استان خراسان رضوی

با کسب رتبه اول استان

به مسابقات کشوری راه یافته وافتخاری دیگر را برای خانواده و مجتمع بدست آورد.

این توفیق را به تمامی همکاران محترم و اولیاء گرامی و دانش آموزان کوشا

صمیمانه تبریک می گویم.



نوشته شده در تاریخ شنبه 26 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

وزیر آموزش و پرورش گفت:

 مجوز استخدام پنج هزار نفر لیسانس برای امسال دریافت شده که اطلاعات آن حداکثر

تا یک ماه دیگر بر روی سایت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

علی اصغر فانی عصر پنجشنبه در دیدار صمیمانه با خانواده معلمان شهید، فرهنگیان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: پس از نام نویسی متقاضیان، آزمون استخدامی در تابستان امسال برگزار می شود. وی ادامه داد: افراد از میان متقاضیان با مدارک لیسانس در رشته های مورد نیاز و جنسیت مورد نظر آموزش و پرورش از طریق آزمون با قید استخدام بومی انتخاب می شوند تا تقاضای انتقال کم شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: افراد پذیرفته شده در این آزمون پس از گذراندن دوره یک ساله آموزش روش های تدریس در دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در می آیند. فانی تصریح کرد: فرزندان فرهنگیان در شرایط یکسان در اولویت استخدام قرار دارند زیرا با فرهنگ آموزش و پرورش آشناتر و به کارگیری آنان به نفع آموزش و پرورش کشور است و از طرفی به خواسته دیرینه فرهنگیان جامه عمل پوشانده می شود.

وی گفت: دولت در رابطه با رتبه بندی معلمان 13هزار و 500 میلیارد ریال (هزار و 350میلیارد تومان) علاوه بر بودجه 250هزار میلیارد ریالی (25 هزار میلیارد تومانی) آموزش و پرورش برای امسال پیش بینی کرده و برای سال 95 نیز سه هزار و 500 میلیارد تومان تصویب شده است. وی شایعات مبنی بر عدم امکان استفاده تمام معلمان از طرح رتبه بندی را رد کرد و افزود: شاخص های رتبه بندی تا اواسط خرداد ماه قطعی و به تصویب شورای توسعه مدیریتی کشور می رسد و پس از تشکیل پرونده و پیگیری های لازم احکام صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص های رتبه بندی معلمان از وظیفه معلم منبعث می شود و هر معلمی که در چارچوب کاری خود فعالیت بهتری داشته باشد رتبه بهتری خواهد گرفت. فانی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان سعی در کاهش تفاوت های درآمدی بین فرهنگیان و سایر کارمندان دولت دارد، افزود: یکی از اهداف این طرح افزایش شایستگی ها و مهارت های حرفه ای معلمان است که موجب فعالیت بیشتر آنان و ارتقای سطح علمی دانش آموزان می شود و هدف دیگر آن افزایش انگیزه در معلمان با افزایش حقوق دریافتی به واسطه ارتقای رتبه است.

وی گفت: در چند ماه اخیر آیین نامه کلاس های چند پایه به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و پرداخت هایی را بر اساس جدول تنظیم شده به معلمان چند پایه خواهیم داشت. وی اظهار داشت: سود بدست آمده معلمان از صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدای دولت یازدهم معادل سودی است که از زمان تاسیس این صندوق در سال 74 تا قبل از دولت یازدهم به آنان داده شده بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تحول در آموزش و پرورش یا اجرای عملی طرح تحول امکان پذیر است که لازمه آن برنامه ریزی و داشتن نقشه راه یعنی فراهم کردن مقدمات است. وی با اشاره به پهناوری استان سیستان و بلوچستان و دشواری های موجود در کار آموزش و پرورش این استان افزود: حق مرزی برای سیستان و بلوچستان 40 میلیارد تومان بار مالی داشت که با پیگیری های لازم موفق به پرداخت آن شدیم. فانی گفت: امیدوارم بتوانم پاسدار لایقی برای خون شهدا و ارزش ها و دستاوردهای انقلاب باشم.



نوشته شده در تاریخ شنبه 26 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
هند کشوری است با عقاید و دیدگاه‌های مختلف که البته فاصله طبقاتی زیادی هم در آن وجود دارد. یک عکاس به هند رفته تا از بینوایان این کشور تصاویری را تهیه کند تا شاید فقر آن‌ها بازتابی متفاوت در هند داشته باشد و راه‌حلی برای آن پیدا شود.

چروک‌های عمیق صورت بر چهره‌های بینوایشان خودنمایی می‌کند. همین خطوط درهم و برهم سال‌ها بر عمر چهره‍ غم‌زده این فقرا اضافه می‌کند. اندوه اجتماعی و شاید هم آیین‌شان هر روز بر رنجی که می‌کشند اضافی می‌کند. این است چهره حقیقی فقر در هند که دامان میلیون‌ها نفر را گرفته است. شاید باور کردنش سخت باشد اما اغلب آن‌ها با روزی 22 روپیه (کمتر از هزار تومان) زندگی می‌کنند که در هند مبلغی ناچیز است.
 
روبرتو پاتزی عکاس ایتالیایی به هند رفته تا نمایی از فقر در این کشور را نشان دهد. او اما چشمش به افراد دیگری هم می‌خورد. کشیش‌های هندی در لباس‌های گران‌قیمت خود می‌چرخند و زنان مو رنگی هم به دنبال خرید کیف و کفش در مغازه‌های لوکس هستند. البته در همان خیابان‌ها زنان مو خاکستری نیز هستند که دستانشان را در مقابل شما دراز می‌کنند تا پول خردی نصیبشان شود. بله، درست شنیده‌اید، در هند گدا زیاد وجود دارد.
 
عکاس 42 ساله ایتالیایی سه هفته در حومه شهرهای اصلی هند مانند دهلی‌نو و کلکته قدم زد تا بلکه تصاویر مورد انتظار خود را تهیه کند. روبرتو می‌گوید که به واقع اسیر جو سوژه‌هایش شده است. بنا به گزارش بانک جهانی، حدود 180 میلیون نفر در هند زیر خط فقر هستند و چالشی سخت برای بقا دارند.
 
روبرتو 42 ساله در شهر ترویگلیو زندگی می‌کند و مدیر فروش یک شرکت است. او می‌گوید: « این عکس‌ها را گرفتم تا روزنه‌ای به زندگی مردم هند باز شود و مردم جهان آن را ببیند. احساس می‌کنم که صورت، چشم، دست‌ها و چروک‌های صورتشان خود گویا باشد. انگار بدن آن‌ها داستانی را روایت می‌کند. آن‌ها زندگی ساده‌ای دارند و گاهی اوقات خوشحال هم می‌شوند. فارغ از مسئله فقر، ساده‌زیستی خود یک الگوی اخلاقی است که جامعه ما [ایتالیا] هم باید از آن پیروی کند.»
 
روبرتو در طول سفر خود با مردم فقیر زندگی کرد تا سبک زندگی آن‌ها را از نزدیک ببیند. او می‌گوید: «خیلی از کسانی که من از آن‌ها عکس گرفتم قبل از آن لحظه اصلا دوربین ندیده بودند. یادم می‌آید که یک مرد خیلی فقیر داشت در پایین خیابان بادام‌زمینی می‌فروخت. وقتی از او عکس گرفتم، او آن‌قدر شگفت‌زده شده بود که تمام اعضای خانواده را صدا کرد تا بیایند و دوربین من را ببینند. از عکسی که گرفته بودم خیلی خوشش آمده بود و وقتی خواستم بروم یک بسته بادام‌زمینی خود را به من تعارف زد. آن بسته تمام دار و ندارش بود.»

«فقیرترینِ فقرا» عنوانی است که روبرتو از آن استفاده می‌کند. سوژه‌های عکاسی او آدم‌های معمولی هستند، مثلا زنی پیر در جای‌پور، یک مرتاض در بنارس و یا گدای خیابانی در کلکته. شهر «جای‌پور» روبرتو را شدیدا متاثر کرده بود، زیرا به کاخ‌های صورتی‌رنگش معروف است اما همزمان چنین فقرایی هم در آن زندگی می‌کنند.
 
روبرتو در پایان حرف‌هایش می‌گوید: «عکاسی به من یاد دارد که همیشه ساده‌ترین چیزها مهم‌ترین سوژه‌های زندگی هستند. امیدوارم که عکس‌های که گرفتم فلسفه فکری مرا بازتاب دهد.» برای دیدن ابعاد بزرگتر روی تصاویر کلیک کنید.



نوشته شده در تاریخ شنبه 26 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
در نگاه اول شاید این تصاویر مانند نقاشی های سیاه و سفید روی کاغذ به نظر برسد
 ولی باید این را بدانید که این آثار نقاشی نیستند.
در نگاه اول شاید این تصاویر مانند نقاشی های سیاه و سفید روی کاغذ به نظر برسد ولی باید این را بدانید که این آثار نقاشی نیستند.

هنرمند خلاق Maude White با استفاده از برش روی کاغذ ها این مجسمه های زیبا را خلق کرده است.

هر مجسمه دارای برش ها و جزئیات ریزی است با دقت و حوصله بریده شده اند.




نوشته شده در تاریخ شنبه 26 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

شادی طرفداران تیم پرسپولیس پس از پیروزی و شکست تیم فوتبال استقلال در جمعه شب باعث مرگ غمبار دو شهروند ماهشهری شد.

شادی طرفداران تیم پرسپولیس پس از پیروزی و شکست تیم فوتبال استقلال در جمعه شب باعث مرگ غمبار دو شهروند ماهشهری شد.

پس از پیروزی تیم پرسپولیس مقابل تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر فوتبال کشور، شب گذشته بعد از پایان تقابل سرخابی ها ، بسیاری از طرفداران تیم پرسپولیس با هیاهو و شادی با خودروها و موتورسیکلت های خود وارد خیابان های سطح شهر شده و موجب اخلال در نظم و آسایش مردم شدند.

بر اساس این گزارش در حالی که سه بانوی معلم در حال پیاده روی در یکی از خیابان های فاز دو ماهشهر بودند یکی از خودرو های افراد شادی کننده با سه معلم بشدت برخورد کردند.

در این حادثه تلخ دو بانوی معلم در دم جان باختند و دیگری نیز بشدت مصدوم و روانه بیمارستان شد.

نیروی انتظامی ماهشهر در حال بررسی این حادثه مرگبار است.

گفته می شود در این ارتباط پلیس چند نفر را در ارتباط با حادثه شب گذشته ماهشهر بازداشت کرده است.

طرفداران تیم پرسپولیس در برخی شهرهای استان از جمله اهواز نیز پس از پیروزی یک بر صفر سرخ پوشان پایتخت مقابل استقلال تهران به جشن و پایکوبی پرداختند.

این جشن ها سبب ایجاد ترافیک و اخلال در تردد خودروها در اهواز شد.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

افتخاری دیگر از دانش آموزان مجتمع........................

گروه سرود آموزشگاه نقوی

موفق به کسب رتبه سوم در بین مدارس حومه شهرستان گناباد شد

این موفقیت را به تمامی همکاران محترم و اولیاء گرامی

و گروه سرود نمونه نقوی

تبریک می گویم.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

درخشش دانش آموزان مجتمع در آسمان مدیریت......................

دانش آموزان قرانی عزیز ما از مدارس ابتدایی

اخوت و نقوی

باز هم افتخار آفرین شدند

فاطمه کوهی پایه ششم دبستان اخوت

با کسب رتبه اول

و محدثه جعفری پایه چهارم دبستان نقوی

با کسب رتبه اول

مسابقات حفظ قرآن کریم در بین مدارس روستایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد

بار دیگر افتخار آفرین شدند.

این توفیقات بسایر ارزنده را به تمامی همکاران

و اولیاء گرامی وخانواده های این عزیزان تبریک می گویم.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

باز هم افتخاری دیگر از دانش آموزان مجتمع..................

با اعلام نتایج مسابقات حفظ قرآن کریم شهرستان

نام دو تن از دانش اموزان آموزشگاه اخوت

در بین فراگیران منتخب

می درخشد

دانش آموزان عزیز:

صالح افشاری  - پایه سوم

و محمد مهدی شجاع  - پایه چهارم

با کسب رتبه سوم شهرستان

باعث افتخار شدند

این توفیق را به تمامی همکاران و اولیاء گرامی

بویژه خانواده این دو عزیز تبریک می گویم.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

تقدیر از دانش آموزان شرکت کننده در طرح پله های آسمان...................

طرح پله ای به سوی آسمان

که توسط کارشناسی محترم اقامه نماز مدیریت

برگزار شده بود

با استقبال دانش آموزان روبرو شد

و  از دانش آموزانی که در این طرح شرکت داشتند

با اهدای جوایزی و نیز تقدیم لوح تقدیر از مدارس

تجلیل بعمل آمد.

اسامی دانش آموزان فوق عبارتند از :

مهلا خدادادی

زهرا افشاری

فاطمه کوهی

محمدسبحانی

مهدی احمدی

رضا افشاری

کاظم نجاری

اسماعیل مرادیان

روح الله فخری

الیاس امیری

مجتبی مرادیان

علیرضا لاهوتی

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 19 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

درخشش دانش آموز مجتمع در مسابقا ت احکام شهرستان................

محدثه جعفری

دانش آموز دبستان نقوی از مدارس مجتمع

موفق شد در مسابقات احکام سطح شهرستان

با کسب رتبه دوم در پایه چهارم

افتخار آفرین شود.

کسب این موفقیت را به خود این عزیز و خانواده محترمش

همکاران سخت کوش در مجتمع صمیمانه تبریک و تهنیت می گویم



نوشته شده در تاریخ جمعه 18 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 
 معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی زمان توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه را اعلام کرد.

مجتبی علوی فاضل گفت: کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای سوم تا پنجم خرداد ماه از طریق سایت مرکز آزمون توزیع می‌شود.

رییس مرکز آزمون  با اشاره به رقابت 600 هزار تن در آزمون امسال ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد در شش نوبت امتحانی صبح و بعدازظهر پنج شنبه، جمعه و شنبه هفتم الی نهم خرداد ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

علوی فاضل ظرفیت پذیرش این آزمون را حدود 180 هزار تن اعلام کرد و درمورد تعداد رشته های آزمون امسال ، گفت: هنوز رشته ای اضافه نشده اما اگر رشته ای تصویب شود تا قبل از شهریور ماه در دفترچه اعلام می‌کنیم ولی این امر به مصوبات شورای گسترش بستگی دارد.


نوشته شده در تاریخ جمعه 18 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

با توجه به گسترش فضای مجازی، باید فرهنگیان به‌واسطه جایگاه والای خود در امر تعلیم و تربیت از نشر هرگونه مسائل غیراخلاقی پرهیز کنند که البته برخی افراد در این فضا ورود پیدا کرده و مطالب خود را با عنوان معلمان بیان می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش  با ذکر اینکه در بحث افطاری‌ها، میلیاردی بدهکار هستیم، گفت: «در برخی از استان‌ها هنوز این بدهکاری‌ها برای مخارج ضیافت‌های افطاری پرداخت نشده است». حمیدرضا کفاش درحالی روز گذشته همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم این اظهارنظر را انجام داد که کمبود بودجه یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر بوده است. این درحالی است که بودجه این وزارتخانه هر سال افزایش پیدا می‌کند و برای سال 94 تقریبا شاهد دو برابر شدن بودجه این وزارتخانه بوده‌ایم.

روز سه‌شنبه علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است: «بودجه مصوب امسال هیات دولت برای وزارت آموزش و پرورش 24 هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته دوبرابر شده که این مهم نشان از توجه ویژه دولت و ریاست‌جمهوری به این وزارتخانه دارد». با وجود این، یک مقام مسئول دیگر در این وزارتخانه مدعی است که آموزش و پرورش برای ضیافت‌های افطاری بدهی‌های میلیاردی دارد.

 موج‌سواری روی مطالبات معلمان


معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با ذکر اینکه فرهنگیان به‌دنبال عدالت و رفع تبعیض‌ها هستند، افزود: خیلی‌ها در موضوع معوقات فرهنگیان پیدا شده‌اند و اقدام به موج‌سواری می‌کنند. کفاش خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی، باید فرهنگیان به‌واسطه جایگاه والای خود در امر تعلیم و تربیت از نشر هرگونه مسائل غیراخلاقی پرهیز کنند که البته برخی افراد در این فضا ورود پیدا کرده و مطالب خود را با عنوان معلمان بیان می‌کنند. او با ذکر اینکه معلمان حرف درست، منطقی و با پشتوانه علمی بزنند، عنوان کرد: فرهنگیان سرنخ تشکل‌های خود را به دست افراد معتقد به نظام و دارای منطق بدهند. کفاش خاطرنشان کرد: همه در جمهوری اسلامی داخل یک خانواده زندگی می‌کنیم بنابراین منافع ملی برای همه حرف اول را می‌زند و مشکلات و مسائل موجود در این خانواده به کسی ارتباطی ندارد. او با اشاره به مشکلات فرهنگیان درخصوص بیمه تکمیلی، افزود: بخشی از این مشکلات تا پایان سال جاری در مورد بیمه تکمیلی برطرف خواهد شد. کفاش با اشاره به وجود مشکلات فراوان در آموزش و پرورش و عدم استفاده از نیروهای لایق، یادآور شد: با بازنشستگی سلیقه‌ای پیش از موعد، بسیاری از نیروهای قابل و توانمند از گردونه خارج شدند. او با تاکید بر تغییر نگاه در آموزش و پرورش ادامه داد: باید نگاه مصرفی در آموزش و پرورش به سمت سرمایه‌گذاری تغییر کند.

  13 هزار میلیارد برای رتبه‌بندی معلمان


معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از پیش‌بینی اختصاص 13 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان طی شش ماهه دوم سال جاری خبرداد. او اظهار کرد: اختصاص 35 هزار میلیارد ریال اعتبار خارج از اعتبارات آموزش و پرورش برای سال آینده نیز برای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی فرهنگیان پیش‌بینی شده است.

کفاش با بیان اینکه برخی درباره  نظام رتبه‌بندی معلمان شعار می‌دهند درصورتی که هنوز آیین‌نامه‌های آن ابلاغ نشده است، ادامه داد: باید در این طرح براساس سابقه، مدرک تحصیلی و شرح وظایف یا تالیف کتب و مقاله ارزشیابی عادلانه صورت گیرد. او با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش کار را به دوش دیگری نمی‌اندازد و واگذاری مشکلات به نفر بعدی اقدامی منطقی نیست، افزود: با وجود بیان شعارها و بهره‌برداری لازم از این فضا، 20 درصد افزایش دریافتی مقطع ابتدایی اجرایی شده است. کفاش با اشاره به آزمون استخدامی سال جاری آموزش و پرورش، گفت: با توجه به وجود تحصیلکرده‌های فراوان دکتر و فوق‌لیسانس و خواهان اشتغال در این سازمان، آزمون استخدام به صورت کاملا شفاف و براساس استانداردهای لازم صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: این چه شیوه‌ای است که طی سال‌های گذشته هر کسی با در دست داشتن پرچم و پلاکارد استخدام شده درحالی که قانون و مقررات کافی در این زمینه وجود دارد؟ او با اشاره به وجود مطالبات انباشته فرهنگیان خاطرنشان کرد: با همت دولت، پرداخت مطالبات فرهنگیان دستور تامین اعتبار گرفته است و طی روزهای آینده بخشی از این مطالبات پرداخت و مابقی نیز در دستور کار برای واریز قرار دارد. ایسنا نوشت؛ کفاش با ذکر اینکه براساس شعارها فرهنگیان از فقر نمی‌نالند از فرق می‌نالند، افزود: مقرر است طی سال جاری دریافتی کارکنان در داخل یک قانون نزدیک به هم با معیارهای قابل قبول یکسان‌سازی شود. وی ادامه داد: هم‌اکنون افراد می‌توانند در یک فضای آرام همراه با رعایت ادب و اخلاق مطالب خود را به گوش مسئولان برسانند.


نوشته شده در تاریخ جمعه 18 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
هزاران معلم در شهرهای مختلف ایران (پنج شنبه ۱۷ اردیبهشت)
 در اعتراض به آنچه دستمزدهای ناعادلانه می‌خوانند، تجمع سکوت برگزار کردند.
هزاران معلم در شهرهای مختلف ایران صبح امروز (پنج شنبه ۱۷ اردیبهشت) در اعتراض به آنچه دستمزدهای ناعادلانه می‌خوانند، تجمع سکوت برگزار کردند.

بر اساس گزارش‌هایی که تا این لحظه در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است معلمان ناراضی امروز در شهرهای سنندج، همدان، بندر عباس، ایلام، زنجان، کرمانشاه، بروجرد، سبزوار، دامغان، تبریز، تهران، شیراز، اصفهان، قزوین، رشت، اراک، شهرکرد، اردبیل، بندرعباس، زاهدان، بروجرد، بوشهر، دهدشت و کوهدشت تجمع کرده‌اند.

تجمع سکوت معلمان در بیشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار می‌شود اما معلمان ناراضی در استان‌های تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند. شمار حاضرین در تجمع مقابل مجلس به ۳ هزار نفر می‌رسد. خبرنگار ایلنا حضور ماموران نیروی انتظامی در این تجمع را پر شمار گزارش کرده است.

از سویی خبر می‌رسد روز گذشته، یک نهاد نظارتی شماری از فعالان صنفی معلمان را احضار کرده‌ است و تنها به این شرط به آن‌ها اجازه داده شب به خانه بروند که تعهد دهند در تجمع سراسری امروز شرکت نمی‌کنند.

این در حالی است که رئیس جمهور سه روز پیش در تاریخ ۱۴ اردیبهشت در آیین بزرگداشت مقام معلم گفته بود: «معلمان ممکن است مشکلات معیشتی داشته باشند و تلاش دولت به عنوان شاگردان آنان این است که در حد توان کمک کند، البته ما حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف محفوظ دانسته و به رسمیت می‌شناسیم. من نسبت به معلمین نیز حق اعتراض را به رسمیت می‌شناسم، ما مشکلات آنان را می‌دانیم و البته آنان نیز مشکلات ما را می‌دانند.»

در بیشتر پلاکاردهایی که معلمان در تجمعات امروز حمل می‌کنند، مطالباتی نظیر بهبود وضعیت معیشتی، آزادی معلمان زندانی و استعفای وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شود.

همچنین در پارچه نوشته‌هایی که معلمان حمل می کنند شعارهایی به چشم می خورد از جمله «خط فقر سه میلیون، حقوق ما یک میلیون»، «فقر را شاید تحمل کنیم، ولی فرق را هرگز»، «آزادی معلمان زندانی، بداقی، باقری و هاشمی»، «آقای وزیر! هشدار»، «وزیر بی‌لیاقت، استعفا استعفا»، «معلمان باید مدیران مدارس را انتخاب کند»، «معلم فریاد می‌زند، رسانه سانسور می‌کند»، «معلمین از فرق می‌نالند نه از فقر»، «دغدغه معلم معیشت است»، «فریاد سکوت برای رفع تبعیض»، «این تجمع کاملا صنفی و غیر سیاسی است»، «خصوصی سازی مدارس مخالف اصل ۳۰ قانون اساسی است»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است».

تجمعات امروز، سومین اعتراض سراسری معلمان به شمار می‌رود که به دعوت کانون صنفی معلمان ایران برگزار می‌شود. معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، دو بار دیگر در تاریخ‌های ۱۰ اسفند سال گذشته و ۲۷ فروردین امسال در بیشتر شهرهای ایران به صورت همزمان تجمع کرده بودند.


نوشته شده در تاریخ جمعه 18 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
وزیر آموزش و پرورش گفت:تلاش می‌کنیم هر کسی در همان منطقه خودش پذیرش شود و
 موضوع نقل و انتقالات را کمتر داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت:تلاش می‌کنیم هر کسی در همان منطقه خودش پذیرش شود و موضوع نقل و انتقالات را کمتر داشته باشیم.

آقای فانی درگفتگو با برنامه پیک بامدادی رادیو ایران گفت: در ابتدا باید سپاسگزاری خودم را از اظهارات بسیار خوب، راهگشا و راهبردی مقام معظم رهبری درجمع فرهنگیان اعلام کنم.

وی درباره وضعیت معیشتی معلمان افزود: معیشت معلمان در اولویت کار دولت است و در کوتاه مدت موضوع رتبه بندی معلمین درحال برنامه ریزی است و درحال تدوین شاخص های رتبه بندی معلمین هستیم؛ دولت علاوه بر اعتبارات سال  94، مبلغ 1350 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه بندی درسال  94 اختصاص داده است و امیدواریم که این یک گام در راستای تحقق حقوق از دست رفته فرهنگیان باشد.

فانی درباره موضوع نظام هماهنگ پرداخت گفت: اصلا ً نظام هماهنگ پرداخت نداریم، به جای آن از پنج سال پیش قانون مدیریت خدمات کشوری داریم که در برخی دستگاه ها پرداخت هایی علاوه بر حکم استخدامی صورت می گیرد و متاسفانه این موضوع در آموزش و پرورش انجام نمی‌شود؛ در حال پیگیری هستیم و کمیته ای را دولت تعیین کرده است که موضوعات مربوط به معیشت فرهنگیان را دنبال می کند و امیدواریم به تدریج فاصله ها را کم کنیم و از شرمندگی همکاران مان در بیایم.

وزیر آموزش و پرورش درباره 1350 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان گفت: در آخرین جلسه هیئت دولت در سال 93 یعنی 27  اسفند 93 دولت یک مصوبه ای داشت مبنی بر موافقت با اجرای رتبه بندی معلمین و همین مصوبه 1350 میلیارد تومان را تشریح کرده است، دولت حتی برای سال 95 نیز در همین مصوبه 3500 میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمین اختصاص داده است و این علاوه بر بودجه سنواتی است که ما در سال 94 داریم.

فانی ابراز امیدواری کرد: ان شاالله شاخص های رتبه بندی تعیین شود، به تصویب شورای توسعه مدیریت کشور برسد، پرونده و ارزیابی همکاران فرهنگی تشکیل شود و نهایتا احکام رتبه بندی در سال 94 صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان مطالبات فرهنگیان گفت: در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری و احکام صادر شده، تعدادی از همکاران مطالباتی را از آموزش و پرورش دارند که بخشی از آن به حق التدریس معلمان که دی و بهمن و اسفند پرداخت شد بر می گردد و در همین هفته معلم، حق الزحمه امتحانات نیز پرداخت شد.

وی ادامه داد: پاداش پایان خدمت همکاران بازنشسته نیز بود که بخشی از آن پرداخت شده است و حق الزحمه نوبت دوم مدیران و معاونین مدارس نیز در شش ماه سال گذشته و حقوق قراردادی ها نیز پرداخت شده است؛ مجموعاً این رقم که اشاره کردم 690 میلیارد تومان بود که دولت تخفیف داد و خزانه در اختیار ما گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش درباره مطالبات پرداخت نشده افزود: بخشی از پاداش پایان خدمت همکاران بازنشسته یعنی حدود 1000میلیارد تومان پرداخت نشده است و در حال رسیدگی هستیم که ان شا الله تامین منابع و پرداخت شود.

آقای فانی در ادامه گفت: برخی همکاران فرهنگی درباره پرداخت های خارج از عرف برای بعضی از کارکنان دولت اعتراض دارند و ما به آن ها حق می دهیم و کمیته ای را آقای رئیس جمهور تعیین کرده است که این قبیل مسائل را پیگیری می کند.

آقای فانی درباره پرداخت نشدن مطالبات فرهنگیان در هفته فرهنگیان گفت: 690 میلیارد تومان تامین اعتبار شد که در همین هفته معلم پرداخت شده است و بخش هائی از مطالبات باقی مانده است که دنبال تخصیص منابع هستیم تا آن ها را نیز بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان منتظر برای استخدام در آموزش و پرورش افزود: اولین سری فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان مهر 95 فارغ التحصیل می شوند یعنی تا کنون هیچ کسی از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل نشده است و همه این ها که الان مشغول درس هستند تعهد خدمت به آموزش و پرورش دارند و طبق قانون تعهد خدمت دبیری همه به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

وی درباره استخدام معلمان پیش دبستانی نیز گفت: اخیرا موفق شدیم مجوز استخدام 5 هزار نفر از لیسانسیه ها را از سازمان مدیریت اخذ کنیم و در حد نیاز با توجه به رشته، جنسیت و موقعیت جغرافیایی با رویکرد بومی گزینی این مجوز دریافت شده است و تا حداکثر یک ماه دستور آن را ابلاغ می کنیم؛ در این استخدام فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش دبستانی در اولویت هستند.

فانی ادامه داد: آزمونی در تابستان برگزار می کنیم و کسانی که پذیرفته می شوند باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان مهارت ها و روش های معلمی را طی کنند و بعد از این گواهینامه ای به آن ها داده می شود مبنی بر اینکه می توانند در آموزش و پرورش استخدام شوند و بعد هم به استخدام در می آیند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره بیمه طلائی فرهنگیان و مشکلات این طرح گفت: با توجه به اینکه یک میلیون و 700 هزار نفر از همکاران فرهنگی و خانواده های ایشان تحت پوشش بیمه هستند، طبیعی است که این شرکت های بیمه توان تحت پوشش بردن این افراد را ندارند؛ امسال مصمم شدیم که یک تنوعی در ارائه خدمات ایجاد کنیم و امیدواریم که امسال وضعیت بهتر شود و ما از شرمندگی همکاران دربیایم.

آقای فانی نیز درباره توزیع نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش افزود: در دولت یازدهم تاکنون یک نفر را هم استخدام نکردیم و هر چه هست از قبل بوده است و توزیع متوازن نیروی انسانی چه به لحاظ جنسیت، رشته، موقعیت جغرافیایی ارثی است که از قبل به ما رسیده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که هر کسی در همان منطقه خودش پذیرش کنیم، آموزش بدهیم و همان جا استخدام کنیم و موضوع نقل و انتقالات را در آینده کمتر داشته باشیم؛ تلاش مان این است که بتوانیم تا پنج سال آینده توازنی در پذیرش و در اختیار داشتن نیروی انسانی داشته باشیم.

آقای فانی افزود: امسال 38 هزار نفر از همکاران بازنشسته می شوند و این در حالی است که اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان مهر 95 وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند؛ به طبع آموزش و پرورش باید بتواند پاسخگوی نیاز نیروی انسانی خود در مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی کشور باشد.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 
آموزش کارآفرینی در کشورهای پیشرفته دنیا از دوران ابتدایی آغاز می شود و دانش آموزان همزمان با تحصیل در مدارس خود، مهارتهای کارآفرینی را می آموزند تا در آینده برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند. اما متاسفانه در کشور ما این آموزش ها در سطح بسیار محدودی اجرا می شود و دانش آموزان ما با مهارتهای لازم در این خصوص آشنایی کافی پیدا نمی کنند. و از اینرو است که شاهد آن هستیم که نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی از معضل بیکاری رنج می برند. بحران ناشی از بیکاری فارغ التحصیلان کشور به حدی است که جا دارد این سئوال مطرح شود آیا وقت آن فرا نرسیده است که زنگ کارآفرینی در مدارس کشور به صدا در آید؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به فعالیت هایی که در این زمنیه در مدارس کشور شروع شده است، خبر از اجرای سراسری طرحی برای نخستین بار در سطح کشور داده است که می توان امیدوارم بود زنگ کارآفرینی در مدارس ما هم به صدا در آید. ایشان با  اعلام اینکه پایش شایستگی‌های کارآفرینی بیش از 2 میلیون دانش‌آموز در پایه‌های هفتم و هشتم در چارچوب طرح کآشف در سال جاری مدنظر و در حال اجراست، گفت: براساس این پایش‌ها، وضعیت موجود کارآفرینی در کشور در بین دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان را رصد می‌کنیم.

مهندس علی زرافشان نشست خبری به تبیین جزییات اجرای طرح کاشف پرداخت و گفت: تلقی اینکه دولت باید شرایط شغل را فراهم کند، به یک عادت و سنت تبدیل شده است، اکنون بحث کارآفرینی توسط جویندگان کار و حتی نوجوانان و جوانان در سنین پایین‌تر در دنیا مورد توجه است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دکتر فانی که به مجلس ارائه داد نیز توسعه فرهنگ کارآفرینی در آموزش و پرورش بود و برای تحقق این برنامه و همچنین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال، طرح کاشف با مشارکت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران را در قالب تفاهم‌نامه‌ای دنبال می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این تفاهم‌نامه آموزش و پرورش تجارب غنی خود را به ویژه در شاخه کار و دانش ارائه کرده و براین اساس بیش از 400 هزار دانش‌آموز رشته کار و دانش واحد کارآفرینی را می‌گذرانند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان قرار است کارآفرینان آینده و صاحبان مشاغل باشند و چرخ‌های اقتصادی کشور به دست آنها بچرخد، بنابراین باید از این ظرفیت عظیمی که در آموزش و پرورش وجود دارد استفاده کنیم. از سوی دیگر دانشگاه تهران نیز ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود را برای تدوین راه توسعه کارآفرینی در کشور مبنای کار قرار داده است.

زرافشان با اشاره به اینکه طرح کاشف برای کشف استعدادها و شایستگی‌های دانش‌آموزان کارآفرین است، گفت: در این راستا ویژگی‌های کارآفرینان ایرانی، شاخصه‌ها و استانداردهای کارآفرینان ایرانی استخراج و تبدیل آن به یک مدل علمی آغاز شده است.

وی ضمن اعلام اینکه پایش شایستگی‌های کارآفرینی بیش از 2 میلیون دانش‌آموزدر پایه‌های هفتم و هشتم در سال جاری مدنظر و در حال اجراست، گفت: براین اساس، مجموعه مطالعه علمی انجام شده در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران عملیاتی می‌شود. براساس این پایش‌ها وضعیت موجود کارآفرینی در کشور در بین دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان را رصد می‌کنیم و بر مبنای تبیین وضعیت موجود و شناسایی استعدادهای برتر اقداماتی را در جهت آموزش، تولید محتوا و فعالیت‌های تربیتی و عملی انجام می‌دهیم.

خاطر نشان می سازد که دومین دوره پایش شایستگی های کارآفرینی دانش آموزان کشور در روز شنبه 19 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود و کلیه دانش آموزان پایه های 7 و 8 آموزش و پرورش در این ارزیابی شرکت خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با پایگاه اینترنتی طرح کاشف به نشانی www.kaashef.ir  مراجعه نمایید


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور؛
اگر درباره مسأله معیشت معلمان غفلت شود، دشمن سوءاستفاده خواهد کرد. البته معلمان انسان‌های مؤمن، نجیب و هشیار‌ و متوجه توطئه‌های دشمنان و افراد کینه‌توز نسبت به نظام اسلامی هستند که می‌خواهند به بهانه معیشت معلمان شعارهای فتنه گرانه و خطی و سیاسی مطرح کرده و برای نظام دردسر درست کنند.
صبح امروز (چهارشنبه) حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر و مسئولان آموزش و پرورش و جمع زیادی از معلمان سراسر کشور ضمن تبیین جایگاه بی‌بدیل آموزش و پرورش و همچنین نقش بسیار مهم و تأثیرگذار معلم در تربیت نسلی با ایمان، دانا، روشن بین، دارای اعتماد به نفس، پرنشاط و امیدوار، تحقق چنین اهداف والایی را در گرو اجرای منسجم و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانستند و تأکید کردند: مسئولان دولت به ویژه مسئولان اقتصادی باید نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معیشتی معلمان نگاه ویژه و فرا‌تر از دستگاه‌های دیگر داشته باشند و بدانند هر گونه هزینه در این مجموعه، سرمایه‌گذاری برای آینده و ایجاد ارزش افزوده است. 

ایشان همچنین با اشاره به تهدیدهای اخیر مقامات رسمی آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات هسته‌ای تأکید کردند: من موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم. مسئولان سیاست خارجی و مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز و اصلی را به دقت رعایت ‌و همزمان با ادامه مذاکرات، باید از عظمت و هیبت ملت ایران نیز دفاع کنند و زیر بار هیچ تحمیل، زور، تحقیر و تهدیدی نروند.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت خاطره شهید آیت الله مطهری، مهم‌ترین ویژگی ایشان را، معلم بودن همراه با اخلاص و تلاش خستگی ناپذیر دانستند و با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در ساختن آینده کشور‌ گفتند: در آموزش و پرورش، معلم کانونی‌ترین و تأثیرگذار‌ترین نقش را در شکل دهی شخصیت فکری و روحی دانش آموزان و نسل آینده کشور دارد، به گونه‌ای که حتی پدر و مادر و محیط زندگی چنین تأثیرگذاری بر دانش آموز ندارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: با توجه به جایگاه آموزش و پرورش و معلمان در آینده کشور، هر گونه هزینه در این بخش، در واقع سرمایه‌گذاری است.

ایشان با تأکید بر اینکه باید با چنین نگاهی، برای اقتصاد آموزش و پرورش برنامه ریزی شود، به نقش معلم در تربیت انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های برجسته اشاره کردند و گفتند: وظیفه معلم تربیت نسلی با ایمان، دانا، دارای اعتماد به نفس، امیدوار به آینده، با نشاط، روشن بین، با اراده و دارای سلامت جسمی و روحی است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: وظیفه معلم در واقع ایجاد جامعه انسانی بر‌تر و والا‌تر است که در امتداد وظیفه انبیا، یعنی تعلیم و تزکیه است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای محقق شدن رسالت واقعی معلمان را نیازمند الزاماتی دانستند و گفتند: یکی از این الزامات توجه به مسأله معیشت معلمان است. مسئولان دولتی به ویژه مسئولان اقتصادی باید با وجود محدودیت‌ها، نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و معلمان داشته باشند و آن را در مسائل اولویت دار خود قرار دهند.

ایشان با تأکید بر اینکه اگر درخصوص مسئله معیشت معلمان غفلت شود، دشمن سوءاستفاده خواهد کرد، افزودند: البته معلمان انسان‌های مؤمن، نجیب و هشیاری هستند و متوجه توطئه‌های دشمنان و افراد کینه توز نسبت به نظام اسلامی هستند که می‌خواهند به بهانه معیشت معلمان شعارهای فتنه گرانه و خطی و سیاسی مطرح و برای نظام دردسر درست کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، موضوع دانشگاه فرهنگیان را نیز از جهت آنکه جذب و آموزش معلمان از طریق آن انجام می‌شود، بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: همه فرآیند‌ها در این دانشگاه به ویژه بررسی صلاحیت‌ها برای جذب معلمان، محتوای دروس و انتخاب اساتید و اعضای هیأت علمی باید سالم و مطابق با معیارهای اسلام و انقلاب باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و تأیید آن از جانب کار‌شناسان زبده و برجسته، افزودند: لازمه نتیجه بخش بودن این سند، اجرای منسجم و کامل مواد آن است و اگر بخشی از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرایی شود و بخش دیگری مورد غفلت قرار گیرد، این سند تأثیرگذار نخواهد بود و تحولی رخ نخواهد داد.

ایشان لزوم آشنا کردن بدنه آموزش و پرورش و معلمان با مطالبات این سند را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: در این خصوص دستگاه‌های تبلیغاتی به ویژه صدا و سیما باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

رهبر انقلاب اسلامی استفاده از ظرفیت برنامه ششم که انشاالله بر اساس سیاست‌های کلی در آینده تدوین خواهد شد، و نگاه ویژه در این برنامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ضروری برشمردند و خطاب به مسئولان آموزش و پرورش تأکید کردند: مراقب باشید برنامه‌های سطحی و روزمره جایگزین تحول بنیادین در آموزش و پرورش نشود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای شرایط کشور را ‌آماده برای تحول اساسی در آموزش و پرورش دانستند و گفتند: امروز خوشبختانه کشور دارای ثبات و امنیت است و مسئولان دولتی با علاقه‌مندی مشغول کار هستند و در چنین شرایطی، زمینه برای کیفی کردن آموزش و پرورش و رساندن آن به نقطه مطلوب فراهم است.

ایشان در پایان این بخش از سخنان خود با تجلیل مجدد از معلمان گفتند: من از همین جا به همه معلمان سراسر کشور سلام و درود می‌فرستم.

رهبر انقلاب اسلامی بخش دوم سخنان خود را به موضوع نحوه برخوردهای اخیر مقامات رسمی امریکا با ملت ایران، همزمان با مذاکرات هسته‌ای، اختصاص دادند و نکات مهمی را بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ابتدا به یک واقعیت انکارناپذیر اشاره کردند و گفتند: در ‌۳۵ سال گذشته، دشمنان نظام اسلامی با وجود رجز خوانی‌های فراوان، اما همواره متوجه عظمت و هیبت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بودند.

ایشان تأکید کردند: این هیبت و عظمت، متوهمانه نیست بلکه واقعی است زیرا کشور بزرگ ایران با جمعیتی بیش از هفتاد میلیون، دارای سابقه فرهنگی و تاریخی اصیل و عمیق و شجاعت و عزم مثال زدنی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این ملت همواره از هویت و شخصیت خود دفاع کرده است خاطرنشان کردند: در هشت سال دفاع مقدس، همه قدرتهای جهان تلاش کردند تا این ملت را به زانو درآورند اما نتوانستند، بنابراین باید این عظمت و هیبت را حفظ کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: به اذعان آشکار و پنهان بسیاری از مسئولان سیاسی کشورهای گوناگون، اگر تحریم‌ها و فشارهای کنونی بر ضد ملت ایران، علیه هر کشور دیگری اعمال می‌شد، آن کشور منهدم می‌شد اما جمهوری اسلامی ایران مقاوم و استوار ایستاده است.

ایشان تأکید کردند: این مسائل، موضوعات کوچکی نیستند، ولی تبلیغات جهانی همواره تلاش داشته است مردم کشورهای مختلف از واقعیات ایران مطلع نشوند اما بسیاری از ملت‌ها نیز این واقعیات را می‌دانند و مسئولان سیاسی دنیا هم به خوبی به این واقعیات واقف هستند؛ هرچند بر زبان نمی‌آورند و به گونه‌ای دیگر سخن می‌گویند.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان این مقدمه خطاب به مسئولان کشور به ویژه مسئولان سیاست خارجی و همچنین نخبگان جامعه گفتند: بدانید، اگر یک ملتی نتواند از عظمت و هویت خود در مقابل بیگانگان دفاع کند، قطعاً تو سری خواهد خورد؛ بنابراین، باید قدر هویت و شخصیت ملت را دانست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تهدید نظامی دو مقام رسمی آمریکا در روزهای اخیر و همزمان با مذاکرات هسته‌ای، افزودند: مذاکره در زیر شبح تهدید معنایی ندارد و ملت ایران مذاکره زیر سایه تهدید را بر‌نمی‌تابد.

ایشان با اشاره مجدد به اظهارات مقامات رسمی آمریکا در روزهای اخیر که گفته بودند اگر چنین شرایطی پیش آید ما حمله نظامی می‌کنیم، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفتند: اولاً غلط می‌کنید. ثانیاً همان طور که در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند،‌‌ رها نخواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با تأکید بر اینکه همه مسئولان به ویژه مذاکره کنندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند، افزودند: مذاکره کنندگان هسته‌ای همواره باید خطوط قرمز و اساسی مد نظرشان باشد و انشاءالله از این خطوط عبور نخواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: این، قابل قبول نیست که همزمان با مذاکرات، طرف مقابل دائماً تهدید کند.

ایشان افزودند: آمریکایی‌ها نیازشان به مذاکره اگر بیشتر از ما نباشد، کمتر نیست. ما تمایل داریم که مذاکرات به سرانجام برسد و تحریم‌ها برداشته شوند اما این بدان معنا نیست که اگر تحریم‌ها برداشته نشوند، ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اکنون برای همه در داخل ثابت شده است که اینگونه نیست که حل مشکلات اقتصادی کشور وابسته به رفع تحریم‌ها باشد بلکه مشکلات اقتصادی باید با تدبیر و اراده و توانایی‌های خودمان حل شوند، چه تحریم‌ها باشند و چه نباشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: البته اگر تحریم‌ها نباشد، شاید حل مشکلات اقتصادی راحت‌تر باشد اما در صورت ادامه تحریم‌ها نیز، حل مشکلات امکان پذیر است.

ایشان با تأکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی نسبت به مذاکرات هسته‌ای چنین موضعی است، در بیان دلیل نیاز بالای دولت امریکا به مذاکرات کنونی گفتند: آن‌ها برای اینکه در کارنامه خود یک نقطه اساسی مطرح کنند، به شدت نیازمند این هستند که بگویند «ما ایران را سر میز مذاکره آوردیم و برخی موضوعات را به او تحمیل کردیم!».

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: با مذاکراتی که زیر شبح تهدید باشد، موافق نیستم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به تیم مذاکره کننده افزودند: به مذاکره با رعایت خطوط اصلی ادامه دهید و اگر در این چهارچوب به توافق هم رسیدید اشکالی ندارد اما به هیچ وجه زیر بار تحمیل، زور، تحقیر و تهدید نروید.

ایشان با تأکید بر اینکه امروز دولت امریکا، بی‌آبرو‌ترین دولت در جهان است، یک دلیل آن را حمایت صریح امریکا از جنایات دولت آل سعود در یمن دانستند و گفتند: دولت آل سعود بدون هیچ توجیهی و تنها با این بهانه که چرا مردم یمن فلان شخص را برای ریاست قبول ندارد، سرگرم کشتار مردم بیگناه و زنان و کودکان در یمن هستند و امریکایی‌ها نیز از این جنایت عظیم پشتیبانی می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امریکا در میان ملتهای منطقه هیچ آبرویی ندارد، خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها بدون آنکه خجالت بکشند، از کشتار مردم یمن حمایت می‌کنند اما ایران را که به دنبال کمک دارویی و مواد غذایی به مردم یمن است، متهم به دخالت در این کشور و ارسال سلاح می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: ملت مبارز و انقلابی یمن نیازی به سلاح ندارد زیرا همه مراکز نظامی و پادگان‌ها را در اختیار دارد، آن‌ها به دلیل محاصره دارویی و غذایی و انرژی که شما ایجاد کردید، نیازمند کمک‌های انسانی هستند ولی شما حتی اجازه ورود هلال احمر را نیز نمی‌دهید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه راهی را که ملت ایران انتخاب کرده است، راه متین، مستحکم و خوش عاقبتی است، گفتند: به توفیق الهی و به کوری چشم دشمنان، این راه به نتایج خود خواهد رسید و همه خواهند دید که دشمنان نخواهند توانست اهداف شوم خود را در مورد ملت ایران، عملی کنند.

پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، آقای فانی وزیر آموزش و پرورش با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و مطهری و همچنین هفته معلم، خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد اجرایی و تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، افزایش اردوهای دانش آموزی راهیان نور، اجرای حفظ موضوعی قرآن کریم در مدارس، افزایش اردوهای تربیتی و پرورشی به منظور آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با تکیه بر سه اصل «تحصیل، تهذیب و ورزش»، توجه ویژه به دانش آموزان مناطق محروم، اصلاح رویکرد برنامه‌های درسی مبتنی بر سیاست‌های جمعیتی و اقتصاد مقاومتی، افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز و ارتقای توانمندی‌های معلمان از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید بوده است.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

حضور نماینده مجتمع در هشتمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نمازفرهنگیان استان...............

همزمان با هجدهم اردیبهشت ماه نود و چهار

مسابقات قرآن،عترت و نمازفرهنگیان خراسان رضوی

در مشهد مقدس برگزار می شود.

سرکار خانم علیا بابازاده معاون آموزگار دبستان دخترانه نقوی

به عنوان منتخب شهرستان در رشته قرائت بالای چهل سال شرکت می کنند

با امید به کسب موفقیت در این مسابقات برای این همکار فرهیخته



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور اردوی نیشابور.................

با همت و تلاش مدیریت محترم آموزشگاه محمدی ثانی

و همکاران فرهیخته ما در این دبیرستان

و مساعدت و همراهی انجمن فعال اولیاء و مربیان

اردوی نیشابور با حضور دانش آموزان

در شهر نیشابور برگزار شد.

همراه ما باشید با تصاویری از این اردوی بیادماندنی...................



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

همکاری جناب آقای گلزار در بهسازی فضای دفتر دبیرستان.....................

با همت و تلاش جناب آقای گلزار

همکار فرهیخته ما در دبیرستان محمدی ثانی

دفتر آموزشگاه بهسازی شد

جا دارد از همراهی ایشان در این حرکت خیر خواهانه و با بصیرت تقدیر بعمل آوریم.

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

برگزاری مسابقه هفته سلامت و اهدای جوایز به برترینها..................

همزمان با هفته سلامت

مسابقه کتبی در بین دانش آموزان دبیرستان محمدی ثانی برگزار و به برترینها جوایزی اهدا شد.

با سپاس از همکاران پرتلاشمان  در این آموزشگاه

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری از این برنامه ها.............



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

آیین نکوداشت مقام معلم با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی

جناب آقای دکتر روحانی

 

































نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

هماهنگی جهت اجرای طرح تدریس مدیران دستگاه های اجرایی در مدارس...............

بنا به پیشنهاد مدیریت محترم

طرح تدریس مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در مدارس مدیریت اجرایی می شود

طبق برنامه

مدیر محترم اداره ثبت اسناد جناب آقای مهندس اشتهاری عرب

برای تدریس در مدارس مجتمع تعیین شده اند

که بعد از هماهنگی با ایشان قرار شد

صبح روز چهارشنبه در محل دبیرستان معلم شهید محمدی ثانی حضور یافته

و یک روز را در خدمت این دانش آموزان نمونه باشند

گزارش مصوری از اجرای این طرح تقدیم حضورتان خواهد شد



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

تقدیر از مجتمع توسط مدیریت.....................

برای چندمین سال پیاپی

مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

در بین مدارس و مجتمع های مدیریت

به عنوان بیشترین اشتراک مجلات پیوند انتخاب و مورد تقدیر مدیریت محترم قرار گرفت.

کسب این مقام که نشان از بصیرت و فرهنگ بالای اولیاء دانش آموزان

و نمونه بودن اعضای فعال انجمن های مدارس تحت پوشش مجتمع است را به تمامی اولیاء گرامی و اعضای

انجمن اولیائ و مربیان مدارس تبریک می گویم.

سربلندی همگی شما و توفیق در تمامی مراحل زندگی آرزوی ماست



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

ادامه افتخار آفرینی دانش آموزان مجتمع.........................

گروه های نمایش صحنه ای و عروسکی مدارس ابتدایی مجتمع

با درخشش خود در مسابقات مدارس ابتدایی شهرستان

بار دیگر باعث افتخار شدند و در آسمان مدیریت درخشیدند

کسب مقام برتر در بین مدارس و برگزیده  مدارس روستایی

توسط گروه نمایش عروسکی دبستان اخوت

و گروه نمایش صحنه ای دبستان نقوی

برگ زرینی دیگر بود که بر افتخارات مدارس تحت پوشش مجتمع افزوده شد

کسب این موفقیت را به تمامی دانش آموزان ، همکاران و اولیاء گرامی تبریک می گویم.

سربلندی در تمام مراحل زندگی این عزیزان آرزوی ماست.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

بازدید مسئولان محترم از مجتمع..................

همزمان با هفته معلم و

جهت عرض تبریک این ایام و گرامیداشت مقام شامخ معلمین محترم

امروز صبح جناب آقای راه نشین کارشناس محترم ضمن خدمت به

 همراه جناب آقای مهندس تقوی شهردار محترم شهرستان گناباد

با حضور در مرکز مجتمع

به نمایندگی از مدیریت و مسئولان شهرستان

ارادت خود را به طلایه داران تعلیم تربیت مجتمع اعلام و با اهدای لوح های تقدیر

برای همکاران آرزوی توفیق نمودند.

در ادامه جناب آقای راه نشین و حاج آقا رازی

جهت عرض تبریک و بازدید حضوری به مدارس مجتمع مراجعه و ایام را حضوری تبریک گفته و برای همکاران آرزوی توفیق نمودند.

همراهی بفرمایید...........



نوشته شده در تاریخ جمعه 11 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

میلاد فرخنده مولود کعبه

مولی الموحدین

حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام)

در داخل خانه ی کعبه

و روز پدر

و همچنین همزمانی این روز فرخنده با

بزرگداشت مقام معلم

برت مامی همکاران فهیم

و نمونه ی ام در مجتمع آموزشی و پرورشی

شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

تبریک و تهنیت باد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد



قالب وبلاگ