تبلیغات
دبستان سعدی گناباد - مطالب آذر 1393
دبستان سعدی گناباد
حداقل ارج نهادن معلم با ماست . اما اجـــــــــــر دادن معلم با خداست
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 30 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

قبل از رسیدن فصل زمستان باید آماده شد، موادی كه مورد نیاز این فصل هستند را تهیه كرد و با انجام یك سری كارها از ابتلای به سرماخوردگی و آنفلوانزا جلوگیری كرد.

 بدیهی است تمام اقداماتی كه برای سرما نخوردن در زمستان انجام می‌دهیم نمی‌توانند سلامت و نلرزیدن از سرما را تضمین كنند اما پیشگیری همیشه بهتر است.لباس مناسب پوشیدن، غذای مناسب خوردن و رعایت برخی كارها می‌توانند از بیمار شدن و لرزیدن جلوگیری كنند.


تغذیه زمستانی:
 معمولاً در زمستان به علت سرما و از دست دادن انرژی زیاد، اشتهای بیشتری برای غذا خوردن مخصوصاً غذاهای گرم و پر كالری داریم اما باید رژیم غذایی و تعادل در خوردن را حفظ كرد و از خوردن موادغذایی قندی و چرب خودداری كنیم؛ در فصل زمستان غذاهایی مانند سوپ و میوه‌های زمستانی انرژی‌زا هستند مانند نارنگی، كیوی، گریپ فروت، موز، كشمش، آجیل، غلات سبوس‌دار، سبزیجات، سویا، قارچ، زنجبیل تازه، ماهی آزاد، ماهی تن و یا ماهی خال مخالی، تخم مرغ و شیر را نیز نباید فراموش كنید.

مخلوط عسل و لیموترش یك داروی مفید برای پیشگیری و درمان است. هیچكدام از این موادغذایی ممنوعیتی ندارند و به غیر از گرم كردن بدن شما، دارای ویتامین و انرژی‌زا هستند.

فعالیت بدنی:
 انسان مانند گیاهان نباید به خواب زمستانی برود و بی‌تحرك باشد بلكه برعكس باید فعالیت خود را بیشتر كند و پیاده روی روزانه را فراموش نكند؛ روزی نیم ساعت سریع راه رفتن بدن را گرم وتقویت می‌كند، سیستم ایمنی بدن را فعال می‌كند و برای سلامت قلب و ذهن ما مفید است.

هیچ چیز بدتر از ماندن در یك محیط بسته نیست، چه در خانه یا در محل كار، انسان نیاز به هوای تمیز و نفس كشیدن دارد تا از تجمع میكروب در بدن جلوگیری شود و ریه‌ها بتوانند نفس بكشند. ماندن در خانه و نداشتن نور كافی موجب مشكلات روحی، روانی و افسردگی زمستانی (فصلی) در انسان می‌شوند؛ بنابراین بیرون رفتن از خانه به منظور پیاده روی، حركت و فعالیت و در معرض نور قرار گرفتن برای سلامت جسمی و روحی زمستانی بسیار مفید است.

قبل از شروع زمستان:
 حتی قبل از رسیدن فصل زمستان برای كاهش ابتلا به سرماخوردگی ترجیحاً میوه و سبزیجات حاوی ویتامین C فراموش نشود چون مكمل خوبی برای این فصل سرد هستند؛ پروبیوتیك كه تقویت‌كننده فلور روده است را فراموش نكنید؛ اكیناسه یا سرخارگل برای مقابله با سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی بسیار مفید است چون زمان بیماری، شدت بیماری و علائم بیماری را كاهش می‌دهد، پس سعی كنید قبل از شروع فصل زمستان در خانه داشته باشید؛ اسپیره كوهی، نعنا، عصاره آویشن و دارچین نیز برای پیشگیری و درمان بهترین گزینه‌ها هستند.

روغن‌ و اسانس‌های ضروری برای فصل زمستان:
 بهتر است قبل از شروع فصل زمستان روغن‌های مورد نیاز مانند اسانس اكالیپتوس یا برگ اكالیپتوس، اسانس آویشن را تهیه كنید تا برای تمیز كردن هوای داخل خانه استفاده كنید؛ حتی ریختن چند قطره از این اسانس‌ها در دستمال و استشمام آن نیز موثر است. در صورت سرماخوردگی می‌توانید چند قطره از آن را در ظرف آبی كه جوش آمده است بریزید تا هوا را مرطوب و تمیز كند؛ این كار را 4 تا 5 بار در روز انجام دهید.

بهداشت :
در فصل زمستان نیز باید بهداشت را در مورد خود و اعضاء خانواده حفظ كرد؛ زیرا این فصل ناقل بسیاری از میكروب‌ها بخصوص ویروس‌هاست كه باعث عفونت در بدن می‌شود و از طریق سرفه و عطسه از فردی به فرد دیگر سریعاً منتقل می‌شود؛ حتی با دست زدن به تلفن، كلید، دستگیره یا هر شی دیگر كه در منزل است ویروس منتقل می‌شود.

 بهتر است دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشوئید؛ محلول ضدعفونی نیز می‌تواند در حفظ بهداشت موثر باشد؛ معمولاٌ در زمستان این عمل به خوبی انجام نمی‌شود، اما نباید فراموش كرد فصل زمستان با خود ویروس و میكروب‌های فراوانی می‌آورد.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 25 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

حمله پاکستان

لحظه‌ به لحظه با گروگان‌گیری پیشاور؛

۱۴۱ کشته در حمله طالبان پاکستان به مدرسه‌ای در پیشاور/تمام تروریست‌ها از پای درآمدند 

 بر اثر حمله ۶ عامل انتحاری تحریک طالبان پاکستان به مدرسه غیرانتفاعی نظامی در شهر «پیشاور»، ۵۰۰ دانش آموز و معلم این مدرسه گروگان گرفته شدند و تاکنون گزارش‌های حاکی از کشته شدن ۱۴۱ نفر در جریان این گروگان‌گیری است.

 6 عامل انتحاری با حمله به مدرسه غیرانتفاعی در پیشاور 500 دانش آموز و معلم را گروگان گرفتند. مقامات تلفات این حمله را تاکنون 130 نفر اعلام کرده‌اند.

مدرسه غیرانتفاعی ارتش پاکستان مخصوص به پسران مقامات ارتش این کشور است. عاملان انتحاری تحریک طالبان پاکستان در لباس ارتش وارد ساختمان این مدرسه شده‌اند.

مقامات ارتش پاکستان اعلام کرده‌اند که تمام شش مهاجم در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.

 

در ادامه گزارش حاضر اخبار لحظه به لحظه این رویداد ارائه می‌شود:

19:00 پلیس پاکستان اعلام کرد با کشته شدن 10 نفر از مجروحان این حادثه بر اثر شدت جراحات وارده شمار تلفات این گروگان‌گیری به 141 نفر رسید.

16:59 پلیس پاکستان به صورت رسمی اعلام کرد که با کشته شدن هر شش تروریست گروگان‌گیری در مدرسه ارتش پیشاور پایان یافته است. تلفات این حمله تاکنون 131 نفر اعلام شده است. بخش اعظم قربانیان کودک هستند.

15:54 ششمین تروریست نیز کشته شد. مقامات نیروی نظامی پاکستان اعلام کردند آخرین تروریست حمله کننده به مدرسه دولتی ارتش در جریان درگیری‌ها کشته شده است.

15:36 سراج الحق، رهبر جماعت اسلامی، و مولانا فضل‌الرحمن، رهبر جمعیت علمای اسلام، و عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف، نیز حملات تروریستی پیشاور را محکوم کردند.

15:10 تلفات به 130 نفر رسید. مشتاق غنی، وزیر اطلاعات ایالتی، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تعداد تلفات به 130 نفر رسیده و همین تعداد نیز زخمی شده‌اند. آمار تلفات توسط یک وزیر ایالتی دیگر تأیید شد.

15:08 اشرف غنی، رئیس‌جمهور، و عبدالله عبدالله رئیس‌ اجرایی افغانستان نیز حمله تروریستی به مدرسه دولتی ارتش پاکستان را محکوم کردند.

 14:53 نخست‌وزیر پاکستان سه روز عزای عمومی اعلام کرد. نواز شریف در پی کشته شده ده‌ها کودک در جریان حمله طالبان پاکستان به مدرسه دولتی ارتش سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

14:40 پنجمین تروریست کشته شد. سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد پنجمین تروریست نیز توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

 14:05 رادیو پاکستان: 126 نفر کشته‌ شده‌اند. رادیو دولتی پاکستان اعلام کرده است که در جریان گروگان‌گیری 126 نفر کشته شده‌اند.
نیقات اورکزی، رهبر مسلم لیگ شاخه قائد اعظم اعلام کرد 125 کودک کشته شده‌اند.

13:55 هند گروگان‌گیری را محکوم کرد. وزیر کشور هند اعلام کرد این حمله "صورت واقعی تروریسم" را نشان داد. وی در ادامه این حمله را به شدت محکوم کرد.

 12:44 نواز شریف عازم پیشاور شد. نخست‌وزیر پاکستان برای نظارت بر عملیات نیروهای نظامی علیه طالبان به پیشاور رفت.

 12:40 104 نفر شامل 84 کودک کشته شده‌اند. پرویز ختتاک، سروزیر ایالت خیبر پختونخواه، اعلام کرد 23 جسد اکنون در بیمارستان لیدی ریدر و 60 جسد نیز در CMH نگهداری می‌شوند.

 12:15 نیروهای امنیتی عملیات آزادسازی مدرسه را آغاز کرده است. یکی از فرماندهان نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کرد بخش‌هایی از مدرسه پاکسازی شده و اکنون تروریست‌ها در بخش مدیریتی هستند. به گفته وی چندین بمب در جریان این گروگان‌گیری منفجر شده است. وی هر گونه مذاکره با طالبان را رد کرد.

11:40 18 نفر کشته شده‌اند. مقامات بیمارستا لیدی ریدینگ آخرین آمار کشته‌ها را 18 نفر اعلام کرده‌اند. 15 نفر از قربانیان کودک هستند.

 11:37 طالبان: انتقام حملات وزیرستان شمالی را می‌گیریم. یکی از سخنگویان طالبان پاکستان در گفتگو با رویترز اعلام کرد که افراد مسلح انتقام حملات ارتش به وزیرستان شمالی را می‌گیرند.

11:30 تعدادی از دانش‌آموزان آزاد شده‌اند. گزارش‌های حاکی از این است که تعدادی از دانش‌آموزان و معلم‌ها آزاد شده‌اند.

 11:15 بیمارستان: پنج نفر کشته شدند. مقامات بیمارستان لیدی ریدینگ آخرین تعداد کشته‌ها را پنج نفر اعلام کرد. تعداد زخمی‌ها نیز 40 نفر گزارش شده است.
شاهدین عینی می‌گویند اجساد قربانیان در داخل محوطه مدرسه بر روی زمین پراکنده‌اند.

11:10 یک سرباز پاکستانی کشته شد. وزیر ارشد خیبر پاکتونخوا اعلام کرد که یک سرباز در جریان درگیری‌ها کشته شده است. اکنون تعداد مجروحین به 35 نفر افزایش یافته‌اند.

 11:07 نخست‌وزیر پاکستان حمله به مدرسه دولتی ارتش را محکوم کرد. نواز شریف ضمن محکومیت شدید این حمله به نیروهای نظامی دستور داد که همه گروگان‌ها را به سلامت نجات دهند.
 11:00 بیمارستان: چهاردانش‌آموز کشته شده‌اند. مقامات بیمارستان لیدی ریدینگ تأیید کرده‌اند که دو کودک دیگر که در جریان حمله طالبان زخمی شده‌ بودند جان باختند. اکنون 27 نفر دیگر زخمی هستند.
کودکان کشته شده بین 9 تا 14 سال سن داشتند.

 10:54 تعداد افراد  زخمی به 30 نفر افزایش یافت. مقامات بیمارستانی می‌گویند تعداد افرادی که زخمی شده‌اند به 30 نفر افزایش یافته‌ است. در میان وضعیت جسمانی یک معلم و شش دانش‌آموز وخیم گزاش شده است. تعداد زیادی از والدین دانش‌آموزان در بیرون از محوطه تحت محاصره پلیس تجمع کرده‌اند.

10:50 مقامات بیمارستانی: دو دانش‌آموز کشته شدند. بیمارستان لیدی ریدینگ تأیید کرده که دو دانش‌آموز کشته شده و ده نفر نیز زخمی شده‌اند.

10:43 دستکم 500 نفر به گروگان گرفته شده‌اند. مقامات نظامی اعلام کرده‌اند که شش مرد وارد "مدرسه دولتی ارتش" شده و در حدود 500 معلم و دانش‌آموز را به گروگان گرفته‌اند.

10:44 طالبان پاکتسان مسؤولیت حمله به مدرسه تحت مدیریت ارتش پاکستان را بر عهده گرفت. یکی از سخنگویان تحریک طالبان پاکستان می‌گوید به افراد مسلح دستور داده شده دانش‌آموزان بزرگتر را به قتل برسانند.

10:35 هفت نفر در حمله طالبان به مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان زخمی شدند.گزارش‌های اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها در زمان حمله به این مدرسه شروع به تیراندازی کرده و هفت نفر شامل پنج کودک را زخمی کرده‌اند. نیروی پلیس اعلام کرده است دستکم هفت تروریست وارد مدرسه شده‌اند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 25 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 مراسم تکریم و معارفه کارشناس مسئول سنجش مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد برگزار گردید.

در این جلسه جناب آقای سید محمد مهدوی مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان گناباد

ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهدویان در دوران تصدی،

جناب آقای حسن محمودی را به عنوان کارشناس مسئول امتحانات معرفی کرد. 

با آرزوی توفیق برای این همکار بصیر امیدواریم در مسئولیت جدید موفق و سربلند باشند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 25 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری سخنرانی و سوگواری ویژه دهه آخر صفر.......................

همزمان با ایام سوگواری دهه آخر صفر ویژه برنام ای

همراه با سخنرانی و سینه زنی

با حضور کارشناسی محترم اقامه نماز وقرآن

مدیریت آموزش و پرورش گناباد

در محل مجتمع برگزار شد.

ضمن سپاس از حضور خردمندانه حاج آقا نیکرو

و تقدیر از همکاران محترم بوِزه جناب آقای علیرضا شجعی

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری از این مراسم...............

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 25 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 24 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 24 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

عکس زیبای"رویترز"از ضریح حضرت عباس(ع)

 نمایی زیبا از ضریح حرم حضرت عباس(ع) در روز اربعین که توسط عکاس خبرگزاری رویترز گرفته شده است.

 
عکس زیبای


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 24 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

شوخی یک دختر دبیرستانی با همکلاسی اش، او را راهی بیمارستان کرد

دانش آموز 17 ساله هنگامی که خواست بنشیند ناگهان زیرپایش خالی شد؛ اتفاقی که حاصل یک شوخی بچگانه بود و اکنون این دانش آموز را برای مدتی از پشت میز مدرسه به بستر بیماری کشانده است.

اتفاقی که در چشم بر هم زدنی رخ .داد شوخی بچگانهای بود. دختر نوجوان در یکلحظه خود را معلق در هوا دید. او دیگر کنترلی نداشت انگار جاذبه زمین چندین برابر شده بود. دختر دانشآموز فریادی کشید، صندلی نبود. او روی هوا چرخی زد و بعد در پلک بر هم زدنی دنیا روی سرش هوار شد. چشمانش سیاهی رفت درد تا کالبد استخوانش را فرا گرفت و...همکلاسی این دانشآموز 17 ساله نمیدانست که با اقدام بچگانهاش شرایطی را به وجود میآورد که دوست و همکلاسیاش تا مدتهای طولانی قادر به رفتن به مدرسه نخواهد بود. او از روی شیطنت برای لحظهای خواست با دوستش شوخی کند. خیلی دفعات این شوخی را با دوستانش انجام داده بود. این بار اما چرخ روزگار سرنوشت را به نوعی دیگر برای معصومه رقم زده بود. وقتی صندلی از پشتسر او کنار گذاشته شد ناگهان زیر پایش خالی شد. دختر نوجوان با شدت به پشت سقوط کرد. گردنش به تیزی صندلی خورد. دانشآموز 17 ساله از درد فریادی کشید و دیگر چیزی نفهمید، وقتی به هوش آمد روی تخت بیمارستان بود. حادثه ساعت 9 صبح یک هفته قبل در هنرستان شهید سازگار بهشهر رخ داد. اولیای مدرسه به دنبال وقوع این حادثه به سرعت او را به بیمارستان منتقل کردند.معصومه در این باره میگوید: در کلاس درس نشسته بودیم که معلم از در وارد شد. همه ما از روی صندلیهایمان به احترام معلم بلند شدیم. معلم اجازه نشستن داد. وقتی خواستم روی صندلی بنشینم ناگهان احساس کردم زیر پایم خالی شده است تعادلم را از دست داده و با شدت به زمین سقوط کردم. گردنم به لبه صندلی برخورد کرد و درد زیادی داشتم.
بعد از اینکه در بیمارستان حالم بهتر شد شنیدم یکی از همکلاسیهایم وقتی قصد نشستن داشتم صندلی را از زیرم کشیده و باعث افتادن من شده است. وی افزود: سه روز در بیمارستان بستری بودم اما بعد از آن برای ادامه درمان به خانه آمدم. پزشکان گفتهاند باید استراحت کنم، درد زیادی دارم، گردنم درد میکند. امکان حرکت راحت از من سلب شده است. پزشکان مقداری دارو دادهاند. بخشی از هزینه درمان را آموزش و پرورش متقبل شد اما از این پس دیگر هزینهها شامل بیمه مدرسه نمیشود. با وجود اینکه پدرم فوت کرده و مادرم بیکار است مجبوریم به طریقی هزینه درمان را خودمان تقبل کنیم.

مادر این دانش آموز در این باره گفت: متأسفانه یک شوخی نابجا صدمهای را به دخترم وارد کرد که معلوم نیست در آینده چه عواقبی را برای وی به همراه خواهد داشت. رئیس اداره آموزش و پرورش بهشهر با اظهار تأسف شدید از بروز این حادثه وعده داد علاوه بر بررسی سریع وقوع این حادثه، حمایت لازم را از دانشآموز صدمه دیده انجام دهد. دانشآموز آسیب دیده با گذشت چند روز از حادثه هنوز سلامتی خود را بازنیافته است و دوران درمان را سپری میکند. پزشکان معالج این دانشآموز اعلام کردهاند این حادثه میتوانست به قطعی نخاع و حتی مرگ بینجامد.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 23 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
بومیان ساکن "آرنهم‌لند" یکی از پنج ناحیه واقع در ایالت قلمرو شمالی در استرالیا از دیرباز با شکار حیوانات از جمله تمساح زندگی خود را می گذرانند.

منطقه "آرنهلم‌لند" در استرالیا با مساحت حدود 97000 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 16230 یکی از نقاطی است که همچنان بومیان استرالیایی در آنجا زندگی می کنند. گفته می شود "آرنهلم لند" اولین جایی بوده که در سال 1623 میلادی"متیو فلیندرز" کاشف این قاره پای به آن گذاشته و آن را نام گذاری کرده است.

بومیان این منطقه که گفته می‌شود نزدیک به 60 هزارسال پیش در اینجا ساکن شده اند داری پوستی قهوه‌ای رنگ و موهای مشكی و مجعد هستند و مانند سرخ پوستان بدنشان را رنگ می‌كنند.

این بومیان که همچنان شماری از آنها در سرزمین اجدادیشان زندگی می کنند مانند گذشتگان از طریق شكار و ماهیگیری زندگی خود را می‌گذرانند. امروزه حدود 500 قبیله كه دارای زبانها و فرهنگهای مختلف می‌باشند در استرالیا یافت می‌شوند. جمعیت این بومیان در سال 1788 به 350000 می رسید که اکنون به 230000 نفر رسیده است. "دیوید گری" عکاس رویترز به تازه ای به میان یکی از این قبایل در "رامینگینگ" در "آرنهلم لند" رفته و از زندگی آنها عکاسی کرده است. آنها که همچنان با شکار حیوانات زندگی می کنند شکارچیان قابل تمساح ها هستند؛ گرچه اکنون به جای روشهای سنتی از اسلحه برای اینکار استفاده می کنند.
لطفا با ما همراه با شید با دیدن این تصاویر
و قدر دان نعمتهای الهی باشید که  خداوند متعال به ما عنایت کرده است..............

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح

(تصاویر) شکارچی تمساح


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 23 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 بوفالوی مادر با کمک گله خود توانستند فرزندش را از میان چنگال های دو شیر نر گرسنه نجات دهد. 
"جی ون رنسبورگ" عکاس حیات وحش که برای عکاسی به پارک حیات وحش "کروگر" در شرق آفریقای جنوبی رفته بود با لحظات هیجان انگیزی از نبرد یک بوفالوی مادر برای نجات فرزندش از چنگال شیرهای گرسنه مواجه شد.
آنطور که عکاس در شرح عکس ها نوشته گویا یک گله بوفالو در حال عبور از کنار دو شیر نر بودند که بوفالوی کم سن و سال برای یک لحظه از گله جا می ماند. عکس ها نشان می دهد همین فرصت کم برای شیرهای گرسنه ای که در کمین نشسته بودند کافی بود تا دست به حمله بزنند. یکی از شیرها در یک چشم بر هم زدن خود را به بچه بوفالو می رساند و او را از پشت می گیرد.
بوفالوی جوان توان مقاومت ندارد و خیلی زود به زمین می افتد و شیر دیگر نیز خود را به شکار رسانده و خود را روی آن می اندازد؛ اما هنوز همه چیز تمام نشده است. بوفالوها که جمعیتشان به 30 تایی می رسد و تازه متوجه ماجرا شده اند از حرکت باز می ایستند و به سرعت به کمک می آیند؛ جلوتر از همه مادر بوفالو است. در یک لحظه شیرها خود را در محاصره شاخ های خطرناک بوفالوهای عظیم الجثه می بینند. به نظر می رسد حیواناتی در جنگل هستند که شیر هم از آنها حساب ببرد چون شیر از عکس العمل بوفالوها وحشت زده شده و شکار را رها می کند. آخرین عکس های مجموعه رنسبورگ نشان می دهد که بوفالو کم سن و سال اگرچه زخمی و خونین است اما می تواند روی پاهایش بایستد و دوباره همراه گله شود.
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه
(تصاویر) نجات بچه بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 23 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور اجرای مانور زلزله در محل آموزشگاه محمدی ثانی....................

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 19 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

امام  صادق (ع):       آسمان چهل روز بر حسین خون گریه کرد

سلام بر حسین و اربعینش، سلام بر اربعین و زائرانش! و سلام بر اندوه های دل آنان كه به

 سوغات بر مزار كشتگان، عشق بردند و به مویه نشستند. به شوق زیارت صحن و سرای جان

 فزایت، اربعین شهادتت را به سوگ می نشینیم، یا حسین!


 اربعین در فرهنگ عاشورا

در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین شب شهادت حسین بن علی(ع) گفته میشود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است. از سنتهای مردمی گرامی داشت چهلم مردگان است، که به یاد عزیز فوت شده خویش، خیرات و صدقات میدهند و مجلس یاد بود  بر پا میکنند، در روز بیستم صفر نیز، شیعیان، مراسم سوگواری عظیمی را در کشورها و شــــهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی بر پا میکنند. عاشقان و پیروان آن امام، در سحال اســـــرار اربعین به ذکر پرداخته و  باران اشکبار  چشم خویش را با مظلومیت حسین و یارانش پیوند می زنند. این راه، راه تداوم عشق است و بی گمان هیچگاه بی رهرو نخواهد بود.

 نخستین اربعین

در نخستین اربعین شهادت امام حسین (ع)، جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی موفق به زیارت تربت و قبر سید الشهدا شدند. بنا به برخی نقلها، در همان اربعین، کاروان اسرای اهل بیت (ع) دربازگشت از شام و سر راه مدینه، از کربلا گذشتند و با جابر دیدار کردند. البته برخی از مورخان نیز آن را نفی کرده و نپذیرفته اند، از جمله مرحوم محدث قمی در «منتهی الامال» دلایلی ذکر میکند که دیدار اهل بیت از کربلا در اربعین اول نبوده است. به هر حال، تکریم این روز و احیای خاطره غمبار عاشورا، رمز تداوم شعور عاشورایی در زمانهای بعد بوده است.

   اربعین و عرفان

 اربعین از رازهای هستی، خصوصیت عدد چهل و اسرار نهفته در آن براى ما روشن نیست. البته چه بسا، با توجه به ویژگى ‏هاى انسان، «چهل بار» تكرار یك رفتار پسندیده موجب ملكه  معنوى و تعمیق آن رفتار و قابلیت نزول فیض خاص خداوند مى ‏شود. در فرهنگ اسلامى هم عدد چهل (اربعین) جایگاه ویژه اى دارد. چله نشینى براى رفع حاجات، حفظ كردن چهل حدیث، اخلاص چهل صباح، كمال عقل در چهل سالگى، دعا براى چهل مؤمن، از این نمونه هاست.

آمده است که چون حضرت موسی (ع) را قابل استماع کلام بی واسطه خداوند میکردند چهل روز به خلوت فرستادند و خداوند فرمود: «… و واعدنا موسی اربعین لیله »

پیامبر حکیم (ص) فرمود:

« من اخلص لله اربعین یوماً فجر الله ینابیع الحكمة من قلبه على لسانه»: هر كس چهل روز فقط براى خداوند تعالى اخلاص  ورزد خداوند متعال چشمه های حكمت را از قلبش بر زبانش جارى مى‏ سازد.»

صاحب مرصاد العباد، عارف نامی نجم الدین شیرازی نیز گفته است: "و عدد اربعین را خاصیتی است در استکمال چیزها که اعداد دیگر را نیست."



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 18 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

سالروز افتتاح پایگاه اطلاع رسانی مجتمع مبارک باد........................

چهار سال گذشت

از افتتاح اولین کلام ما در این پایگاه

و امیدواریم که هر آنچه نوشتیم و درج شد مورد عنایت حضرت حق واقع شده باشد.

از تمامی همراهان مان در طول این مدت صمیمانه تقدیر می کنیم

و امیدواریم باز هم با حضور گرم خود و درج نظرات امیدوار کننده و انتقاد سازنده یار ما باشند.

سربلند باشید همیشه..............

برای یاد آوری و مرور خاطرات چهار سال قبل مان در این پایگاه

اولین مطلبی که درج شده را دوباره منتشر می کنیم......

به نام خدا

السلام علیک یا ابا عبدالله (ع)

وعشق آغاز شد.........

همزمان با ورود کاروان سید و سالار شهیدان ،امام عشق و حقیقت و بصیرت حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)

و یاران با وفایش به دشت نینوا و در آستانه ی سالگرد حماسه ی جاوید کربلا .

افتخار داریم آغاز نماییم شروع به کار و ارائه ی عملکرد

 فعالیتهای مجتمع آموزشی و پرورشی شهید آیت شهرستان گناباد را

به محضر نورانی شما مخاطبان بزرگوار .

با عرض ادب و احترام امید واریم افتخار توفیق خدمت شایسته در سایه ی

 نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشیم .

و سربازی باشیم وفادار به ولایت امام خامنه ای با انجام وظیفه در ، ترنم ولایت ،.

به همراه مربیان دانش آموزان و سایر همکاران پر تلا شمان.

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 18 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

تقدیر کتبی مدیریت محترم آموزش و پرورش از فعالیتهای مجتمع......................

جناب آقای مهدوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد

با ارسال نامه ای از تلاشهای همکاران خدوم ما در مجموعه مدارس تحت پوشش مجتمع تقدیر نمودند.

با سپاس از ایشان به خاطر دیدن فعالیتهای انجام گرفته

متن نامه ارسالی ایشان تقدیم حضورتان می شود.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 18 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مجتمع.......................

با تقدیر از مربیان محترم تربیت بدنی آموزشگاه اخوت  جناب آقای مسعود محمود زاده و

مربی محترم تربیت بدنی آموزشگاه افتخار جناب آقای سید هادی جلال نیا

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری از برگزاری با شکوه این المپیاد.................



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 17 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

اجرای طرح وارنیش فلوراید در مرکز مجتمع.....................

امروز با حضور کارمندان دانشگاه علوم پزشکی در محل مرکز مجتمع

طرح وارنیش فلوراید در بین دانش آموزان پایه اول و دوم اجرا شد.

ضمن تقدیر از حضور با بصیرت این عزیزان

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری از اجرای این طرح....................



نوشته شده در تاریخ جمعه 14 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

در مدرسه ای در رومانی دانش آموزان از اسکلت معلم سابق روستا به جای ماکت آموزشی استفاده می کنند.

در مدرسه روستای پوچنی موسننی رومانی ، از اسکلت الکساندرو گریگور پوپسکو معلم سابق این روستا که پنجاه سال پیش فوت شده است، به جای ماکت اسکلت انسان برای آموزش درس علوم استفاده می شود. هم اکنون اسکلت معلم سابق روستا در همان کلاسی که او درس می داده ، نگهداری می شود.

 



دانش آموزان با استفاده از این اسکلت واقعی، درباره ساختار بدن انسان و اسکلت بندی آن آموزش می بینند. دانش آموزان و معلمان مدرسه خود را مدیون زحمات پوپسکو می دانند که حتی وصیت کرده بود بعد از مرگش از اسکلتش برای آموزش به دانش آموزان استفاده شود. البته هیچ عکسی از این معلم موجود نیست. او زمانی که زنده بود برای کودکان آهنگ می ساخت و به کشاورزان کمک می کرد تا وامهای کم بهره دریافت کنند. این روستا در شصت کیلومتری شمال بخارست واقع است.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 9 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

همیشه عوامل و شرایطی وجود دارد که یادگیری را آسان و برخی دیگر آن را مشکل و گاه غیرممکن می‌کند.

درس خواندن یک هنر است؛ این واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. درس خواندن به عنوان یکی از ستون‌های اصلی یادگیری، اصول و راهکارهایی دارد که باید فراگرفته شود.

بدیهی است که درس خواندن با بعضی از شیوه‌هایی که اکنون بین دانش‌آموزان رایج است، بجز وقت تلف کردن، ثمره دیگری ندارد. آنها باید بدانند درس خواندن هنری است که ظرافت‌های خاص خود را دارد، در صورتی که این ظرافت‌ها به کار گرفته شود، موفقیت حتمی است.

یکی از مهم‌ترین این مهارت‌ها مربوط به استفاده از فضای کلاس درس است، بر این اساس:

مهارت گوش دادن: شما حرف‌ها و صداها را می‌شنوید، اما معنایش این نیست که آنها را درک می‌کنید. اگر بخواهید گوش بدهید، موضوع فرق می‌کند. هرچه بادقت‌تر گوش دهید، بیشتر موضوع را درک می‌کنید. به جرات می‌توان گفت که ناتوانی و ضعف در گوش دادن، علت بسیاری از مشکلات ارتباطی و یادگیری است.

مهارت پرسیدن: پرسش‌های شما نشان‌دهنده دقت، ظرافت، نکته‌سنجی و مهارت‌تان در یادگیری است. پس از سوال پرسیدن نترسید و بموقع و بجا سوال بپرسید.

مهارت یادداشت‌برداری: یادداشت‌برداری مهارتی است که به درک بهتر مطلب و تکمیل دانسته‌ها کمک می‌کند و با جزوه‌نویسی فرق دارد. درواقع یادداشت‌برداری یعنی انتخاب و ثبت نکات کلیدی و مهم.

مهارت خلاصه‌نویسی: خلاصه یک مرور از مطلبی است که خوانده‌اید. درواقع بیان مجددی است از نکات اصلی به زبان خود شما. یک خلاصه نه‌تنها باید شامل نکات اصلی باشد؛ بلکه باید بیان‌کننده روابط میان نکات اصلی هم باشد. خلاصه باید از انسجام برخوردار باشد، یعنی ارتباط منطقی بین جمله‌ها وجود داشته باشد و به زبان خود فرد نوشته شود.

عوامل فراگیری آسان

همیشه عوامل و شرایطی وجود دارد که یادگیری را آسان و برخی دیگر آن را مشکل و گاه غیرممکن می‌کند. به یقین برای شما مهم است که این عوامل را بشناسید:

ـ برای آن‌که به نحو احسن بیاموزید، باید بدانید جزو کدام دسته از فراگیران هستید.

شما جزو بصری‌ها، سمعی‌ها یا لمسی‌ها هستید؟ 80درصد از انسان‌ها از دسته بصری‌ها هستند؛ یعنی زمانی که موردی را ببینند، بیشترین تاثیر را از آن می‌پذیرند. دسته سمعی‌ها زمانی که موردی را می‌شنوند، آن را بهتر به خاطر سپرده و موضوع آموزشی را با بلند خواندن و تکرار کردن یاد می‌گیرند. دسته لمسی‌ها هم آنچه را پیش از این نوشته‌اند، بهتر به خاطر می‌سپارند. واقعیت این است که بیشتر افراد مخلوطی از این گروه‌ها هستند و به همین علت هم بسیار مهم است که دریابید به کدام دسته متعلق هستید تا بتوانید بهترین روش‌ها را برای آموختن به کار گیرید.

ـ نکته بسیار مهم دیگر آن است که انسان دریابد در چه مکانی بهترین یادگیری را دارد. برای بسیاری از افراد اتاق شخصی خودشان در کنار میز تحریر، روی صندلی یا در تختخواب، بهترین جا برای فراگیری است. برخی هم در کتابخانه یا حتی در یک جای شلوغ بهتر یاد می‌گیرند. باید دریابید چه نوع محیطی به طور موثر روی یادگیری شما تاثیر دارد.

ـ از بالاترین میزان بازدهی خود استفاده کنید: یک عامل مهم دیگر که نباید به آن بی‌توجه باشید، کیفیت زمان است. زمان‌هایی وجود دارد که می‌توانیم بیشترین بازدهی را داشته باشیم و مقاطعی دیگر که طی آنها فقط می‌توانیم کارهای معمولی و روزمره را انجام دهیم. بنابراین سعی کنید درک کنید که آیا طی روز یا شب بهترین بازدهی را دارید یا در چه زمان‌هایی از روز یا شب بیشترین توانایی برای یادگیری در وجود شما نهفته است؟ سعی کنید کارهای دشوار را در زمان‌هایی که بالاترین میزان بازدهی را دارید، انجام دهید.

ـ به سرمایه زمانی خود اهمیت دهید: کجا می‌توانیم بیاموزیم که چگونه با زمان مقتصدانه رفتار کنیم؟ این توانایی به همان اندازه مهم است که هنر هدایت انسان‌ها یا هنر سخنوری. توانایی استفاده درست از زمان تا اندازه زیادی در موفق شدن یا نشدن شما اثرگذار است، البته چگونگی رفتار با زمان را می‌توان آموخت. بنابراین مراقب باشید که هیچ‌کس زمان را از شما ندزدد. همیشه در اطراف ما افرادی وجود دارند که در هدردادن وقت دیگران قهار هستند. پس از سرمایه زمانی خود مراقبت کنید، زیرا زمانی که آن را هدر داده‌اید، به طور غیرقابل بازگشتی از دست شما رفته و وقت فقط طلا نیست، بلکه زندگی است.

ـ از احساسات تخریب‌کننده دوری کنید: سعی کنید احساس ترس را در خود تعادل بخشید. وحشت در انسان باعث ترشح هورمون‌های مکانیسم فرار و گریز می‌شود و بشدت توانایی یادگیری و تفکر را محدود می‌کند، همچنین احساسات مخرب دیگری مانند خشم، حسادت و نفرت نیز می‌تواند فرآیند یادگیری را مختل کند. سعی کنید از خودتان در برابر زمزمه‌های بازدارنده‌ای مانند این موضوع خیلی پیچیده است، مراقبت کنید.

ـ گوش فرادادن را بیاموزید: یاد بگیرید به دقت گوش فرادهید. گوش دادن صحیح موهبتی است که فقط جذب اطلاعات غیرفعالانه نیست، بلکه بیشتر از آن نوعی فعالیت فکری فشرده است، در مقام یک شنونده آگاهانه تجربه می‌کنید که چگونه افق‌های دید و آگاهی و تجربه‌تان را گسترش دهید. مطمئن باشید گوش دادن درست در بیشتر مواقع، بیشتر از سخن گفتن برای شما سودآور است.

اصول مطالعه موثر

برای بهبود و افزایش توان یادگیری باید اصولی را با دقت اجرا کنید؛ زیرا فقط با رعایت این اصول می‌توانید بهتر بیاموزید و از وقت خود حداکثر استفاده را ببرید. برخی از این اصول عبارتند از:

تعیین هدف: شما باید قبل از مطالعه برای خودتان هدفی را مشخص کنید، به این معنی که این درس را به چه منظوری می‌خواهید مطالعه کنید، آیا فقط نکته‌های اصلی درس را می‌خواهید یا قصد دارید همه مطالب کتاب را بفهمید.

تعیین مدت زمان مطالعه: باید معلوم کنید چه مقدار زمان می‌خواهید صرف مطالعه کنید. تعیین زمان و مقدار مطالعه به فراگیر آرامش می‌دهد و این آرامش موجب افزایش میزان یادگیری و سرعت مطالعه می‌شود.

مطالعه فعالانه داشته باشید: دانش‌آموزی که به منظور یادگیری و به صورت هدفدار مطالعه می‌کند، برای یادگیری بهتر باید مطالعه فعال داشته باشد. شما می‌توانید با خلاصه‌برداری، حل تمرین، علامت‌گذاری و گزینش نکته‌های مهم، مطالعه خودتان را فعال کنید.

جدیت داشته باشید: وقتی تصمیم به مطالعه می‌گیرید، فورا شروع کنید و اجازه ندهید افکار مزاحم مانع شما شود. شخصی اگر در خواندن کمر همت ببندد و با فعالیت‌های ذهنی خویش به درک بیشتری نائل شود، کار بزرگی انجام داده است.

به خودتان استراحت دهید: برای داشتن یک مطالعه مفید و به منظور داشتن درک بهتر مطالب باید پس از حدود 45 دقیقه مطالعه به خود استراحت کوتاهی (15 ـ 10 دقیقه) بدهید.

روش «پس‌ ختام» را در پیش بگیرید

متخصصان روش‌های مختلفی را برای مطالعه موثر عنوان کرده‌اند که یکی از بهترین و موثرترین روش‌های مطالعه روش «پس‌ ختام» است که شامل شش مرحله است؛ این مراحل عبارتند از:

پیش‌خوانی: اگر می‌خواهید مطالب یک کتاب یا فصلی از یک کتاب را یاد بگیرید، ابتدا بسرعت تمام آن فصل را یک بار از نظر بگذرانید تا یک برداشت کلی از موضوع‌ها و مفاهیم آن فصل را به دست بیاورید. مرحله پیش‌خوانی به شما کمک می‌کند که علاوه بر یک آشنایی مقدماتی با موضوع، نکات اصلی و فرعی را تا حد بسیار زیادی تشخیص بدهید.

سوال کردن: بعد از پشت سر گذاشتن مرحله پیش‌خوانی و آشنایی کلی با مطالب فصل، سعی کنید در رابطه با موضوع مطالعه سوال‌هایی را طرح کنید. سوال‌گذاری ممکن است وقت شما را بگیرد و کمی مشکل باشد، ولی به طور چشمگیری تمرکز حواس، دقت و سرعت عمل شما را افزایش می‌دهد و موجب سهولت یادگیری شما می‌شود.

خواندن: همه ما وقتی درس می‌خوانیم، منظورمان این است که درس را یاد بگیریم، بفهمیم، حفظ کنیم و به خاطر بسپاریم، برای همین سعی می‌کنیم خط به خط کتاب و جزوه را بخوانیم، حفظ کرده و در ذهن خود تکرار کنیم. در حالی که هدف از مرحله خواندن یادگیری و به خاطر سپردن مطالب نیست؛ هدف از مرحله خواندن فقط فهمیدن و انتقال اطلاعات از کتاب به یادداشت‌هاست.

تفکر: سعی کنید هنگام خواندن در مورد مطالب و مثال‌ها فکر کنید و از مطالب تصویرسازی ذهنی داشته باشید. همچنین سعی کنید بین آنچه از قبل در مورد این مطالب می‌دانستید و آنچه می‌خوانید ارتباط برقرار کنید.

از حفظ گفتن: پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله قبل یعنی خواندن و تفکر سعی کنید مطالب مهم آن را برای خودتان بازگو کنید. مطالب مطالعه شده را به زبان خودتان و آن‌طور که راحت‌تر هستید، بازگو کنید. از حفظ گفتن به شما کمک می‌کند بخش‌هایی را که خوب یاد نگرفته‌اید، تشخیص دهید و آنها را از نو بخوانید.

مرور کردن: وقتی تمام فصل‌ها را خواندید، در فاصله‌های مناسب مطالب مطالعه شده را مرور کنید. مهم‌ترین قسمت مطالعه که سبب ثبت اطلاعات در لایه‌های زیرین ذهن می‌شود و جلوی فراموشی را می‌گیرد، مرور کردن است؛ به طوری که پیشینیان معتقد بودند درس یک بار و تکرار هزار بار.

به همان اندازه که استفاده از همه عوامل آسان‌کننده یادگیری مهم است، از میان برداشتن عوامل دشوارکننده یادگیری نیز اهمیت دارد. به همین علت باید نسبت به این عوامل آگاهی داشته باشیم.

ـ برای یادگیری باید درجه حرارت اتاق مناسب باشد. اگر اتاق بیش از اندازه سرد باشد، بیشترین توجه صرف جسم لرزان می‌شود تا به موضوع مورد نظر و برعکس اگر اتاق بیش از اندازه گرم باشد، انسان تنبل و بی‌حوصله می‌شود.

ـ عبارت «با شکم پر نمی‌شود درس خواند» را به یاد بسپارید، زیرا بعد از غذا مقدار زیادی خون جهت هضم از اختیار مغز خارج شده و به همین علت بازدهی مناسب مختل می‌شود. در این حالت انسان به نوعی با نیمی از نیروی خود کار می‌کند. در عین حال داشتن یک معده خالی و گرسنه هم به نفع برنامه یادگیری نیست.

ـ نور محیط هم نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند. نور بسیار زیاد بر چشم‌ها فشار وارد کرده و خیلی زود آنها را خسته می‌کند و نور بسیار کم هم به چشم‌ها آسیب می‌رساند.

ـ طبیعی است هنگام یادگیری باید متوجه وجود اکسیژن کافی یعنی هوای تازه باشیم، زیرا مغز ما بزرگ‌ترین مصرف‌کننده اکسیژن در ارگانیسم بدن ماست. مغز برخلاف حجم کوچکی که دارد، تقریبا 20 درصد کل اکسیژنی را که در اختیار داریم، مصرف می‌کند. بنابراین اگر حین مطالعه خمیازه می‌کشید، به این دلیل است که اکسیژن کافی به بدنتان نمی‌رسد یا تحرک کافی ندارید.

ـ داشتن تغذیه صحیح را در نظر داشته باشید: می‌دانید رساندن ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر بنیادین به طور کافی تا چه اندازه برای عملکرد بدن اهمیت دارد. افرادی که کار بدنی زیاد می‌کنند، باید خوراکی‌هایی حاوی چربی و پروتئین فراوان استفاده کنند؛ در حالی که برای کسانی که کارهای فکری می‌کنند، سالاد، سبزیجات و میوه‌جات توصیه می‌شود.

تمرکز حواس داشته باشید

تمرکز حواس یعنی به حداقل رساندن عوامل حواس‌پرتی. شاید بتوان گفت مطالعه، جدی‌ترین فعالیتی است که تمرکز در آن نقش اساسی و محوری دارد. شاید بارها حین مطالعه متوجه شده‌اید که فقط چشمانتان از روی عادت روی کلمات و خطوط می‌دود، بدون آن‌که حواستان به آن باشد. این موضوع ممکن است شما را خسته و کسل کرده و وقت زیادی را از شما گرفته یا اتفاق افتاده که گاهی به کلمه‌ای خیره و در افکار خود غوطه‌ور شده‌اید. اینها همه نشانه پرش ذهن و عدم تمرکز است. اگر در تمرکز حواس مشکلی دارید، نباید این تصور را داشته باشید که با مساله‌ای غیرقابل حل مواجه شده‌اید برای تقویت و افزایش تمرکز حواس نیز راهکارهایی وجود دارد:

کنترل اضطراب: اضطراب به خودی خود بد نیست. از نظر روان‌شناسی، وجود میزانی از اضطراب برای تحریک انگیزه‌ها لازم است. مشکل زمانی شروع می‌شود که شدت اضطراب افزایش یابد. اضطراب زیاد نه فقط کمکی به یادگیری و موفقیت نمی‌کند؛ بلکه مانعی برای آن محسوب می‌شود.

تقویت روانی: می‌توانید روش‌هایی را برای تقویت روانی و افزایش روحیه پیدا کنید. روحیه جسارت و جرات را در خود تقویت کنید، امیدوار و بااراده باشید تا میزان تسلط‌ شما افزایش یابد.

کنترل افکار مزاحم: بین موانع تمرکز حواس افکار مزاحم نقش مهم‌تری دارند. معمولا این افکار منشأ ذهنی و درونی دارند که باید از آن دوری کرده و آنها را کنترل کرد. این عوامل شامل یادآوری خاطرات تلخ و شیرین یا غوطه‌ور شدن در تخیلات یا مواردی مثل احساس درد، رنج، غم و غصه، نگرانی، گرسنگی و تشنگی یا سردی و گرمی، ترس، خشم و شادی، سردرد و... است.

یک یادگیرنده راهبردی باشید

آن دسته از دانش‌اموزان که همیشه موفقیت‌های چشمگیری را نصیب خود می‌کنند، به عنوان یادگیرندگان موفق یا یادگیرندگان راهبردی از آنها یاد می‌شود که ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ از جمله این‌که:

ـ درباره چگونه مطالعه کردن اطلاعات زیادی دارند.

ـ از راهبردهای یادگیری و مطالعه استفاده می‌کنند.

ـ از مهارت‌های فکر کردن استفاده می‌کنند.

ـ برای مهارت‌های یادگیری و فکر کردن ارزش زیادی قائلند.

ـ علاقه کافی برای استفاده از این مهارت‌ها دارند.

ـ باور دارند می‌توانند این مهارت‌ها را به کار بندند.

ـ می‌توانند فعالیت‌های مورد نظر خود را در یک زمان معقول به انجام رسانند.

ـ برای رسیدن به هدف‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

ـ بر رفتار و چگونگی پیشرفت خود نظارت می‌کنند.

ـ نتایج کار خود را در رابطه با اهداف خود و بازخورد حاصل از نظر معلم ارزیابی می‌کنند.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 3 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گناباد، مسابقه گل پر کنی با شعار مادران سخت کوش، دختران همیار ویژه دانش آموزان دختر برگزار گردید. جناب آقای غلامرضا سالاری معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت: به منظور تجلیل از مادران سخت کوش و دختران و با توجه به اهمیت گل زعفران که نقش اساسی در اقتصاد خانواده های شهرستان گناباد دارد، مراسم تجلیل نمادین در قالب مسابقه گل پر کنی با شعار مادران سخت کوش،دختران همیار در محل کانون فرهنگی تربیتی نرگس(س) برگزار گردید. ایشان بیان داشتند: اهداف برگزاری این مسابقه: تجلیل نمادین از زحمات مادران و همچنین دخترانی که کمک حال آنها هستند و توجه به حدیث معروف امام صادق که می فرمایند:بهترین تفریح مومن کار است و همچنین تاکید بر اهمیت نقش زعفران در اقتصاد خانواده می باشد. لازم به ذکر است در این مسابقه دانش آموزان به همراه مادران خود یک کیلو گل زعفران را پر نموده و سرعت عمل، دقت و نظافت ملاک های ارزشیابی آنها خواهد بود.

این مسابقه با شرکت 36 نفر از اولیا و دانش آموزان در 18 گروه دو نفره از مدارس ابتدایی و متوسطه اول برگزار گردید.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 2 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 

دومین گردهمایی مربیان و معاونین پرورشی در سال تحصیلی جاری در محل کانون شهید بهشتی برگزار گردید.
جناب آقای غلامرضا سالاری معاونت محترم  پرورشی و تربیت بدنی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: مربیان و معاونین پرورشی موثرترین افراد در زندگی دانش آموزان محسوب می شوند به شرطی که بتوانند ارتباط لازم را با دانش آموزان برقرار نمایند.
ایشان افزودند: در شرایط حساس کنونی که دشمن از هر راهی برای نفوذ فکری و اعتقادی در دانش آموزان ما تلاش می کند، نقش بی بدیل مربیان و معاونین پرورشی در خنثی کردن این هجمه ها انکار ناپذیر است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی گفتند: خوشبختانه از آغاز سال تحصیلی فعالیتهای بسیار خوب و چشمگیری در حوزه پرورشی و تربیت بدنی انجام پذیرفته است که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به در پیش بودن مرحله دوم اردوی راهیان نور گفت: خوشبختانه در مرحله اول 240 دانش آموز پسر به اردوی راهیان نور اعزام شدند که در مرحله دوم نیز 240 نفر از دانش آموزان دختر  اواخر آذر ماه به اردو اعزام خواهند شد.
در ادامه کارشناسان حوزه پرورشی توضیحاتی در خصوص ثبت نام در سایت ایران پرورش و سایر مسائل ارائه نمودند و مربیان و معاونین پرورشی نیز پیرامون مسائل مطرح شده نظرات خود را ارائه نمودند.
بنده حقیر هم به نمایندگی از مجموعه خدوم مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد در این همایش حضور یافته و از بیانات معاونت محترم و کارشناسان معزز بهرهمند شدم.
جادارد از تلاشهای خستگی ناپذیر معاونت محترم پرورشی صمیمانه تقدیر بعمل آورم و سربلندی ایشان و مجموعه معاونت پرورشی و تندرستی را از خداوند مسئلت نمایم.
 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 2 آذر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

به نام خدا

بسیج لشکر مخلص خداست . (امام خمینی)

هفته بسیج گرامی باد

سخنان برگزیده ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مورد بسیج :

ـ‌ بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است.
ـ پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحناه و فداه) مهدی موعود عزیز یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.
ـ شما جوانان بسیجی و سپاهی و جوانان مؤمن آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه کردید.
ـ نیروهای نظامی و بسیجی ما مؤمن و با اخلاصند و به عنوان پشتوانه‌ای که هیچ خدشه‌ای در آن راه ندارد, محسوب می‌شوند.
ـ انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.
ـ اگر بسیج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد, کمیت این انقلاب و این نظام وهمة حرکتهای سازندة این کشور لنگ است.
ـ انکار بسیج و بی‌احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.
ـ تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد, به نیروهای بسیج, به انگیزة بسیح به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.
ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.
ـ بسیج, یعنی نیروی کارآمد کشور برای همة میدانها
ـ همه جا چیزی شبیه بسیج هست, تنها به این درخشندگی, به این فراگیری, به این زیبایی, به این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.
ـ این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.
ـ نیروی عظیم بسیج مردمی است, این بسیج در همة قشرها هست.
ـ بسیج, اختصاص به یک منطقة جغرافیایی ویک منطقة انسانی و طبقاتی و قشری ندارد, همه جا هست.
ـ ایمان عاشقانه, ایمان عمیق, ایمان توأم با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است باعث درخشان شدن بسیج شد.
ـ بسیاری از پیشرفتهای کشور مرهون تفکر بسیجی است.
ـ هریک از آحاد قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیة حساس مسئولیت و ایمان باشد, بسیجی است.
ـ بسیاری از پیشرفتها و موفقیتهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر و میل بسیجی است.
ـ بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود.

معاونت پرورشی و تندرستی

مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد.

 



قالب وبلاگ