تبلیغات
دبستان سعدی گناباد - مطالب مهر 1393
دبستان سعدی گناباد
حداقل ارج نهادن معلم با ماست . اما اجـــــــــــر دادن معلم با خداست
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 30 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

برگزاری جلسه انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه محمدی ثانی.......................

جلسه  انجمن اولیاء و مربیان اموزشگاه معلم شهید محمدی ثانی

با حضور مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان گناباد

جناب حاج آقا مهدوی و

تمامی اولیائ فهیم دانش آموزان

برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مدیر محترم اموزشگاه جناب اقای دهقان  گزارشی از عملکرد سال قبل آموزشگاه و موفقیتهای کسب شده

 توسط فراگیران پرداخته و مشکلات پیش رو را بازگو و در خصوص رفع مشکلات آینده درخواست کمک از اولیاء محترم نمودند

در ادامه حاج آقا مهدوی ضمن تشکر از حضور اولیاء در جلسه 

حضور عزیزان را مایه دلگرمی مدیر و همکارن دبیرستان دانسته و

انتظار خود را در خصوص استمرا ر این دیدارها و همراهی با مجموعه آموزشگاه را بیان نمودند.

در پایان از زحمات اعضای محترم سال قبل  ودانش آموزان برگزیده تقدیر

 و رای گیری جهت انتخاب اعضای جدید انجام شد.

جا دارد از حضور ارزنده جناب حاج آقا مهدوی در جمع اعضای محترم انجمن اولیاء و مربیان

اموزشگاه صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری از این جلسه..........



نوشته شده در تاریخ شنبه 26 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

عرض تبریک......................

فرارسیدن هفته  تربیت بدنی و ورزش

را خدمت تمامی  همکاران خدوم و با بصیرت

تربیت بدنی در مدارس تحت پوشش مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت را تبریک می گوییم.

سربلند و پیروز باشید همراه با سلامتی و تندرستی


 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 20 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

درخشش دانش آموزان مجتمع در مسابقات قرآن و معارف اسلامی شهرستان گناباد

باز هم دانش آموزان مدارس تحت پوشش مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

در آسمان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان درخشیدند

و با کسب افتخارات بسیار در مسابقات قرآن و معارف اسلامی

باعث تحسین همگان شدند.

ضمن تبریک به تمامی برگزیدگان  سخت کوش و پر تلاش

جا دارد از تلاشهای مدیران محترم مدارس و همکاران مشغول به خدمت در آموزشگاه ها

 و همچنین اولیاء محترم این دانش آموزان صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

اسامی منتخبین بدین شرح می باشد  :

مرتضی اشوری  .  پایه چهارم آموزشگاه افتخار . مسابقات احکام . مقام دوم شهرستان

محمد امیری . پایه پنجم آموزشگاه افتخار . مسابقات احکام . مقام دوم شهرستان

محمد امیری . پایه پنجم آموزشگاه افتخار . مابقات حفظ قرآن کریم . مقام دوم شهرستان

احمد تقوی مندی . پایه سوم  آموزشگاه محمدی ثانی . مسابقات احکام . مقام سوم شهرستان

یونس بهادر پور . پایه چهارم آموزشگاه افتخار . مسابقات اذان . مقام سوم شهرستان

محمد امیری . پایه پنجم آموزشگاه افتخار . مسابقات حفظ قرآن کریم . مقام سوم شهرستان.

سجاد صحراگرد . پایه سوم آموزشگاه اخوت . مسابقات قرائت قرآن کریم . مقام سوم شهرستان.

توفیق بیشتر این عزیزان را در سال تحصیلی جاری از خداوند متعال خواسته و خواهانیم.

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 20 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد






























































































































































































































نوشته شده در تاریخ شنبه 19 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

بازدید مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان از مدارس مجتمع................

امروز صبح همزمان با هفته ولایت و امامت

جناب حاج آقای مهدوی مدیریت محترم آموزش و پرورش

جهت عرض تبریک این ایام فرخنده و آغاز سال تحصیلی جدید

به همراه کارشناس محترم آموزش ابتدایی جناب  آقای پهلوان و کارشناسی محترم ارزیابی جناب آقای  مومنی

خدمت همکاران خدوم در مدارس تحت پوشش مجتمع رسیدند

ایشان ضمن تقدیر از زحمات انجام گرفته در پروژه مهر امسال

آرزوی توفیق بیشتر در طول سال تحصیلی برای تمامی همکاران نمودند.

ما هم صمیمانه برای ایشان و تمامی زحمتکشان در مجموعه مدیریت آرزوی سلامتی و توفیق داریم.



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 17 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

میلاد دهمین منظومه كهكشان هستى

 طلایه‏دار پاكى و هدایت

 امام على‏النقى (ع)

گرامى باد.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصوربازدیدازدبیرستانهای محمدی ثانی و 15 خرداد.....................

امروز همزمان با هفته ولایت و امامت و جهت عرض تبریک اعیاد قربان تا غدیر هفته ولایت و امامت

خدمت همکاران در آموزشگاه های معلم شهید محمدی ثانی و 15 خرداد رسیدیم.

انصافا جا دارد از زحمات مدیران خدوم در تمامی مدارس تحت پوشش مجتمع و بویژه

مدیر لایق دبیرستان مرحله اول معلم شهید محمدی ثانی جناب آقای دهقان صمیمانه تقدیر بعمل آوریم.

سربلندی و توفیق روز افزون تمامی همکاران را از خداوند متعال خواهانیم.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

دیدار مدیریت آموزش و پرورش با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گناباد

 

 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گناباد، همزمان با هفته نیروی انتظامی، مدیریت و پرسنل آموزش و پرورش به همراه جمعی از دانش آموزان تشکل فرزانگان جهت عرض تبریک این هفته با حضور در مقر فرماندهی نیروی انتظامی با سرهنگ قدمگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان گناباد دیدار و گفتگو کردند.
سید محمد مهدوی مدیر محترم آموزش و پرورش در سخنانی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات مجموعه نظامی و انتظامی شهرستان گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا از تلاشها و جانفشانیهای عزیزانی که جان خود را برای حفظ امنیت کشور به خطر می اندازند تشکر نماییم. مهدوی افزود تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش و نیروی انتظامی فرصت مغتنمی را فراهم آورده است تا با فرهنگ سازی بسیاری از مشکلات را مرتفع نماییم و قطعاً و یقیناً آموزش دانش آموزان بهترین راه برای فرهنگ سازی در خانواده و اجتماع خواهد بود.
سرهنگ قدمگاهی فرمانده انتظامی شهرستان گناباد نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیریت، و پرسنل آموزش و پرورش و دانش آموزان گفت:بدون شک حضور شما باعث قوت قلب پلیس می شود و باعث دلگرمی همه همکاران ما خواهد بود.
سرهنگ قدمگاهی افزود: با توجه به شعار امسال هفته ناجا که کارآمدی و اقتدار نیروی انتظامی مد نظر قرار گرفته است همه توان خود را مصروف خواهیم داشت تا به عنوان سربازان مقام معظم رهبری با رویکرد فرهنگی و علمیی که نیروی انتظامی مد نظر دارد به این مهم برسیم.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: خوشبختانه نیروی انتظامی در این چند سال پیشرفت قابل توجهی داشته است به طوری که بسیاری از کشورهای منطقه از پلیس سایبری ایران برای حل مشکلات خود کمک می گیرند و جای بسی خرسندی است که پلیس سایبری خراسان در کشور جایگاه نخست را از آن خود کرده است.
سرهنگ قدمگاهی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: امسال در استقرار پلیس در جلو مدارس از سال قبل عزم ما جزم تر شده است و تلاش ما بر این بوده است تا دانش آموزان سال تحصیلی با امنیت و آرامشی را آغاز نمایند.                          
لازم به ذکر است در پایان این مراسم به پاس همکاری نیروی انتظامی با آموزش و پرورش لوح تقدیر از طرف مدیریت آموزش و پرورش به سرهنگ قدمگاهی اهدا گردید.
ما هم به نوبه خود از طرف تمامی همکاران خدوم درمجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت از زحمات سربازان گمنام و خدوم نیروی انتظامی صمیمانه تقدیر میکنیم و این هفته را صمیمانه به همگی بزرگواران تبریک می گوییم.
جا دارد از حرکت ارزشمند مدیریت محترم آموزش و پرورش جناب حاج آقا مهدوی هم تقدیر بعمل آورده و بهروزی ایشان را از خداوندمسئلت نماییم.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی معلم


 

وزیر آموزش وپرورش به مناسبت روز جهانی معلم پیامی صادر کرد

 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام دکتر علی اصغر فانی به شرح زیر است:
به نام آفریدگار دانایی و توانایی
 
پنجم اکتبر برابر با سیزدهم مهرماه از طرف یونسکو به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری شده است تا یادآور تلاش مردان وزنانی باشدکه علی رغم خشونت ها و منازعات بین المللی ، انگیزه آموختن را در ضمیر کودکان و نوجوانان زنده نگاه می دارند و امید به زندگی مسالمت آمیز و فارغ از هرگونه تعصب در کنار یکدیگر را در وجودشان شعله ور  می نمایند.
در برگ های تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران نیز دوازدهم اردیبهشت هر سال ، همزمان با سالگشت شهادت اسوه علم و تقوا، استاد مرتضی مطهری «روز معلم» نامیده شده است. استاد گرانقدری که با درک نیازهای واقعی جامعه و اصالت و بی پیرایگی آثار خود توانست در روشنگری نحله های مختلف فکری به ویژه معلمان ودانشگاهیان در مسیر مبارزه با ظلم و استبداد ستمشاهی نقش مهمی ایفا نماید.
امروزه نقش بی بدیل معلمان به عنوان مجریان تربیتی و آموزشی نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت هر کشوری به تأیید همگان رسیده و از همین منظر است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مأموریت معلمان را همتراز رسالت انبیاء ارزیابی نموده است .
«روز جهانی معلم» برای ملل مختلف ، یادآور این مهم است تا مبادا فراموشمان شود که رشد علوم مختلف و گسترش فناوری های نوین وامدار حضور معلمانی است که روزگاری، افق های نو را در برابر ذهن کودکان گشوده اند .
این روز برای رهبران سیاسی جهان نیز حامل این پیام است تا فراموش نکنند حق آموختن و برخورداری از آموزش از مصادیق حقوق شهروندی در سراسر جهان است. عمومی بودن این حق صرف نظر از رنگ و نژاد، مسئولیت هایی را بر دوش حاکمان جوامع می گذارد تا در جهت «گسترش آموزش» و «پرورش استعدادها» تلاش کنند و نگاهی جامع و حمایتی قاطع از معلمان کشور خود داشته باشند.
در جهان امروز حضور میلیون ها کودک محروم از آموزش ، ضرورت نیاز به معلم را برای تحقق حق برخورداری از آموزش و یادگیری را بیش از پیش نمایان می سازد.
گرامیداشت روز جهانی معلم اقدامی نمادین است تا دولت ها و ملت ها در توسعه و گسترش «آموزش عمومی و رایگان» ، «تضمین کیفیت آموزش ها» ، «ارتقاء سطح برنامه های حمایتی از معلم» و «سرمایه گذاری و مشارکت» همه جانبه در امر آموزش وپرورش اهتمام جدی داشته باشند.
اینجانب با تبریک  فرارسیدن این روز به تمامی معلمان عزیز کشورم براین باورم که باحمایت های قاطع مسئولان ارشد نظام و باهمکاری، همیاری، همراهی و عزم ملی معلمان، آموزش وپرورش ما می تواند در مسیر کیفیت بخشی به آموخته ها، تعالی مدرسه و رشد و بالندگی دانش آموزان بیش از گذشته گام های مؤثر بردارد.
 علی اصغر فانی
وزیر آموزش وپرورش


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور آغاز رسمی تدریس قرآن در مدارس ابتدایی مجتمع.................



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری جلسه انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه اخوت...............



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 9 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد





شهادت رونق معارف تشیّع،

احیاگر دانش و دین،

مفسرکتاب مبین و خورشید پنجمین،

حضرت امام باقر علیه السلام بر رهروان راهش تسلیت باد!



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 9 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
هر چند اوریون درصد بسیار کمی از افراد بالغ را مبتلا می‌کند، اما نباید از عوارض نادر آن مثل ناشنوایی یک طرفه، از دست دادن دائمی شنوایی و تورم لوزالمعده غافل شد. حتی اگر تورم لوزالمعده ایجاد شود،‌ بیمار در نهایت به دیابت مبتلا می‌شود.
با فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، بسیاری از والدین نگران سلامت فرزندانشان هستند چرا که جمع‌شدن بچه‌ها در یک محیط احتمال ابتلای آنها به انواع بیماری‌های مسری را افزایش می‌دهد. برای نمونه، اوریون یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مسری ویروسی است که اغلب بچه‌هایی را مبتلا می‌کند که یا واکسینه نشده‌اند یا واکسیناسیون آنها کامل نبوده است. آیا با علائم این بیماری آشنا هستید؟ از عوارض آن چه می‌دانید؟

این‌که می‌گویند اوریون باعث عقیم‌شدن پسران در آینده می‌شود، واقعیت دارد؟ آیا مصرف آنتی‌بیوتیک به درمان اوریون کمکی می‌کند؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این پرسش‌ها برسید.

با این که ویروس اوریون از خانواده ویروس بیماری‌های نام آشنایی مثل سرخک و شبه آنفلوآنزا و ساختارشان هم شبیه به هم است، اما این بیماری‌ها علائم و عوارض کاملا متفاوتی دارند. این در حالی است که بدن انسان تنها میزبان طبیعی ویروس است که از طریق تماس با ترشحات آلوده تنفسی به افراد سالم منتقل می‌شود. با وجود این که در ترشحات بزاق افراد آلوده از هفت روز پیش از شروع تورم غدد بزاقی ویروس وجود دارد، حداکثر سرایت ویروس از افراد بیمار یا دچار عفونت بی‌علامت از حدود دو روز قبل از تورم غده بزاقی بناگوشی (پاروتید) تا پنج روز بعد از شروع تورم پاروتید است. حتی تا زمانی که تورم غده بزاقی کاملا فروکش نکرده باشد، خطر سرایت به دیگران وجود دارد برای همین بیشتر بچه‌های همسن و همبازی با هم مبتلا می‌شوند.

دکتر ابراهیم رزم‌پا، متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: این‌ بیماری‌ در هر سنی‌ می‌تواند ایجاد شود ولی‌ شایع‌ترین‌ سن‌ بروز آن‌ در کودکان‌ 2 تا 12 ساله‌ است‌. در عین حال، بیماری معمولا با علائمی مثل التهاب‌، تورم‌ و درد غدد پاروتید بروز می‌کند به طوری که غدد هنگام لمس‌ سفت‌ هستند و دردشان‌ با جویدن‌ یا بلع‌ تشدید می‌شود. البته این علائم اوریون بی‌عارضه است، اما نوع عارضه‌دار آن با علائمی مثل تب،‌ سردرد، گلودرد، تورم‌ دردناک‌ بیضه‌ها (پسرها)، درد شکم‌ (دختران) و... همراه خواهد بود. به گفته دکتر رزم‌پا کودک پس‌ از ابتلا به‌ اوریون‌، نسبت‌ به‌ آن‌ مصونیت‌ مادام‌العمر پیدا می‌کند، اما تا اتمام‌ دوره‌ سرایت‌ بیماری‌ (حدود 9 روز پس‌ از شروع‌ درد) نباید به‌ مدرسه‌ برگردد. حتی بر خلاف تصور عموم نیازی‌ نیست کودک مبتلا به اوریون از افراد دیگر خانواده‌ جدا شود چون تا پیش‌ از ظاهرشدن‌ علائم‌ معمولا بیماری‌ به‌ افراد مستعد سرایت کرده است.

اگر بزرگسالی مبتلا شود

هر چند اوریون درصد بسیار کمی از افراد بالغ را مبتلا می‌کند، اما نباید از عوارض نادر آن مثل ناشنوایی یک طرفه، از دست دادن دائمی شنوایی و تورم لوزالمعده غافل شد. حتی اگر تورم لوزالمعده ایجاد شود،‌ بیمار در نهایت به دیابت مبتلا می‌شود. از طرفی باید بدانید تورم بیضه که می‌تواند ناباروری ایجاد کند و همچنین تورم تخمدان که مشکلات خاص خود را به همراه دارد از جمله عوارض بیماری اوریون به حساب می‌آید. بنابراین در صورت بروز علائمی مشابه اوریون در هر سنی باید به پزشک مراجعه کنید و تحت معاینه و درمان قرار بگیرید.

آیا اوریون بیماری خطرناکی است؟

ویروس اوریون روی برخی از بافت‌ها و اعضای بدن اثر می‌گذارد که از همه مهم‌تر التهاب سیستم عصبی (که به شکل مننژیت چرکی اما خوش‌خیم بروز می‌کند)، تورم لوزالمعده، التهاب گوش داخلی و التهاب بیضه یا تخمدان‌هاست، اما معمولا اوریون در بیشتر موارد بدون عارضه خاص پایان می‌یابد. دکتر علیرضا ناطقیان، فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی اطفال و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه می‌کند: در بیشتر مواقع اوریون بدون ایجاد مشکل خاصی بهبود می‌یابد، اما در صورت بازگشت تب، بروز سردرد، درد گردن، استفراغ، دردشکم، تغییررنگ ادرار، درد ناحیه کشاله ران، تورم یا درد بیضه‌ها، سرگیجه، وزوزگوش و کاهش شنوایی، کودک باید دوباره توسط پزشک معاینه شود.

رابطه اوریون و ناباروری

به گفته دکتر ناطقیان در موارد نادر، بیماری اوریون تورم دوطرفه بیضه‌ها و تحلیل بافت آنها و در نتیجه عقیمی را به همراه دارد. البته نباید نگرانی بی‌مورد ایجاد شود چرا که درگیری بیضه‌ها در پسربچه‌ها قبل از سنین نوجوانی بسیار کم بوده و تورم هم معمولا یک طرفه است و با کمی استراحت و مصرف مسکن برطرف می‌شود.

هر ورمی اوریون نیست

گاهی عفونت حلق یا گوش، آبسه‌های مختلف مثلا آبسه‌های شدید دندان، سنگ غده بزاقی یا عوارض برخی داروها باعث بزرگ‌شدن غدد بزاقی می‌شوند و ممکن است به اشتباه اوریون تشخیص داده شوند. بنابراین با بروز هر گونه تورم در ناحیه گلو و در نهایت برای تشخیص اوریون حتما به پزشک مراجعه کنید.

و اما درمان

در بیشتر مواقع بیماری اوریون مانند سرماخوردگی‌های خفیف بدون دخالت دارویی خاصی درمان می‌شود، اما گاهی اوقات پزشک علاوه بر استراحت، مصرف تب بر و مسکن را توصیه می‌کند. همچنین والدین نباید به صورت خودسرانه به کودک آنتی‌بیوتیک بدهند چون نه‌تنها بی‌فایده است بلکه مقاومت بدن نسبت به این دارو را افزایش می‌دهد و در صورتی که کودک در آینده نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک داشته باشد، دارو کارایی لازم را نخواهد داشت. از طرفی پرهیز غذایی خاصی لازم نیست، اما بهتر است غذاها یا آبمیوه‌های ترش در این دوره مصرف نشود. استفاده از کمپرس‌ گرم‌ یا سرد هم بسته‌ به‌ تشخیص پزشک می‌تواند شدت درد را کاهش دهد.

اصلی به نام پیشگیری

تزریق واکسن اوریون همراه با واکسن سرخک و سرخجه در مجموعه‌ای به‌نام MMR به کودکان تزریق می‌شود. به همین دلیل هم بهترین راه کنترل بیماری اوریون تزریق واکسن است که باید از سوی والدین جدی گرفته شود، اما پیشگیری دیگری به دلیل دوره نهفتگی بیماری مطرح نیست.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 6 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارشی تصویری از اجرای باشکوه پروژه مهر در دبستان نقوی...............

پروژه مهر با همت و تلاش مدیریت محترم آموزشگاه نقوی

سرکارخانم ترکمنی و کادر فهیم آموزشی آن با شکوه خاص اجرا و سال تحصیلی با حضور با نشاط فراگیران آغاز گردید.

لازم است از زحمات همکار بصیر خودم سرکارخانم ترکمنی و مربی محترم پرورشی سرکار خانم یعقوبیان صمیمانه تقدیر بعمل آورم.

سال تحصیلی 94-93 با نواختن زنگ  شکوفه ها در 31 شهریور و زنگ آغاز مهر  و مقاومت در

 اول مهر شروع  شد.

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری که بدست ما رسیده از این برنامه ها..........



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 6 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

معرفی  کارشناس جدید روابط عمومی و اطلاع رسانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گناباد، جلسه معارفه کارشناس
روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد برگزار گردید.
در این جلسه جناب حاج آقای مهدوی مدیرمحترم  آموزش و پرورش شهرستان گناباد
ضمن تقدیراز زحمات کارشناس قبلی روابط عمومی شهرستان
جناب آقای مهدی حسین زاده را به عنوان کارشناس جدید اطلاع رسانی و روابط عمومی معرفی نمود.
ما ضمن خیرمقدم خدمت ایشان آرزوداریم جناب حسین زاده در دوره خدمت خود بابصیرت و فهم بالا
انعکاس اخباررا  بطور مساوی
 و به ترتیب اهمیت و نگاهی عالمانه به تمامی مدارس و مجموعه مدیریتی شهرستان داشته باشند.
درد دوره قبل نگاهی بود با افق و زاویه ای تنگ بخصوص در درج تصاویر
بی صبرانه شاهد تحول در این حوزه هستیم.
انشاءالله
جا دارد از درایت جناب حاج آقا مهدوی هم به خاطر این تغییر تقدیر بعمل آورم.

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 6 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارشی تصویری از اجرای باشکوه پروژه مهر در دبیرستان مرحله اول معلم شهید محمدی ثانی...............

پروژه مهر با همت و تلاش مدیریت محترم دبیرستان شهید محمدی ثانی

جناب آقای دهقان و کادر فهیم آموزشی آن با شکوه خاص اجرا و سال تحصیلی با حضور با نشاط فراگیران آغاز گردید.

لازم است از زحمات همکار بصیر خودم جناب دهقان و مربی محترم پرورشی جناب فکری صمیمانه تقدیر بعمل آورم.

سال تحصیلی 94-93 با نواختن زنگ  مهر  و مقاومت بازگشایی مدارس در اول مهر شروع و با غبار روبی مزار شهدا

و عرض ادب و احترام به تمامی شهدای مند بویژه معلم عزیز محمدی ثانی با معنویت خاص

و توکل به خداوند و ائمه معصومین ( علیهم السلام) شروع شد.

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری که بدست ما رسیده از این برنامه ها..........



نوشته شده در تاریخ شنبه 5 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری اولین جلسه شورای معلمان آموزشگاه اخوت در سال جدید...............

اولین جلسه شورای معلمان دبستان اخوت امروز راس ساعت 10 صبح در محل دفتر آموزشگاه برگزار شد.

حاج آقا رازی ضمن عرض تبریک سال جدید تحصیلی

مقدم همکاران جدید را به آموزشگاه خیرمقدم گفته و برای همه سالی پر بار را آرزو نمودند

و در ادامه نکات لازم و ضروری را یاد آور شدند

معاونین محترم اجرایی و پرورشی هم در ادامه به بیان نکات لازم پرداخته

 و همکاران به بیان نظرات خود پرداختند.

همراهی بفرمایید با تصاویری از این جلسه............

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 4 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

ای دل غم جهان مخور، این نیز بگذرد                     دنیا چو هست بر گذر، این نیز بگذرد


گر بد کند زمانه، تو نیکو خصال باش                بگذشت از این بسر، بسی این نیز بگذرد


ور دور روزگار نه بر وفق رﺃی توست                        انده مخور، که بی خبر این نیز بگذرد


یک جمله پای دار، که مردان مرد را                    بگذشت از این بسی بتر، این نیز بگذرد


منت خدای را که شب دیرپای غم                                افتاد با دم سحر، این نیز بگذرد


ابن یمین ز موج حوادث مترس از آنک                    هر چند هست با خطر، این نیز بگذرد


تشویش خاطر است، ولی شکر، چون نکرد               ایزد قضا جز این قدر، این نیز بگذرد


 ابن یمین


اللهم عجل لولیک الفرج



نوشته شده در تاریخ جمعه 4 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
به یاد داشته باشیم که ایران، روزی همه را به «گفت‌وگو» دعوت کرد که هنوز جنایت 11 سپتامبر رخ نداده بود و روزی به «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» خواند که هنوز خشونت‌های اخیر ظهور نکرده بود.
به یاد داشته باشیم که ایران، روزی همه را به «گفت‌وگو» دعوت کرد که هنوز جنایت 11 سپتامبر رخ نداده بود و روزی به «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» خواند که هنوز خشونت‌های اخیر ظهور نکرده بود.

این یکی از مهمترین جملاتی است که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد.

منظور روحانی از دعوت ایران به «گفت‌وگو»، اشاره به چیست؟

سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در شهریور سال 1377 در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایده «گفت‌وگوی تمدن‌ها» را مطرح کرد و در توضیح آن گفت: «انقلاب اسلامی ملت ایران، به رهبری حضرت امام خمینی (قدس‌سره) انقلاب کلام در برابر زور و سرکوب بود و مطمئناً انقلابی که براندازی‌اش با کلام بوده است، در دوران ساختن و آباد کردن، بیشتر و بهتر می‌تواند متکی بر کلام و منطق باشد و به همین جهت نیز به جای "جنگ تمدن‌ها"، منادی "گفت‌وگوی میان تمدن‌ها و فرهنگ‌ها" است.»

این ایده در واقع واکنشی علمی و نظری بود به نظریه «جنگ تمدن‌ها» که پیشتر «ساموئل هانتینگتون» - متخصص علوم سیاسی و نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی و استاد دانشگاه هاروارد - در پیش‌بینی کشمکش جهان غرب با جهان اسلام مطرح ساخته بود.

خاتمی به جای رد مستقیم این نظریه و ایجاد حساسیت پرهزینه در سطح جهان - نظیر آنچه بعدها در نفی هولوکاست انجام شد - کاری کرد که نه تنها موضع‌گیری علیه او و ایران نشد، بلکه بسیاری از آن استقبال کردند. او پاسخ نظریه را با نظریه داد؛ اندیشه در برابر اندیشه.

برخلاف نظریه هانتینگتون که به استقبال یک درگیری تمام‌عیار می‌رفت، خاتمی نه پیشگویی کرد و نه پیش‌بینی؛ او درباره یک پیشگیری سخن گفت؛ پیشگیری‌ای که صد البته بهتر از درمان است.

خاتمی در سازمان ملل گفت: «قرن گذشته علاوه بر جلوه‌های خشونت و انسان‌آزاری استعمار قدیم و بیداد بی‌همانند میراث‌خواران جدید آن، قرن ظهور و سقوط حکومت‌های توتالیتر نیز بود. امید است قرن آینده، قرن نظام‌ها و حکومت‌هایی باشد که زور و خشونت را تقدیس نکنند و باطن قدرت سیاسی، محبت و عدالت باشد به گونه‌ای که گفت‌و‌گوی تمدن‌ها مظهر و مجلای آن باطن باشد.»

در ادامه طرح همین منظومه فکری، نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها را ارئه کرد و پیشنهاد داد که سالی را به این عنوان نامگذاری کنند تا شاید همه دولتمردان جهان به اهمیت آن واقف شوند: «به نام جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌کنم که به عنوان گام اول، سال ۲۰۰۱، از سوی سازمان ملل سال گفت‌و‌گوی تمدن‌ها نامیده شود، با این امید که با این گفت‌وگو نخستین گام‌های ضروری برای تحقق عدالت و آزادی جهانی برداشته بشود.»

بدین ترتیب بود که سازمان ملل سال 2001 را به عنوان سال گفت‌وگوی تمدن‌ها نامگذاری کرد تا این عبارت رسماً در ادبیات سیاسی جهان جای خود را باز کند.

اما یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی و حمله خون‌بار هواپیماها به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در شهر نیویورک آمریکا نشان داد که جهان هنوز راه درازی تا تحقق این «گفت‌وگو» دارد. شاید ایران باید همچنان پرچمدار این تئوری باقی می‌ماند و این منظومه فکری را به نام جمهوری اسلامی ایران در جهان پی می‌گرفت اما در سال‌های بعد، سخن گفتن از نفی هولوکاست بود که تبدیل به شاخص ادبیات سیاسی ایران در عرصه بین‌المللی شد.

ماجرا به همین‌جا ختم نشد. «مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها» که پیشتر خاتمی ریاست آن را برعهده داشت، طی حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد عملاً تعطیل و با همه امکانات و نیروی انسانی در «مرکز ملی مطالعات جهانی شدن» ادغام شد؛ مرکزی که مستقیماً زیر نظر رئیس‌جمهور فعالیت می‌کرد و ریاست آن به اسفندیار رحیم مشایی سپرده شده بود.

در همین راستا، غلامحسین الهام به عنوان سخنگوی دولت نهم نیز طرح شعار گفت‌وگوی تمدن‌ها را «اقدامی انفعالی» و «نشانه گردن نهادن به نظام سلطه جهانی» توصیف کرد.

این اتفاقات در حالی در داخل کشور می‌افتاد که استقبال از نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها در خارج از کشور به سطح اندیشکده‌ها و NGOهای صلح‌طلب کشیده شده بود. در سال 2007 بنیاد بین‌المللی گفت‌وگو میان تمدن‌ها در ژنو تأسیس شد. این بنیاد در توضیح انگیزه‌ها و دلایل تشکیل و فعالیت‌هایش می نویسد: «بنیاد گفت‌وگوی تمدن‌ها بر اساس جمله محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران، آغازگر و حامی کلیدی نامگذاری سال 2001 به عنوان سال گفت‌وگوی تمدن‌ها، تأسیس شد.»

به هر حال، چند سالی زمان برد تا جمهوری اسلامی ایران دوباره پرچم اعتدال و گفت‌وگوی جهانی را به دست بگیرد. حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم، سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شد و طرح «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» را ارائه کرد.

این طرح با استقبال کم‌نظیر کشورهای جهان در سازمان ملل روبرو شد بطوریکه با اجماع تمام اعضاء به جز اسرائیل، به عنوان یک قطعنامه جهانی به تصویب رسید.

یک سال از آن ماجرا گذشت. در این یک سال، خشونت و افراطی‌گری همچنان ادامه یافت و حتی پدیده نوظهور و نامبارکی به نام «داعش» نیز به گرفتاری‌های منطقه خاورمیانه و البته به گرفتاری‌های همه کشورها اضافه شد تا نشان دهد که جهان هنوز راه درازی تا تحقق « جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» در پیش دارد.

روحانی با درک طولانی بودن این راه، دست از گوشزد کردن مدام این ضرورت برنداشته است. او امسال نیز در مجمع عمومی سازمان ملل به این طرح و اهمیت پرداختن به آن اشاره کرد و حتی پا را فراتر گذاشت و عملاً یادی هم از «گفت‌وگوی تمدن‌ها»ی خاتمی کرد تا به نوعی این دو منظومه فکری را به عنوان حلقه‌های یک زنجیر نمایان کرده باشد.

روحانی کشورها را به اتحاد در برابر افراط و خشونت فرا می‌خواند: «من اعلام می‌کنم، اگر امروز همه توان خود را علیه افراط و خشونت به‌ کار نگیریم و کار را به کاردان نسپریم، فردا جهان برای هیچکس جای امنی نخواهد بود.»

او تلاش دارد به جهانیان اثبات کند که توجه به این منظومه فکری، می‌تواند راهگشا باشد و بر همین اساس یادآور می‌شود که ایران، روزی همه را به «گفت‌وگو» دعوت کرد که هنوز جنایت 11 سپتامبر رخ نداده بود و روزی به «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» خواند که هنوز خشونت‌های اخیر ظهور نکرده بود.


نوشته شده در تاریخ جمعه 4 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

به هنگام انجام تحقیقات میدانی توسط محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در منطقه ساحلی بندر امام حسن (ع) در محدوده منطقه نفتی بهرگان در شمال استان بوشهر، مسیر رد پاهای ناشناخته ای در ناحیه بین جزر و مدی مشاهده و ثبت شد.

به هنگام انجام تحقیقات میدانی توسط محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در منطقه ساحلی بندر امام حسن (ع) در محدوده منطقه نفتی بهرگان در شمال استان بوشهر، مسیر رد پاهای ناشناخته ای در ناحیه بین جزر و مدی مشاهده و ثبت شد.

مسیر حرکتی این رده پاها به نحوی بود که از دریا به خشکی و تا قبل از سکوی ساحلی ادامه داشت و مجددا به سمت دریا رد یابی شد.

بر اساس نتایج بدست آمده از بررسی های انجام شده، مشخص شد اثر و رد پا به جا مانده از سه بخش ناحیه پیشین و میانی با شباهتی به کف پای انسان ولی کمی انحناء دار و ناحیه دمی نسبتا ضخیم و کوتاه قابل تشخیص بوده است.



برای رد پاهای مورد نظر دو اثر راست گرد (پا چپ) و چپ گرد ( پا راست) قابل تشخیص است، دامنه طول تمام رد پا با احتساب بخش دم 49-44 سانتی متر و میانگین فواصل اثر متوالی دو گام با یکدیگر 26 سانتی متر اندازه گیری و ثبت شد، عمق اثر و رد پا بجا مانده از بخش پیشین و میانی 5-3 میلی متر متغیر و بخش انتهایی (دم) فاقد عمق اثر قابل تشخیص بوده است.

هر چند بررسی اندازه گیری های ثبت شده و چگونگی انحنای پا چپ و راست مشخص کرد که این اثر به احتمال بسیار زیاد متعلق به یک نمونه ناشناخته است، اما در تعداد محدودی از رد پاها اختلافاتی به لحاظ فاصله گام های طی شده، فواصل عرضی رد پاهای قرینه با یکدیگر، طول و کشیدگی انتهای باریک دم و حتی قوس و انحنای بخش پیشین و میانی مشاهده شد.

بر اساس مطلعات انجام شده با استفاده از نرم افزارهای تخصصی اندازه گیری نسبت ها و ابعاد، شفاف سازی و تنظیم کنتراس تصاویر و همچنین بررسی منابع مرتبط با کلیدهای شناسایی رد پا حیات وحش، نوع اثر به جا مانده و رد پای مورد نظر با هیچکدام از نمونه های جانوری ایران و منطقه (پستانداران، پرندگان، دوزیستان و خزندگان) و حتی انسانی (با انواع پوشش کفش به دلیل بررسی احتمال رد پا غیر جانوری) مطابقت نداشته است.

تاکنون نیز هیچگونه گزارش مستندی مبنی بر اثر جانوری و یا انسانی مشابه از داخل و خارج از کشور برای آن دریافت و ارایه نشده و به عنوان یک موضوع ابهام برانگیز باقی مانده است.

جزییات پژوهش انجام گرفته همراه با تصاویر متعدد، اطلاعات مربوط به اندازه های ثبت شده و ویژگی های اثر و ردپا و نیز مقایسه های انجام شده با نمونه ردپاهای احتمالی مشابه در منطقه، در قالب گزارش مستند تهیه و تنظیم شده است و موضوع شناسایی اثر و رد پا از سوی فریدون عوفی پژوهشگر و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در حال بررسی و پیگیری است.


نوشته شده در تاریخ جمعه 4 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

مبارک باد

سالروززلالترین پیوند آسمانی

حضرت علی ( علیه السلام) و فاطمه(سلام الله علیها)

بر تمامی ارادتمندان به اهل بیت ( علیهم السلام).



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 3 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

دست ما با قلم سازگارتر است تا با تفنگ ،

 اما آنجا که شیطان و اولیای او با تفنگ بر جهان و جهانیان حاکمیت یافته اند،

 ما را چاره ای دیگر نیست

مگر آن که تفنگ برداریم و

 از حق و عدالت و مظلومین دفاع کنیم.


شهید سید مرتضی آوینی



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 3 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
باز هم اول مهر آمده بود؛
و معلم آرام، اسم ها را می خواند:
– اصغر پور حسین!
پاسخ آمد: حاضر!
– قاسم هاشمیان!
پاسخ آمد: حاضر!
– اکبر لیلازاد!
… پاسخش را کسی از جمع نداد.
بار دیگر هم خواند: اکبر لیلازاد…
پاسخش را کسی از جمع نداد…
همه ساکت بودیم؛
جای او این جا بود؛
اینک اما، تنها؛
یک سبد لاله ی سرخ، در کنار ما بود…

لحظه ای بعد، معلم سبد گل را دید
شانه هایش لرزید…
همه ساکت بودیم
ناگهان در دل خود زمزمه ای حس کردیم؛
غنچه ای در دل ما می جوشید،
گل فریاد شکفت…

همه پاسخ دادیم:
– حاضر! ما همه اکبر لیلازادیم…
ما همه اکبر لیلازادیم…
ما همه اکبر لیلازادیم…

شعر: مرحوم قیصر امین پور



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 3 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گرامی باد یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس

و درود به روان پاک شهدایی که در جوار رحمت الهی آرام نظاره گر رفتار مایند..........

 

یه پلاک ، که بیرون زده از دل خاک
روی اون ، اسمیه از یه جوون
یه پلاک ، از دل خاک
یه پوتین ، فقط مونده از یه جوون که خوابید روی مین
استخون ، یه کلاه با یه عکس وصیت نامه ی غرق خون
یه جوون ، که پدر شد و پر زد و دخترکش رو ندید
دختری ، که پدر رو ندید و آغوش پدر نچشید
یه پدر ، بیست و چند ساله و چند ماهه چشماشو دوخته به در
مادری ، منتظر واسه دیدن قامت و روی پسر
یه پلاک ، از دل خاک…

عشق یعنی یه پلاک ، که زده بیرون از دل خاک
عشق یعنی یه شهید ، با لبای تشنه سینه چاک
عشق یعنی یه جوون ، یه جوونه بی نام و نشون
عشق یعنی یه نماز ، با وضو گرفتن توی خون
عشق یعنی انتظار،  تو دل یه مادر بیقرار
چشم تر مونده به راه ، واسه نشون یه مزار
عشق یعنی یه پدر ، که شبها بیداره تا سحر
عشق یعنی یه خبر ، خبر یه مفقود الاثر
یه پلاک ، که بیرون زده از دل خاک
روی اون ، اسمیه از یه جوون
یه پلاک ، از دل خاک

یه پلاک،که بیرون زده از دل خاک،روی اون،اسمیه از یه جوون…

یه پلاک از دل خاک…

یه پوتین،فقط مونده از یه جوون که خوابید روی مین…

استخون،یه کلاه با یه عکس،وصیت نامه ی غرق خون…

یه جوون،که پدر شد و پر زد و دخترکش رو ندید،دختری که پدر رو ندید و آغوش پدر نچشید…

یه پدر،بیست و چند سال و چند ماهه چشماشو دوخته به در،مادری منتظر واسه دیدن قامت و روی پسر

یه پلاک از دل خاک



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 2 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 زنگ ایثارومقاومت همزمان با سراسر کشور درمدارس شهرستان گناباد نواخته شد.
جناب آقای مهدوی مدیرمحترم آموزش و پرورش شهرستان گناباد  ضمن تبریک سال تحصیلی ،اعلام کرد دراولین روز سال تحصیلی 94/93 به توفیق خداوند متعال وبا همت وتلاش مدیریت آموزش و پرورش 15000دانش آموز در191 آموزشگاه، فعالیت آموزشی و پرورشی خودرا جشن گرفتند وراهی کلاسهای درس شدند.
ایشان باقدردانی ازحمایت ادارات ونهادها بویژه خیرین محترم شهرستان گفتند: دراولین روزسال تحصیلی بازدیداز کلیه مدارس باهمراهی روسای ادارات ونهادهای دولتی شهرستان گناباد جهت عرض سلام وتبریک سال تحصیلی انجام شد وبسته های حمایتی با اقلام بهداشتی وورزشی تقدیم مدیران گردید.
حاج آقا مهدوی همچنین دراین مراسم خبراز تفاهمنامه همکاری بین امورآب و فاضلاب وآموزش و پرورش دادوگفتند:این تفاهمنامه به منظور کاهش واصلاح الگوی مصرف آب درسطح شهرستان با آموزش و پرورش انجام شد که باتوجه به کاهش آب وتاکید برصرفه جویی این نعمت الهی اقدامات شایسته ای به کمک فرهنگیان ودانش آموزان عزیز صورت خواهدگرفت.
حجه الاسلام صادقی امام جمعه محبوب شهرستان گناباد دراین مراسم گفتند:آغازسال تحصیلی شروع یک حرکت وفعالیت علمی وپژوهشی وتهذیب وتوجه بیشتربه سلامتی و تندرستی است،که الحمدلله  آموزش و پرورش دراین زمینه بسیارموثراست .
ایشان خطاب به دانش آموزان وفرهنگیان گفتند:فرصتی که دراختیارشماست بسیارارزشمند است لذاآنراقدربدانید وازلحظه لحظه آن نهایت استفاده راببرید.
 دراین مراسم  جناب آقای مهندس صفایی فرماندارمحترم شهرستان گناباد وآقای تقی زاده مسئول محترم  اداره امورحقوقی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص جایگاه تعلیم وتربیت وآغازسال تحصیلی مطالب مبسوطی ایراد نمودند.
لازم به ذکراست درپایان مراسم رونمایی از دفاتر بومی محلی با حضورمسئولین انجام شدواز آقای سعید مقدم بعنوان ارائه دهنده این طرح درسطح شهرستان تجلیل بعمل آمد.،همچنین تفاهمنامه کاهش واصلاح الگوی مصرف آب بین اداره آب وفاضلاب شهرستان با آموزش و پرورش به امضای طرفین رسید وکارگاه رایانه دبیرستان شاهد یاس نبی توسط مسئولین افتتاح شد.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 2 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور در مراسم شروع بکار مدارس در سال تحصیلی 94-93 در مشهد اظهار داشت:اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش شاهد تحولی جدی باشد باید همگان به کمک آن بیایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ،مهدی نوید ادهم در آیین بازگشایی مدارس که صبح دیروز اول مهرماه در هنرستان دارالفنون ناحیه شش مشهد برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت به دانش آموزان، دانشجویان و جامعه فرهنگی کشور اظهار کرد: در سال‌های اخیر تفاوت جدی در آموزش و پرورش مصوب شد که انشالله بر اساس آن و با عنایت الهی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را رقم بزند چراکه بر اساس تحلیل‌های کارشناسی صورت گرفته استمرار وضع فعلی و موجود آموزش و پرورش به نفع ما و پاسخگوی نیاز‌های جامعه نیست.

وی ادامه داد: تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تائید شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی فرهنگی کشور و مقام معظم رهبری رسیده است هشت سال به طول انجامید و ما آماده‌ایم تا با عملیاتی نمودن آن تحولی کارساز و مناسب نظام آموزشی کشور رقم بزنیم تا کارکرد آن تنها آموزش محض نباشد بلکه کارکردی فرهنگی تربیتی نیز داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور افزود: دکتر فانی به عنوان مقام عالی وزارت در سال تحصیلی جدید به 40 راهکار از سند تحول بنیادین در قالب اجرای 99 فعالیت سرآمد در درون سیستم آموزشی ورود پیدا کرده است و عملیاتی نمودن صحیح سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت سایر ادارات و نهادهای کشور نیز است و اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش شاهد تحولی جدی باشد باید همگان به کمک آن بیایند.

نوید ادهم گفت: یکی از بخش‌هایی که همواره به آموزش و پرورش کمک ویژه‌ای داشته است خیرین مدرسه‌ساز بوده‌اند و تاکنون 30 درصد از مدارس کشور توسط این عزیزان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تمام دانش آموزان باید با فراگیری حداقل یک مهارت از مدارس خارج شوند خاطرنشان کرد: نظام آموزشی کشور باید به گونه‌ای ساماندهی شود تا زمینه‌ی تربیت دانش آموزان در همه زمینه‌ها و ساحت‌ها همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی فراهم باشد و آنان مهارت‌آموزی، زیبایی‌شناسی را یاد بگیرند و این برنامه‌ها فوق برنامه نباشد بلکه بصورت نظام‌مند در آموزش و پرورش رقم بخورد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور اضافه کرد: رسالت آموزش و پرورش تربیت سنی وفادار به ارزش‌ها و توامندی‌های انقلاب اسلامی است و آغاز باشکوه سال تحصیلی و گرامیداشت تعلیم و تربیت و مقام معلم یک کار نیک و مورد اهتمام مسوولین دولت بوده است و خانوادهها نیز این مورد را تشویق و تائیید کرده‌اند.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 2 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

استاندار خراسان رضوی در مراسم نواختن زنگ شروع به کار مدارس در سال تحصیلی 94-93 گفت: هماهنگی و ارتباط مفید و موثر میان اولیاء و مربیان می تواند موجب ارتقای بهتر عملکرد نظام تعلیم و تربیت شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان صبح دیروز در مراسم نواختن زنگ شروع به کار مدارس در هنرستان دارالفنون مشهد ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت به دانش آموزان، دانش آموزان و کلیه جامعه فرهنگی کشور با تاکید بر اهمیت جایگاه علم و دانش اظهار کرد: آموختن و یاد گرفتن هر دو ارزش بزرگی در کشور ما و جامعه اسلامی است ولی یادگیری تنها ویژه‌ی دوره‌ی مدرسه و دانشگاه نیست اما این دوران بهار و شکوفایی آن است و باید این مناسبت ویژه را همانند نوروز و دیگر ایام بزرگ گرامی بداریم.

وی ادامه داد: کشور ایران همواره در علم، دانش و توحید پیشگام بوده و جایگاهی ویژه داشته است ولی با آمدن اسلام این جایگاه ارتقا یافت و در نگاه انقلابی و حکومتی ما نیز باید به همین شکل ادامه یابد.

 استاندار خراسان رضوی با عنوان اینکه مقام معظم رهبری نیز به ارتقا و توسعه دانش و علم توجه خاصی دارند و در تنظیم و ابلاغ نقشه علمی کشور بر این موضوع تاکید کرده‌اند و کمتر چیزی نزد ایشان از چنین اهمیتی برخوردار است گفت: خوشبختانه شاهد توجه مسوولین در توسعه و ارتقا جایگاه علمی و جهت‌گیری خوب کشور هستیم و از این رو رسالت دانش آموزان و معلمان سنگین‌ترمی‌شود.

رشیدیان با بیان اینکه مدرسه محل زندگی اجتماعی است افزود: مدرسه باید رسالت اجتماع‌پذیری را دنبال کند چراکه مدرسه تنها محل یادگیری کلمات کتاب نیست و کودکان و فرزندان کشور وقتی از کانون گرم خانواده می‌آیند باید کنار‌هم بودن، کنار‌هم پیشرفت کردن و هم‌زیستی را فراگیرند.

وی خاطرنشان کرد: معلمان وظیفه دارند آنچه آموخته‌اند را با بهترین روش برای دانش آموزان تدریس کنند و در حالی که رسالت مهم و سنگینی دارند باید خانواده و اولیا نیز به نظام آموزشی کمک کنند و امیدواریم که همکاری منظم اولیا با مدارس در کل سال تداوم یابد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: از همه خیرین خوب و عزیز مدرسه‌ساز کشور و استان تشکر فراوان می‌کنم که در امر مدرسه‌سازی که رسالت و وظیفه دولت است دست یاری می‌دهند و امیدواریم آینده نیز شاهد ساخت مدارسی با عظمت و نوین باشیم تا دانش آموزی در هیچ ‌کجا دغدغه‌ی کمبود کلاس و مشکلات سرمایشی و گرمایشی نداشته باشد و توجه ما نیز بیشتر بر توسعه فضای آموزشی در مناطق محروم معطوف است.

رشیدیان عنوان کرد: یکی از دلایلی که پایان دفاع مقدس را به جای شروع آن جشن میگیریم همزمان شدن آن با آغاز سال تحصیلی است زیرا شهدا خود معلمان بزرگ کشور هستند و پیام رزمندگان، جهادگران و آزادگان دفاع مقدس به دانش آموزن تلاش بیشتر برای یادگیری است.

وی اضافه کرد: جهاد به معنای قتل و کشتن نیست بلکه درسی برای پیشرفت بیشتر است و امیدواریم که مدارس محل هنرنمایی معلمان و فرهنگیان باشد و من نیز عزت ، سلامتی، رشد و تعالی را از خداوند متعال برای جامعه فرهنگی خواهانم.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 2 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امروز آموزش و پرورش راهبرد اصلی خود را ارتقاء کیفیت نام گذاشته است و برای ارتقاء کیفیت توجه به تربیت، تهذیب و پرورش بیش از تعلیم و تحصیل و آموزش در مرکز نگاه ارتقا بخشی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی سید جواد حسینی در مراسم زنگ نماز در مدرسه شاهد فردوسی ناحیه 2 آموزش و پرورش مشهد، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان حاضر در مراسم خاطر نشان کرد: امروز آموزش و پرورش راهبرد اصلی خود را ارتقاء کیفیت نام گذاشته است و برای ارتقاء کیفیت توجه به تربیت، تهذیب و پرورش بیش از تعلیم و تحصیل و آموزش در مرکز نگاه ارتقا بخشی قرار گرفته است. خوشبختانه در آموزش و پرورش خراسان رضوی هم دست کم با رویکردی که از امروز به طور جدی آغاز شد یعنی زنگ نماز ما سه اقدام ویژه خواهیم داشت.
وی در توضیح اولین اقدام اظهار کرد: ما امروز سند جامع نماز را در پیش رو داریم که کاملترین و جامعترین سند برای نقشه راهی است که می تواند نماز را در آموزش و پرورش بیش از پیش استقرار ببخشد؛ ما ستاد نماز را تشکیل دادیم.
وی ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه هایی که با حوزه علمیه، اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی برای تحقق عینی تر راهبردهای سند تحول در دستور کار قرار  دارد و انجام شده، افزود: 4500 امام جماعت در آموزش و پرورش استان مشغول اقامه نماز هستند که این تعداد امام جماعت رتبه بندی شده و محتوای اموزشی خاصی برای آنها تهیه می شود تا انشالله بتوانیم نقشمان را در اقامه نماز با رویکرد کیفیت بخشی ایفا کنیم.
حسینی در ادامه دومین اقدام استان خراسان را که با همت بنیاد شهید در ستاد شاهد به تصویب رسیده طرح شهید پژوهی دانست و اظهار کرد: این طرح ویژه ای است که فقط در استان خراسان رضوی انجام می شود. در مدارس مقطع اول متوسطه در گروه های 4 - 5 نفره  در مورد شهدای هر مدرسه و محله با روشهای اقدام پژوهانه تحقیق می شود تا دانش آموزان درگیر کار اقدام پژوهی با رویکرد شهدا و ایثارگران شوند.
وی سومین اقدام را طرح راوی معلم دانست و بیان کرد: با 5000 معلم قرارداد بسته ایم آموزش گری روایتهای ایثارگری را ببینند و در مناسبت های مختلف این را به اجرا در بیاورند.
گفتنی است حسینی در پایان سخنانش خاطره ای از یک شهید دانش آموز مدرسه  شاهد فردوسی نقل کرد.

 شایان ذکر است:  اولین نماز جماعت ظهر و عصر سال تحصیلی جدید، به امامت آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در این مدرسه اقامه شد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 2 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

آیت‌الله علم‌الهدی : ابزار شما در تعلیم و تربیت عبودیت خدا است،جوانان باید از ظرفیت‌های انقلاب برای نشر اسلام در جهان استفاده کنند.

 به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی آیت‌الله علم‌الهدی ظهر دیروز در مراسم زنگ نماز

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید  و در محل دبیرستان شاهد فردوسی بیان داشتند:

 شما جوانان باید نعمت تحصیل را قدر بدانید و گذشتگان خود را در جامعه بشناسید. جوانانی در این جامعه بودند که طی چند صد سال گذشته در این کشور تحصیل کردند و هم اکنون جزو بنیانگذاران این نظام و انقلاب شده‌اند.
ایشان با بیان اینکه ابزار شما در تعلیم و تربیت عبودیت خدا است، تأکید کردند: جوانان باید از ظرفیت‌های انقلاب برای نشر اسلام در جهان استفاده کنند. آغاز سال تحصیلی جدید با دو جریان آمیخته شده است، یکی دفاع مقدس که مظهر جهاد و شهادت است، در مقابل بینش معلمان و دانش‌آموزان سال تحصیلی را با دفاع مقدس شروع می‌کنیم و اسلام را در کره زمین توسعه می‌دهیم.
آیت الله علم الهدی تصریح کردند: رسالت تعلیم و تربیت را باید با این دید بسازیم و این نسخه سازندگی در اندیشه شما جوانان باید همیشه باشد، نقطه نهایی آرمان و آرزوی شما رسیدن به این هدف است و ابزار شما در تعلیم و تربیت با عبودیت خداوند شروع می‌شود که نماز شروع کننده آن است.

ایشان در ادامه  بیان کردند: جوانان گذشته عرصه‌های خطیر را در این جامعه طی کردند تا این فضای حاکمیت دینی را به وجود بیاورند، وظیفه شما این است که در مقابل استکبار مبارزه کنیم چرا که توسعه اسلام، حاکمیت دینی، نهفته شدن این آثار را در جامعه به دست شما می‌سپارد. جوانان باید در این بحبوحه بعد از انقلاب از ظرفیت‌های آن برای نشر اسلام در جهان استفاده کنند.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 2 مهر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

                                   پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید:

                                                                                   باسمه تعالی

آغاز ماه مهر وفصل مدرسه را به همه معلمان و مربیان و دانش آموزان عزیز صمیمانه تبریک می گویم؛ مدرسه خانه امید دولت و مردم و آموزش وپرورش بنیادی ترین بخش توسعه کشور است . ما نیاز به مدرسه پویا ونوآور درشرایط کنونی کشور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه ، معلمان ومربیان و دانش آموزان این سرزمین اند .

راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش وپرورش ما می گذرد؛ استعداد و هوش فرزندان این زاد وبوم، بالاست؛ ‌باید به کشف و پرورش آنها بیشتر و بهتر بپردازیم .

توانمندی آموزش وپرورش در تربیت دانش آموزانی است که قادر باشند در کنار تربیت ذهن و دانش اندوزی با جامعه و جهان پیرامون خود به درستی ارتباط برقرار کنند؛ باید به آنان آموخت که جهان نو را خود بشناسد و در آن زندگی کنند و درعین حال، تعلق خاطر به دین و فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند .

مدرسه باید بتواند دانش آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند . مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت وگفتگو ومداراست .

شما معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز باید به ما کمک کنید تا به این مدرسه مطلوب نزدیک شویم؛ مدرسه ای که پناهگاه همه شما و ما باشد، می دانم که آموزش وپرورش ما تا رسیدن به این نقطه، هنوز تنگناهای زیادی دارد؛ کمبود ها و کاستی های اقتصادی و آموزشی معلمان و دانش آموزان عزیز، ما را در دستیابی آسان به این هدف با مشکل روبرو می کند؛ معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه اند تا همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت کنند و دانش آموزان ما به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود را بالاتر ببرند .

بسیار مایل بودم که امسال نیز می توانستم چون سال پیش همپا و همراه معلمان، ‌دانش آموزان و پدران و مادرانشان در نشاط و جنب و جوش روز اول ماه مهر شرکت می کردم و آهنگ دانشین زنگ مهر و زندگی را از نزدیک در مدرسه می شنیدم اما ضرورت سفر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد این توفیق را ازمن گرفت؛ در آنجا هم درخدمت شما و نیازمند دعای همه شما هستم .

برای اینکه سنت نیکوی سال های پیش زنده بماند از دانش آموزان عزیز می پرسم :

عزیزانم، ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبرو است. هرکدام از ما چگونه از آبهای ایران، می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟



قالب وبلاگ