تبلیغات
دبستان سعدی گناباد - مطالب تیر 1393
دبستان سعدی گناباد
حداقل ارج نهادن معلم با ماست . اما اجـــــــــــر دادن معلم با خداست
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 31 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
آغاز توزیع هولوگرام بیمه طلایی فرهنگیان مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز توزیع هولوگرام بیمه طلایی فرهنگیان در ادارات آموزش و پرورش مناطق خبر داد.
 به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فرشید سیاری با بیان این که مهلت ثبت نام بیمه طلایی درمان فرهنگیان به پایان رسیده است، گفت: نصب هولوگرام برای نشان دار نمودن دفترچه های بیمه شدگان طراحی شده و آماده تحویل به ادارت آموزش و پرورش می باشد .
وی دریافت و توزیع هولوگرام تا الصاق بر روی دفترچه را از طریق ادارات آموزش و پرورش مناطق دانست و افزود: تعداد هولوگرام‌ها براساس آخرین آمار و اطلاعات حقوقی تیرماه هریک از بیمه شدگان تحویل ادارات آموزش و پرورش مناطق خواهد شد.
سیاری افزود: به دلیل عدم امکان تهیه نسخه المثنی و جهت جلوگیری از هرگونه اشتباه و اختلافی نماینده تعاون هر اداره می‌بایست ضمن تکمیل فرم ثبت مشخصات افراد اصلی و تحت تکفل آن ها نسبت به الصاق هولوگرام بر روی صفحه اول و مکان مشخص شده دفترچه هریک از بیمه شدگان اقدام نماید.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ادارات آموزش و پرورش مناطق جهت دریافت هولوگرام ها می بایست از شعب بیمه آتیه سازان حافظ اقدام نمایند.


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 31 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
در دومین جلسه مشترک مدیرکل و مدبر حوزه علمیه خراسان مطرح شد:نگاه ویژه به مسایل تربیتی و فرهنگی ازاول مهرماه در آموزش و پرورش خراسان رضویمدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد مشترک ائمه جماعات مدارس با حوزه علمیه : ازاول مهرماه نگاه ویژه ای به مسایل تربیتی و فرهنگی داریم
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دکترسید جواد حسینی مدیر کل آموزش و پرورش در جلسه مشترک ستادی ائمه جماعات مدارس با حوزه علمیه خراسان رضوی اظهار داشت:ما از مدرسه باید مکان های مذهبی را پر رونق کنیم.
حسینی گفت: شناخت دینی ، اعتقادات دینی ،پیامدهای هنجاری، احساساتی که دانش آموزان با خدا تجربه می کنند از جمله مولفه های بررسی یک تحقیق پژوهشی بود.
وی با بیان اینکه در این تحقیق بیشترین امتیاز به مولفه شناخت دینی رسید،افزود: کمترین درصد هنجاری و برنامه های مناسکی دارا هستند.
حسینی افزود: باید تلاش کنیم این فعالیت ها در مدارس رونق بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت های و یترینی در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی دیگر پاسخگوی مسائل تربیتی نیست، گفت: اقلام مختلف فرهنگی و پرورشی را متناسب با روحیه ها دانش آموزان باید برای جذب بیشتر دانش آموزان در مدارس به این فعالیت ها تعریف کنیم.
حسینی اظهار داشت:یکی از بهترین راه های تربیتی اینست که دانش آموزان را در مسائل پرورشی و فرهنگی در موقعیت پژوهشی قرار دهیم .
وی با اشاره به فعالیت هایی مثل شهید پژوهی،جانباز پژوهی و توجه به سایر دانش آموزان در حوزه حفظ قرآن گفت: بیش از 4 هزار نفر امام جماعت غیر روحانی در مدارس داریم .
حسینی افزود:2 هزارو 100 نفر امام جماعت روحانی در مدارس هستند که باید همه از لحاظ آموزشی و امکانات و تسهیلات ساماندهی شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی،براتعلی منصوریان اظهار داشت:بخش اقامه نماز جماعت همه ساله در مدارس بوده است و امسال با تاکید بیشتری درباره تقویت اقامه نماز جماعت در مدارس در حال بررسی است.
منصوریان افزود: نمازجماعت در مدارس محور فعالیت ها و بسته های دینی است و نماز جماعت مدارس حرکت دینی و تربیتی برای دانش آموزان تلقی می شود.
وی گفت: حضور دستگاه های فرهنگی استان از جمله حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی و مهدویت اثربخشی و کار امدی خود را در همکاری مشترک با آموزش و پرورش دارند.
 حجت الاسلام فرجام، مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی: در این جلسه پس ازتشکیل کارگروه مشترک،حضور جدی نهادهای تاثیرگذار در فعالیت های دینی آموزش و پرورش و ائمه جماعات مطرح است.
فرجام افزود: حضور و کمیته های همکاری در شهرستان ها با همین عنوان ستاد مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان نیز در دستور کار اجرایی شدنست که با ترکیب ائمه جمعه و مدیر حوزه علمیه و آموزش و پرورش در شهرستان ها نیز عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه فعلا محور اول ائمه جماعات مدارس است گفت: بقیه کارها را پس از کارشناسی و اولویت بندی باید در دستور کار،کارگروه ها قراردهیم .
فرجام گفت: متولی امور دینی در آموزش و پرورش علی القاعده باید بر دوش روحانیت باشد و روحانیت نقطه کلیدی در آموزش و پرورش است که باید فعالیت ها و برنامه های شایسته ای را برا ی آن تعریف کنیم.
مدیر حوزه علمیه خراسان گفت:اگر حدود فعالیت ائمه جماعت را همان نیم ساعت تعریف کنیم، جایگاه مبلغ را برای ائمه جماعت در مدارس طبق قانون و شهریه نمی شود ایجاد کرد.
فرجام گفت: در قرآن و سنت پایگاه دینی مسجد تعریف شده است و محور فعالیت های مساجد،امام جماعت است.
وی افزود: در کنار خدمات مادی و مجموعه ای از فعالیت های آموزشی که در ارتباط با آموزش و پرورش در مدرسه ائمه جماعات انجام بدهند،تلقی ما اینست که با احساس مسئولیت بیشتر و انگیزه بالاتری فعالیت را در امور تربیتی از جمله فعالیت های تبلیغی انجام می دهد.
 فرجام گفت : در این ستاد، محورهای کمی، کیفی و نیاز سنجی و آسیب سنجی ائمه جماعات مدارس،مورد تصویب است.
 
در پایان این جلسه مشترک که با حضور رییس حوزه علمیه خراسان برگزار شد،تفاهم نامه مشترکی مبنی بر حضور امامان جماعت مدارس در استفاده از تسهیلات معلمان و همکاری ویژه بین حوزه علمیه خراسان رضوی و سازمان تبلیغات به امضاء رسید.


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 31 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
بیانیه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آستانه روز جهانی قدس اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،در این بیانیه آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

باز هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا رسید و فریادهای مرگ بر اسرائیل مردم ایران و جای جای دنیا ندای " هیهات من الذله "  را در گوش ظالمان طنین انداز خواهد کرد .

روز قدس به عنوان یادگاری ارزشمند از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران روز اتحاد و وحدت جهان اسلام و تجلی همدلی و فریاد رهایی فلسطین، از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

روز قدس روز تبلور عینی حمایت امت اسلام و ملت های آزاده از قیام و آزادی خواهی ملتی بزرگ و قهرمان است.

امسال با توجه به جنایت های ننگین و شرم آور صهیونیست های غاصب در غزه که باعث رنجش و تالم هر انسان آزاده و آزادیخواهی می شود، حضور پرشور مسلمانان و سایر ملت های آزادیخواه در راهپیمایی روز جهانی قدس می تواند برای مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین امیدبخش تر از همیشه باشد.

بدون شک روز جمعه آحاد مردم مومن، روزه، دار، پارسا، انقلابی و ولایت مدار استان خراسان رضوی بویژه قشر عظیم دانش آموزان و فرهنگیان، همگام با سایر مسلمانان جهان و مردم خداجوی ایران اسلامی، با مشت های گره کرده و پرشور تر از همیشه، در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت کرده و با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل ، ضمن لبیک به ندای تاریخی امام راحل و عظیم الشان و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)، جنایت اشغالگران و حامیان غربی-آمریکایی آنان را محکوم کرده و بار دیگر عزم و اراده راسخ خویش را در حمایت از آرمان رهایی قدس شریف و حقوق ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین به جهانیان نشان خواهند داد.

 

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 30 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس پس از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
سردار ˈمحسن مهراییˈ با اشاره به جلسات اجرایی هماهنگی سرویس مدرسه پس از پایان ماه مبارک رمضان افزود: در این جلسات صلاحیت فردی راننده و خودروها بررسی و در صورت تایید از سوی پلیس، افراد می توانند به عنوان سرویس در سال تحصیلی جدید، کار خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها یک حادثه تصادف مرگبار برای سرویس مدرسه در قم ثبت شد، افزود: به جز این حادثه که آن هم در جاده رخ داد و تست اعتیاد راننده، مثبت گزارش شده بود خوشبختانه هیچ حادثه مرگباری درباره سرویس مدارس در کشور نداشتیم.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا، نداشتن معاینه فنی، نبستن کمربند ایمنی و سوار کردن بیش از ظرفیت را سه تخلف عمده رانندگان سرویس مدارس عنوان کرد و افزود: اگر مدرسه ای از سرویس غیرمجاز استفاده کند و دانش آموزان دچار حادثه شوند بر اساس تبصره 3 ماده 14 سهم استفاده کننده در حادثه منظور شده و مقصر به مراجع قضایی معرفی می شود.

به گفته سردار مهرایی، در کلانشهرها مدارس موظفند از خودروهای حمل و نقل عمومی برای سرویس مدرسه و جابجایی دانش آموزان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پلیس کنترل دوره ای سرویس مدارس را انجام می دهد، افزود: این خودروها باید هر سه ماه یکبار معاینه فنی دریافت کنند.

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید طرح پلیس مدرسه با جدیت انجام می شود، گفت: اگر راننده ای به فرمان پلیس مدرسه توجه نکند علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی، سه نمره منفی نیز می گیرد.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 30 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه با منشور حقوقی شهروندی که از سوی رئیس جمهوری اعلام شده هماهنگ هستیم و تکالیف ما مشخص است گفت: بر این اساس موظف شدیم در سایت‌ها،‌ مجلات، نشریات، فوق برنامه‌ها، بروشورهای ویژه و کتاب‌ها به این موضوع توجه کرده و بر اساس یک برنامه، مباحث مربوط به حقوق شهروندی و حقوق دانش‌آموزی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

دکتر حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه چندی پیش منشور حقوق شهروندی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری تدوین و ابلاغ شد اظهار کرد: پس از آن منشور حقوق دانش آموزی در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفت. این متن تدوین شده و اکنون مراحل تصویبش را می‌گذراند.

وی افزود: البته در منشور حقوق شهروندی، ‌حقوق دانش‌آموزی پیش‌بینی شده و در همین راستا موافقت‌نامه‌ای میان وزیر آموزش و پرورش و معاون حقوقی رئیس جمهور برای آموزش این حقوق به امضا رسیده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه موظف هستیم مفاهیم و مبانی حقوقی را به دانش آموزان در قالب منابع درسی رسمی و فوق برنامه‌ها آموزش دهیم تا آنها با حقوق و تکالیف خودشان آشنا شوند افزود: در همین راستا سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی موظف شده است تا این مبانی را وارد کتب درسی کند. در حوزه پرورشی نیز، موظف شدیم در جشنواره‌ها، اردوها، فوق برنامه‌ها و کانون‌های فرهنگی آموزش حقوق دانش‌آموزان را به عنوان یک اصل پیاده کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از فعال شدن این برنامه‌ها با حضور دانش‌آموزان از مهرماه سال جاری اظهار کرد: حقوق جمهوری اسلامی منبعث از احکام و مسائل دینی ماست و تفاوت‌هایی با حقوقی که در غرب مطرح می‌شود دارد و مبنای آن ارزشی و اسلامی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با منشور حقوقی شهروندی که از سوی رئیس جمهوری اعلام شده هماهنگ هستیم و تکالیف ما مشخص است. موظف شدیم در سایت‌ها،‌ مجلات، نشریات، فوق برنامه‌ها، بروشورهای ویژه و کتاب‌ها به این موضوع توجه کرده و بر اساس یک برنامه، مباحث مربوط به حقوق شهروندی و حقوق دانش‌آموزی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 29 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
نیكلاس نگروپونته در سخنرانی خود یادآور شد 10سال پیش از روزی سخن گفت كه می‌توان اطلاعات را بلعید و از آن استفاده كرد و حالا زمان آن فرارسیده است كه این جنبش فناورانه توسعه یابد.
تصور برخی از پیشرفت‌های تكنولوژی آن قدر سخت است كه انسان ترجیح می‌دهد درباره آنها نه فكر كند و نه حرف بزند.

حالا بشر به جایی رسیده كه از طریق بلعیدن یك قرص می‌تواند در یك ساعت زبان انگلیسی را یاد بگیرد، شاید كاری كه برای بعضی‌ها نیاز به چند سال تلاش دارد به راحتی می‌توان در یك ساعت یاد گرفت. مرتضی پس از شنیدن این خبر به سختی توانست تمام جزییاتش را درك كند و گفت: «در واقع كسی كه پول بیشتری داشته باشد به‌زودی خردمندتر هم می‌شود، این یك تكنولوژی بسیار عجیب است كه من می‌شنوم و واقعا درك اینچنین پیشرفتی بسیار سخت است اما این نشان می‌دهد كه دانشمندان هر كاری كه بخواهند می‌توانند انجام دهند»

اصل این پروژه براساس گزارش سایت اسلش گیر منتشر شده است. در این گزارش آمده است «نیكلاس نگروپونته، موسس لابراتوار مدیای دانشگاه‌ ام.‌ای. تی در شوی اخیر TED ضمن نمایش جزییات طرح خود نشان داد كه با استفاده از قرص كامپیوتری می‌توان آموزش زبان خارجی را انجام داد. وی گفت با قرار دادن اطلاعات روی تراشه قابل هضمی كه جذب خون می‌شود می‌توان اطلاعات را وارد بدن كرده و انسان اطلاعاتی را كه از طریق یادگیری به دست می‌آورد را از طریق قرص هضم شده كسب می‌كند.»

پس نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود چه؟

وقتی می‌خواهی این پیشرفت را به مردم توضیح بدهی برای چند ثانیه باید مكث كنی و كامل اطلاعات را در ذهنت چیدمان كنی تا مردم راحت آن را درك كنند. ابتدا كه متوجه مساله می‌شوند، ابروهایشان درهم می‌رود و باور نمی‌كنند، اینكه كسی در یك ساعت بتواند زبان یاد بگیرد آن هم با قرص. مریم پس از شنیدن خبر گفت: «بعضی از این پیشرفت‌ها به‌گونه‌یی است كه باید بگوییم تا با چشمان خود نبینیم باورمان نمی‌شود و این یكی از آنهاست. چگونه این اطلاعات به مغز می‌رسد و جذب آن می‌شود؟ اگر این‌گونه است پس دیگر تلاش و زحمت برای به دست آوردن علم و دانش چه می‌شود؟»

نیكلاس نگروپونته در سخنرانی خود یادآور شد 10سال پیش از روزی سخن گفت كه می‌توان اطلاعات را بلعید و از آن استفاده كرد و حالا زمان آن فرارسیده است كه این جنبش فناورانه توسعه یابد. به گفته نگروپونته دانش و آنچه دیتای پالایش یافته نامیده می‌شود را می‌توان به صورت قرص درآورد و پس از بلعیدن، وارد سیستم خون انسان شده و سپس آگاه‌تر و با اطلاعات كامل شود. موسس لابراتوار مدیای ام‌ای تی در كنفرانس TED كه ایده‌های خلاقانه در آن مطرح می‌شود، پیش بینی كرد كه تا 30 سال آینده قرص‌های اطلاعاتی جنبه عادی و فراگیر در دنیا پیدا كند و امری طبیعی شود. حتی در ادامه این گزارش آمده است كه تا 30 سال آینده این تكنولوژی به اندازه‌یی رشد می‌كند كه شما می‌توانید در یك ساعت كل آثار شكسپیر را بخوانید.

«پس اینكه می‌گفتند نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود رسما كشك میشه؟ اگر تمام مردم بتوانند به این تكنولوژی دست پیدا كنند كه دیگر نمی‌شه دنیا را كنترل كرد.» رامین این حرف‌ها را زد و از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شد. او دكترای برق داشت و احساس كرد كه تا 30سال آینده همه می‌توانند به راحتی دكتر شوند. عده‌یی هم با شنیدن این خبر سعی كردند با آن به صورت طنز برخورد كنند. رضا گفت: «من به نظرم می‌رسد این واحد‌های دانشگاهی‌ام را تا آن موقع نگه دارم و بعد اینكه مثلا قرص فیزیك وارد بازار شد این درس‌ها را تمام كنم. اگر اینقدر سرعت تكنولوژی علم قرار است بالا برود فكر كنم كه سوپر ماركت‌ها این قرص‌ها را بفروشند.»

پس چرا هواپیمای مالزی را نمی‌توانند پیدا كنند؟

عده‌یی دیگر این پیشرفت‌ها را تبلیغ تكنولوژی می‌نامیدند و می‌گفتند كه اینها حرف است و واقعا خبری از این پیشرفت‌ها نیست. مینا گفت: «اگر توانسته‌اند چنین چیزی را درست كنند پس چرا نمی‌توانند هواپیمای مالزی را پیدا كنند؟ ما نمی‌دانیم كه باید كدام دست از پیشرفت‌های امریكایی‌ها را ببینیم، اینكه قرص می‌سازند یا نمی‌توانند بعضی از ساده‌ترین كارها را انجام دهند.» غلام، پیرمردی است كه از شنیدن این خبر خوشحال می‌شود، وی گفت: «خیلی سال است كه دوست دارم به ساده‌ترین روش زبان انگلیسی یاد بگیرم اما واقعا برای ما كه سن زیادی داریم این كار امكان‌پذیر نیست و لااقل اینجا امكانات خاصی نداریم. چقدر خوب است كه انسان در یك ساعت زبان یاد بگیرد و بتواند با تمام مردم دنیا ارتباط برقرار كند».

این روزها خبر‌های متفاوت و گوناگونی درباره پیشرفت‌های تكنولوژی به گوش می‌رسد اما برای خیلی از مردم دنیا قابل باور نیست و شاید حتی قابل دسترسی نباشد. موسسان این تكنولوژی معتقدند كه بشر در طول تاریخ نیاز به یادگیری زبان برای ارتباط با دیگر مردم جهان داشته و هدف آنها از این كار تسهیل در ارتباط مردم است كه حالا پس از این پروژه موفقیت‌آمیز به فكر كارهای بزرگ‌تری برای مردم هستند. علی در یكی از شبكه‌های اجتماعی در این باره نوشت: «به نظر من تحقق این موضوع خیلی دور از ذهن نیست همین الان هم بعضی برنامه‌های كامپیوتری به جای انسان تصمیم می‌گیرند و این یعنی نقطه عطف زایش فكر توسط ماشین. صرفنظر از فرآیند اجرای ایده كه با كپسول باشد یا هر روش دیگه‌یی موضوع این است كه فرآیند تبدیل انرژی مستتر در كپسول به اطلاعات قابل اتصال به مغز امكان‌پذیر خواهد شد. حتی روزی خواهد رسید كه بشر صدای منتشر شده در قرون قبل را بازیابی می‌كند منتها روش‌های بازیابی اطلاعات كشف خواهد شد چون انرژی ازبین نمی‌رود.»

«اگر این تكنولوژی وارد ایران شود احتمالا همانند توییتر و فیس‌بوك فیلتر می‌شود و ما نباید استفاده كنیم. كلا مثل اینكه بعضی از كشورها با تكنولوژی مشكلات بسیاری دارند، این پیشرفت‌ها برای كمك به بشر آمده‌اند و دلیلی برای دوری و ترسیدن از آنها نیست، ما هنوز با این پیشرفت‌ها مشكل داریم و نمی‌توانیم آنها را قبول كنیم.» آرزو دانشجوی مهندسی شیمی بود كه این نظر را داد. او در ادامه درباره نحوه عملكرد این سیستم در جریان خون گفت: «این كار امكان‌پذیر است و البته اینكه رگ‌های عصبی چه واكنشی نشان می‌دهند قابل پیش‌بینی نیست».

شاید تلنگری برای بعضی‌ها باشد

بعضی‌ها احساس می‌كردند كه این همه درس یا زبان خواندند كار بیهوده‌یی انجام دادند. مصطفی گفت: «این تكنولوژی طبقات اجتماعی را كاملا از بین می‌برد در واقع همه می‌خواهند در یك سطح باهم زندگی كنند و از جامعه توقع دارند، البته به نظر می‌رسد كه رسیدن به این تكنولوژی برای همه امكان‌پذیر نباشد اما اتفاق جالب و خوبی است اما انسان گاهی اوقات ممكن است این‌گونه فكر كند كه تا امروز كار بیهوده‌یی انجام داده است.»

مردم به فكر فرو می‌روند و برای چند لحظه به پیشرفت تكنولوژی فكر می‌كنند و بعد نمی‌دانند باید دقیقا چه واكنشی به این خبر داشته باشند، اینكه بعضی از كشورها هنوز درگیر مسائل ابتدایی هستند و بعضی دیگر به این اندازه پیشرفت كرده‌اند. در ویدیویی كه از رونمایی این قرص در اینترنت منتشر شد، شكل این قرص هم رونمایی شد و نمی‌توان این ادعا را داشت كه این اثر غیر واقعی است. البته باید منتظر نشست تا این قرص وارد بازار شود و مردم از آن استفاده كنند. مهرداد گفت: «شاید شنیدن این خبرها برای بعضی‌ها كه هیچ استفاده‌یی از علم خود نمی‌كنند باعث تلنگری شود تا كشور ما هم پیشرفت‌های خوبی داشته باشد و اینقدر بیگانه با این خبرها نباشیم».


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 29 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد


در دولت دهم حدود 650هزار نفر به‌صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی استخدام شدند كه 450هزار نفر از این استخدام‌ها بدون نشر آگهی و امتحان استخدامی صورت گرفته است. فقط در آموزش و پرورش از این تعداد 1520نفر بی‌سواد هستند.
در طول مصاحبه باورمان نمی‌شد كه آمار واقعی باشد وقتی هم كه مصاحبه را ویرایش می‌كردیم نمی‌خواستیم این واقعیت تلخ را باور كنیم. جزئیاتی كه نماینده رشت در مجلس از آن پرده برداشت. واقعیتی است كه دولت یازدهم باید با آن تا سه سال دیگر دست و پنجه نرم كند. ما هم باورمان نمی‌شد كسی كه سواد نداشته باشد در مدرسه به تعلیم دانش‌آموزان مشغول باشد یا كسی توانایی نداشته باشد و در نهاد ریاست‌جمهوری مشغول به كار شود. در عین حال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی «آسمان را نگاه و زمین را متر كنند».

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی دیروز پرده از جزئیات تخلفات گسترده دولتمردان نهم و دهم برداشت. مشروح گفت‌وگوی این نماینده مجلس با آرمان در ذیل آمده است.

 شما دیروز در نطق پیش از دستور خود به استخدام غیرقانونی و بی‌ضابطه 450هزار نفر در دولت اشاره كردید. لطفا درخصوص جزئیات این استخدام بی‌سابقه توضیح دهید؟

در دولت دهم حدود 650هزار نفر به‌صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی استخدام شدند كه 450هزار نفر از این استخدام‌ها بدون نشر آگهی و امتحان استخدامی صورت گرفته است. فقط در آموزش و پرورش از این تعداد 1520نفر بی‌سواد هستند. با مدرك راهنمایی حدود 10هزار نفر استخدام شدند. حدود 14هزار نفر هم با مدرك زیردیپلم و دیپلم استخدام شدند. من در مجلس بارها این مطلب را اشاره كردم. این استخدام‌های غیرقانونی ظلم بزرگی بود كه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفت. از این گذشته 200 هزار سازمان و موسسه بر خلاف قانون در دولت‌های گذشته ایجاد شدند. اگر بخواهیم به صورت آماری ذكر كنیم، 2 درصد از 76هزار نفری که در دو سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش استخدام شدند، بی‌سواد هستند، 14درصد تحصیلاتی تا مقطع ابتدایی، 19درصد راهنمایی، یک‌درصد دیپلم و 33درصد بالاتر از دیپلم هستند که نشان‌دهنده چیزی در حد فاجعه در این حوزه است. بر اساس این گزارش از سال 83 تا 91 حدود 332 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند، از طرف دیگر درباره پرونده مهرآفرین هم‌اکنون حدود 392 هزار نفر در انتظار استخدام بر اساس طرح مهرآفرین هستند که تا سه برابر این افراد بازنشسته نشوند امکان جذب این افراد واقعا وجود ندارد.

 آیا امكان دارد در كشور ما چنین عبور از قانونی رخ داده باشد. رقمی كه از كارمندان دولت ارائه می‌دهید، به‌معنای تغییر بدنه دولت است؟

چطور امكان ندارد؟ حال كه اتفاق افتاده است. اسناد و مداركش هم موجود است. گزارش معاون توسعه نهاد ریاست‌جمهوری را بخوانید؛ نطق میان‌دستور دیروز مرا در مجلس ملاحظه كنید تا شبهه شما برطرف شود. بر اساس این گزارش 200هزار سازمان برخلاف قانون در دولت‌های گذشته شروع به فعالیت کرده‌اند، براساس این گزارش همچنین 650 هزار نفر در چند سال گذشته استخدام شده‌اند که جذب حدود 450 هزار نفر از آنها بدون ضوابط و بر اساس رابطه‌ بوده است.همچنین بر اساس گزارش نهاد ریاست‌جمهوری حدود 10 درصد از بیمه‌شدگان باید قراردادی می‌شدند که در این رابطه بخش‌های صنعت و معدن حدود 790 درصد، ریاست‌جمهوری 507 درصد، تعاون 336 درصد و جهاد کشاورزی103 انحراف دارد. دولت گذشته بر اساس قانون باید حدود 125هزار نیروی قراردادی جذب می‌کرد اما این تعداد به 548 هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است، از طرف دیگر 422هزار نفر بدون رعایت هرگونه تشریفات مانند آگهی استخدامی و برگزاری آزمون استخدام شدند.

 مگر ما شرایط خاصی برای استخدام نداریم. مگر نهادی بر این اقدامات نظارت نمی‌كرد؛ یعنی هیچ‌كس چیزی ندید؟

همه دیدند اما دم نزدند. در همین مجلس كسانی كه به خاطر مسائل كوچك دولت را تحت فشار می‌گذارند، خطاهای دولت گذشته را پوشاندند.

 آخر این بحث یك تخلف مالی ساده نیست. استخدام‌های فرا قانونی است؟

خود نهاد ریاست‌جمهوری بیش از 5برابر نیروی مورد نیاز خود استخدام رسمی و پیمانی داشته است. وزارت صنعت و معدن در ظرف مدت كوتاهی 7برابر نیاز خود استخدام رسمی و پیمانی داشته است. وزارت كار 3برابر نیاز خود در عرض چند ماه استخدامی داشته است. وزارت امورخارجه 100درصد استخدام نیرو داشته است. نه آزمونی، نه فراخوانی به‌صورت كاملا فراقانونی در این استخدام‌ها عمل شده است.

 این افراد استخدام شده چه كسانی بودند؟

من به شما اطمینان می‌دهم. اكثر كسانی كه استخدام شده اند از نزدیكان دولتمردان سابق بودند. عمده فرزندان فرمانداران و مدیركل‌های هر دستگاه و وزارتخانه‌ای در دولت استخدام شده‌اند. شما بروید تحقیق كنید. گزارش معاون توسعه نهاد ریاست‌جمهوری را بخوانید.
 چه كسانی باید بر این رویداد نظارت می كردند و این اتفاق را كنترل می كردند كه نكردند؟

سازمان بازرسی كل كشور باید به این قضیه ورود پیدا می‌كرد كه نكرد. امروز هم نیاز است كه قوه قضاییه به این قضیه ورود پیدا كند. اكنون خواسته ریاست مجلس ارائه این گزارش به كمیسیون اصل90 و پیگیری قضایی تمام استخدام‌شدگان است. سازمان بازرسی كل كشور قطعا در مقابل این تخلف می‌ایستد. وظیفه نمایندگان مجلس بود كه در مقابل این تخلف بزرگ بایستند كه متاسفانه سیاسی و جناحی عمل كردند. برخی از نمایندگان مجلس هم‌اكنون به این اتفاق ناگوار به درستی نمی‌نگرند. امروز به دولت یازدهم به خاطر برخی موارد که در اختیار دولت نیست تذكر می‌دهند واقعا گاه برخی نمایندگان مجلس نمی‌دانند كه وظیفه‌شان چیست و چگونه می‌توانند بر دولت نظارت كنند. امروز بدنه دولت به دلیل همین استخدام‌ها ناكارآمد شده است. دولت یازدهم چگونه می‌خواهد با این حجم از نیروهای ضعیف و ناتوان به معنای واقعی كار كند. بدون شك ما مسئول اشتباهات گذشته هستیم. چرا برخی از نمایندگان مغضوبانه با دولتی برخورد می‌كنند كه میراث‌دار ناكارآمدی و فساد اداری دولت گذشته است. وقتی من می‌گویم 1520 نفر از استخدام‌شدگان رسمی و قراردادی دولت بی‌سواد هستند شما باید میزان ناكارآمدی را تشخیص دهید. وقتی در ادارات و وزارتخانه‌های ما 10 هزار نفر با مدرك راهنمایی مشغول به‌كار شدند یعنی فاتحه دولتمردی را باید در كشور خواند این در حالی است كه هزاران جوان متخصص و جویای كار در كشور ما وجود دارد. نماینده مجلس باید تشخیص دهد كه چه فرقی است میان این دولت و دولت قبلی. چرا در مقابل اقدامات دولت گذشته سكوت كردند. اكنون برخی از نمایندگان مجلس دیگر سكوت نمی‌كنند هر مساله كوچكی را با بزرگنمایی به یك چالش تبدیل می‌كنند. به‌طور مثال اصلا فساد 650 میلیون یورویی رخ نداده كه برخی از نمایندگان این‌گونه بزرگنمایی می‌كنند و رانتی اصلا رخ نداده است. درنهایت یك تبعیض رخ داده كه باید جبران شود.

 فكر می‌كنید دلیل این تخلفات گسترده نبود سازمان مدیریت برنامه‌ریزی كشور است؟

دولت نهم در اقدامی عجیب سازمانی كه 70 سال قدمت داشت را منهدم كرد این روزها برخی از نمایندگان مجلس  از دولت یازدهم می‌خواهند به‌صورت خلق‌الساعه و یك‌شبه سازمان مدیریت را احیا كند.

 مجلس اكنون می‌خواهد با این وضعیت چه كند؟ آیا دولت را ملزم به بازنگری در استخدام‌ها می‌كند؟

پیشنهاد من این است كه این پرونده به كمیسیون اصل90 ارجاع شود و كمیسیون به بررسی قضایی این پرونده بپردازد. این پیشنهاد به ریاست محترم مجلس آقای لاریجانی ارائه شده است. معتقدم تمام فرزندان مسئولان و مدیرانی كه بر اساس رانت استخدام شده‌اند باید اخراج شوند. باید منتظر یك جایگزینی گسترده در نهادهای دولتی باشیم چراكه با این وضعیت به حقوق مردم ظلم می‌شود. متأسفانه در دولت گذشته عمده اطرافیان و خانواده‌های مسئولان، فرمانداران، استانداران و وزرا بدون هیچ قانونی استخدام شدند، به‌طوری که دختر یکی از فرمانداران که الفبای زبان عربی را بلند نبود در آن دوران به‌عنوان معلم عربی استخدام شد و هم‌اکنون درحال تدریس درس جغرافیاست، از این‌رو باید تخلفات دولت گذشته در مراجع قانونی و قضایی پیگیری شود تا هیچ دولت دیگری دست به چنین اقداماتی نزند. باید با این قضیه برخورد جدی شود. استخدام‌های بی‌رویه و غیرقانونی، همزمان با بازنشستگی‌های زودهنگام باعث افزایش بودجه جاری کشور در 8سال گذشته شده است. در این دوره سن بازنشستگی زنان نزدیک به ۵۰ و سن مردان اندکی بیش از ۵۳ سال است. این میزان حدود ۱۰ سال کمتر از سن متوسط بازنشستگی در جهان است. بنابر آمار رسمی هم ‌اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر بازنشسته کشوری و 607 هزار نفر بازنشسته لشکری در ایران وجود دارد. در کنار استخدام‌های غیرقانونی در دولت احمدی‌نژاد قبلا  سه هزار بورسیه غیرقانونی نیز افشا شد.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 23 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی‌مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ دولت هنوز مجوز استخدامی‌را برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی صادر نکرده است همچنین زمان برگزاری این آزمون نیز مشخص نیست.
عبدالرسول عمادی  در پاسخ به این پرسش ” وضعیت برگزاری آزمون استخدامی‌مربیان پیش دبستانی به کجا رسید؟ و آیا تاریخی برای برگزاری این آزمون مشخص شده است؟” اظهار داشت:‌ هنوز تاریخی برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی تعیین نشده است و همچنان بحث به روند پیشین ادامه دارد.
وی افزود:‌ دولت هنوز مجوز استخدامی‌برای برگزاری این آزمون را صادر نکرده است. هر زمان که مجوز استخدام از سوی دولت ارائه شود ما آماده هستیم تا ظرف مدت دو ماه آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را برگزار کنیم.
عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که نماینده مجلس در کمیته سه نفره آموزش و پرورش، معاونت راهبردی ریاست جمهوری و مجلس برای پیگیری آزمون مربیان پیش دبستانی است،‌در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: هنوز در رابطه با برگزاری زمان آزمون مربیان پیش دبستانی به نتیجه‌ای نرسیده‌‌ایم.
وی افزود: معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری اعلام کرده که سهمیه‌ای برای استخدام ندارد و برای استخدام بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام خواهند کرد یعنی به ازای هر سه نفر بازنشسته از آموزش و پرورش یک نفر استخدام شود. دولت در رابطه جذب نیروهای پیش دبستانی و شرکتی به دنبال این است که به ازای افراد بازنشسته در سال‌های اخیر یک سوم ردیف استخدامی‌به آموزش و پرورش بدهد.
** آموزش و پرورش مجوز استخدام ندارد
عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۱۸ تیر نیز به تسنیم گفته بود:‌ زمانی می‌توانیم آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را برگزار کنیم که ردیف استخدامی‌از سوی دولت به ما اعطا شود. به عنوان مثال معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری اعلام می‌کند که آموزش و پرورش امسال می‌تواند از طریق برگزاری آزمون دو درصد استخدام داشته باشداما این مجوز برای سال ۹۳ وجود ندارد.
وی افزود:‌ آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به یک مطالبه در آموزش و پرورش تبدیل شده است. این نیروها چند سال در آموزش و پرورش و در دوره پیش دبستانی فعالیت کرده‌اند بنابراین توقع استخدام دارند،‌ آموزش و پرورش نیز پیگیر برگزاری این آزمون است. علت اینکه آموزش و پرورش تاریخ ۱۷ مرداد را برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی اعلام کرد به این دلیل بود که امید داشتیم تا بتوانیم مجوز استخدام را از دولت دریافت کنیم.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از سوی وزارت آموزش و پرورش به این مرکز اعلام شد که مقدمات لازم را برای برگزاری آزمون فراهم کنند،‌گفت:‌ در جلساتی که بدین منظور برگزار شد اعلام کردیم که قرار است این آزمون برای استخدام چند نفر برگزار شود؟‌ برای این موضوع نیاز به ردیف استخدامی‌داریم اما هم‌اکنون این مجوز استخدامی‌موجود نیست.
وی در پاسخ به این پرسش “نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند که به آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌اند تا آزمون مربیان پیش دبستانی را برگزار کند و افراد پذیرفته شده را به صورت حق التدریس جذب کند تا بتواند مجوز استخدام را از دولت دریافت کند”،‌ افزود:‌ صرف برگزاری آزمون مهم نیست. زمانی می‌توانیم آزمون را برگزار کنیم که بگوییم افرادی که در این آزمون پذیرفته شده‌اند امتیاز استخدام در آموزش و پرور ش را دارند اما وقتی مجوز استخدامی‌را از دولت دریافت نکرده‌ایم اگر هم آزمون را برگزار کنیم افراد پذیرفته شده در این آزمون در مقایسه با افرادی که پذیرفته نشده‌اند چه امتیازی دارند وقتی پشتوانه استخدام ندارند.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 23 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 

افتخار آفرینی مجتمع همچنان ادامه دارد.....................

کسب مقام دوم اشتراک مجلات پیوند توسط اولیاء فرهیخته مدارس تحت پوشش مجتمع

که نشان از فرهنگ بالا و بصیرت لازم این عزیزان بوده را

به تمامی اولیاء گرام و همکاران خدوم صمیمانه تبریک و تهنیت می گوییم

سربلندی رزو افزون همگی این عزیزان آرزوی ماست.

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 23 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

ادامه افتخار آفرینی دانش آموزان مجتمع در سطح مدیریت شهرستان گناباد......................

با لطف و عنایت حضرت حق وتلاش خستگی ناپذیر همکاران خدوم مان در آموزشگاه نقوی

دانش آموزان ساعی و کوشای مجتمع باز هم افتخار آفرین شدند

قبولی تعداد دو نفر از دانش آموزان دختر دبستان نقوی

در مدرسه نمونه دولتی فاطمیه شهرستان در سال تحصیلی جدید

برگ زرین دیگری بود در پرونده افتخارات مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

لازم می دانیم از تلاشهای ارزنده مدیریت محترم آموزشگاه

 سرکار خانم ترکمنی و همکارمحترم پایه ششم آموزشگاه

سرکار خانم صدیقی  صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

دانش آموزان افتخار آفرین آموزشگاه نقوی

مهدیه جوانشیری

مهدیه مقدم پور

سربلندی و بهروزی این عزیزان در کنار خانواده های محترمشان آرزوی ماست.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 23 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

ادامه افتخار آفرینی دانش آموزان مجتمع در سطح مدیریت شهرستان گناباد......................

با لطف و عنایت حضرت حق وتلاش خستگی ناپذیر همکاران خدوم مان در آموزشگاه افتخار

دانش آموزان ساعی و کوشای مجتمع باز هم افتخار آفرین شدند

قبولی تعداد شش نفر از دانش آموزان پسر دبستان افتخار

در مدرسه نمونه دولتی هاشمی نژاد شهرستان در سال تحصیلی جدید

برگ زرین دیگری بود در پرونده افتخارات مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

لازم می دانیم از تلاشهای ارزنده مدیریت محترم آموزشگاه

 جناب آقای باقری مقدم و همکارمحترم پایه ششم آموزشگاه

جناب آقای سقفی  صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

دانش آموزان افتخار آفرین آموزشگاه افتخار

علیرضا تقوی

میثم ترابی

علیرضا شریفی

ابوالفضل سلمانی

محمد مهدی دانشفر

محمد صادق عجم

سربلندی و بهروزی این عزیزان در کنار خانواده های محترمشان آرزوی ماست.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 16 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

افتخار آفرینی های دانش آموزان مجتمع همچنان ادامه دارد.....................

با اتمام سال تحصیلی

درخشش  ستاره های مجتمع در آسمان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد همچنان ادامه دارد

دانش آموزان عزیز

زهرا افشار پایه پنجم و علیرضا رهبر پایه ششم

از آموزشگاه اخوت

به عنوان منتخبین پیک های بهاری سال تحصیلی 93 92

در سطح مدارس مقطع ابتدایی مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان گناباد انتخاب شدند.

کسب این موفقیت را به خود این عزیزان

و خانواده های محترمشان و تمامی همکاران فهیم و کوشا صمیمانه تبریک می گوییم.

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 4 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید دوره پیش دبستانی به دوره ابتدایی اضافه می شود.
 
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید دوره پیش دبستانی به دوره ابتدایی اضافه می شود.

 محمد دیمه ور اظهار داشت: از 46 درصد پوشش پیش دبستانی در سال 85 امسال به 38 درصد از نظر کمی رسیده ایم.

وی با بیان اینکه توجه به کیفیت آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی نیازمند تامل جدی است، بر ارتقای دوره پیش دبستانی تاکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 28 هزار نیرو در سال جدید کمبود داریم که یکی از اقدامات لازم در راستای تامین نیرو اعمال سیاست های چند معلمی است تا برای یک کلاس حداقل سه معلم داشته باشیم.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، دیمه ور افزود: اکنون شش هزار کلاس چند پایه در مناطق محروم و عشایری فعالیت دارند و یک دهم دانش آموزان ابتدایی در این کلاس ها مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در آیین نامه کلاس های چندپایه در مناطقی که 10 تا 40 کلاس دارد، معلم راهنما را احیا کرده ایم.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 2 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

دوست و همکار عزیز جناب آقای احمد خاکستانی

 

افتخار بازنشستگی بعد از یک عمر خدمت صادقانه  و با افتخار

 

زیبنده قامت خسته ولی ایستاده تان باد.

 

عاقبت بخیری در زندگی نیز آرزوی ما می باشد.

 

 

سربلند باشید و التماس دعا

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 2 تیر 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

دوست و همکار عزیز جناب آقای سید محمد مهدوی

 

انتخاب بجا و شایسته حضرتعالی را به عنوان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد

 

صمیمانه تبریک گفته و آرزوی توفیق در این مسئولیت سنگین را برایتان داریم.

 

 

سربلند باشید و همیشه پیروز

 



قالب وبلاگ