تبلیغات
دبستان سعدی گناباد - مطالب خرداد 1393
دبستان سعدی گناباد
حداقل ارج نهادن معلم با ماست . اما اجـــــــــــر دادن معلم با خداست
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 25 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
دکتر فانی: معلمان صبورانه منتظر اقدامات دولت و مجلس هستند
 
وزیر آموش و پرورش در مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش با دارا بودن حدود یک میلیون نفر اعم از معلمان و کادر اداری و غیره بزرگترین دستگاه دولت از حیث نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۲ و نیم میلیون دانش‌آموز در حال تحصیل هستند که ۴۸ درصد را دختران و ۵۲ درصد را پسران تشکیل می‌دهند، گفت: در این میان هنوز ۱۰ هزار واحد آموزشی به صورت دو نوبته اداره می‌شود.

علی‌اصغر فانی که در معرفی اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پرورش در سال اقتصاد و فرهنگ در جلسه علنی ۲۵ خرداد ماه مجلس سخن می گفت افزود: آموزش و پرورش به عنوان وسیع‌ترین فصل مشترک حاکمیت و مردم نقش بی‌بدیلی را در تعامل مردم و نهادهای حاکمیتی ایفا می‌کند.مدارس آموزش و پرورش ارزش‌ها و پیام‌های انقلاب و میهن اسلامی را در قالب کتاب‌های درسی و برنامه‌های آموزش و پرورش به طور مستقیم با دانش‌آموزان و به طور غیرمستقیم با اولیای آنها مبادله می‌کند.

فانی همچنین گفت: در بسیاری مواقع به دلیل شخصیت پرنفوذ معلم در جوامع روستایی و شهری بسیاری از خدمات اجتماعی و سیاسی حاکمیت از قبیل برگزاری انتخابات، آمارگیری، توزیع کالا و خدمات حمایتی، شناسایی اقشار آسیب‌پذیر، حل دعاوی و مشکلات منطقه‌ای،‌ آموزش و پرورش‌های محلی در زمینه‌های بهداشتی و محیط زیست،‌ بزرگداشت مناسبت‌های ملی و انقلابی و بسیاری دیگر از این نوع خدمات از سوی معلمین و توسط مدارس مستقر در مدارس شهری و روستایی و عشایری صورت می‌گیرد. در این میان تعداد ۷۱۹ آموزش و پرورش منطقه یا شهرستان در قالب ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش مسئولیت سازماندهی، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت‌های در موارد رسمی و غیررسمی مدارس را بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری خدمت‌رسانی به ۱۲ و نیم میلیون دانش‌آموز را در برنامه کاری خود داشته که از این تعداد ۴۸ درصد را دختران و ۵۲ درصد را پسران تشکیل می‌دهند. برای اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان ۱۰۵ هزار واحد آموزشی با قریب ۵۴۲ هزار کلاس درس دایر بوده‌اند. در مجموع تعداد دانش‌آموزان کشور حدود یک میلیون و ۸۰ هزار یعنی ۸.۶ درصد در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند. دامنه تغییر بین میزان فهم دانش‌آموزان مدارس غیردولتی از کل دانش‌آموزان بین استان‌های کشور بسیار زیاد است. به نحوی که در استان کردستان ۲.۵ درصد و در شهر تهران ۱۷ درصد در نوسان است.

وی همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش با دارا بودن حدود یک میلیون نفر اعم از معلمان و کادر اداری و غیره بزرگترین دستگاه دولت از حیث نیروی انسانی است که از این تعداد حدود ۵۳ درصد را خانم‌ها و ۴۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، این نسبت در استان‌های مختلف تفاوت فراوانی را دارد، به نحوی که در شهر تهران قریب به ۷۲ درصد از کارکنان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و در مقابل، استان کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۳۵ درصد، کمترین کارکنان زن را دارا است.

وی در مورد تحصیلات شاغلان در آموزش و پرورش گفت: قریب به ۶۷ درصد از کارکنان شاغل در آموزش و پرورش دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند و در این میان قریب ۹ درصد آنها دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند، در آموزش و پرورش به ازای هر ۱۹ دانش‌آموز یک معلم به کار اشتغال دارد و با وجود تلاش و توجه به عمل آمده به ازای هر ۲۵۰ دانش‌آموز تنها یک مربی یا معاون پرورشی امکان تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به بحث فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش افزود: با وجود تصویب و تخصیص اعتبارات برای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی و تأمین سیستم گرمایشی هنوز حدود یک سوم دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی نیازمند به بازسازی مشغول به تحصیل هستند و کماکان ۱۳۰ هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است و در این میان هنوز ۱۰ هزار واحد آموزشی به صورت دو نوبته اداره می‌شود.آموزش و پرورش اکنون حدود ۵ هزار و ۹۰۰ پروژه نیمه تمام دارد که حدود ۳۱ هزار کلاس درس را شامل می‌شود.

فانی اضافه کرد: در سال ۹۳،‌ ۲۰ هزار و ۴۰۰ میلیون اعتبارات اختصاصی به آموزش و پرورش است که ۹.۵ درصد بودجه عمومی دولت است در حالی این رقم در سال گذشته ۸ درصد بوده است. همچنین علیرغم اینکه اعتبارات هزینه‌ای دولت در سال ۹۳ نسبت به ۹۲،‌ ۱۷ درصد افزایش داشته اما اعتبارات هزینه ای آموزش و پرورش با رشد ۲۶ درصد‌ی مواجه بوده که این درصد افزایش حاکی از توجه دولت و مجلس به اهمیت آموزش و پرورش است که در جای خود شایسته تقدیر و تشکر است.

فانی با بیان اینکه ۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش به هزینه‌های پرسنلی و حقوق دستمزد اختصاص می یابد اضافه گفت: تنها یک درصد بودجه آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به کار گرفته می‌شود و فعالیت‌های قرآنی‌،‌ اقامه نماز جماعت، برگزاری مسابقات، اردوها،‌ بهسازی نیروی انسانی، ارتقای مهارت و دانش نیروی انسانی، تامین و نگهداری فضاهای آموزشی‌، تعمیر سقف فروریخته کلاس‌ها و رفع خرابی موتورخانه‌ها تنها با این یک درصد پرداخت می‌شود که در بهترین حالت ۵۰۰ میلیارد تومان شامل می‌شود و باید در یک سال برای ۱۳ میلیون دانش آموز هزینه شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اختلال در نظام‌های انگیزش معلمان که باید خیل عظیم دانش‌آموزان را به سمت تعلیم و تربیت رهنمون کنند به شدت کیفیت اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش لطمه وارد می‌کند. معلمان امروز صبورانه منتظر اقدامات دولت و مجلس برای اعتلای جایگاه معیشتی و منزلت اجتماعی خود هستند.

وی تاکید کرد: مواجهه تخصصی و حرفه‌ای با چالش‌های نظام آموزشی اقتضا می‌کند برنامه‌های ارتقای دانش و مهارت معلمان به صورت مستمر و مداوم به اجرا در آید.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌هایی که در زمان رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان ارائه کرد گفت: در برنامه‌ای که به مجلس ارائه شد تماما مبتنی بر اسناد فرادستی، سیاست‌های تحول در آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین بوده است و امروز جای خوشحالی دارد که برنامه سال تحصیلی ۹۳ و ۹۴ با استناد به قوانین مذکور و همچنین سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و انتظارات رئیس جمهور و نیز الزامات و احکام بودجه ۹۳ تنظیم و آماده اجرا شدن است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین طی هفته گذشته در یک سمینار دو روزه با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها برنامه‌ی سال تحصیلی ۹۳ و ۹۴ را قطعی کردیم که امیدواریم با ابلاغ آن بتوانیم به اجرای برنامه بپردازیم.

فانی تصریح کرد: بی شک محدودیت اعتبارات در اولویت بندی برنامه‌ها تاثیرگذار بوده است اما امیدواریم که اهتمام خود را برای اجرای برنامه‌ها و ارتقای آموزش و پرورش به عنوان راهبرد اصلی به کار بریم.

وی با تاکید بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبری اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای برنامه‌ی سال ۹۳ را تشکیل داده است و ۶ سیاست از ۲۱ سیاست مذکور در ارتباط با آموزش و پرورش بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طرح رتبه بندی معلمان در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است گفت: طرح رتبه بندی معلمان جزء برنامه‌های دولت بوده است ودر کمیسیون اجتماعی دولت نیز در حال بررسی است که امیدواریم این طرح در آینده به صورت لایحه تقدیم مجلس شود که در آن موارد مهمی مانند انگیزش ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای معلمان و معیشت آنان مورد توجه قرار دارد.


نوشته شده در تاریخ شنبه 10 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

مدیر روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور، خبر درگذشت هفت دانش‌آموز در واژگونی اتوبوس راهیان نور در روز 10 خرداد را به شدت تکذیب کرد.
کد
مدیر روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور، خبر درگذشت هفت دانش‌آموز در واژگونی اتوبوس راهیان نور در روز 10 خرداد را به شدت تکذیب کرد.

 احمد رحیمی‌زاده توضیح داد: خبری مبنی بر واژگونی اتوبوس راهیان نور در روز 10 خرداد 1393 و درگذشت هفت دانش آموز توسط یکی از روزنامه‌ها منتشر و در یعضی از سایت‌های خبری داخلی و خارج از کشور هم انعکاس یافت.

وی گفت: وقوع هرگونه حادثه راهیان نوری را در ماه جاری رد می‌کنیم. هیچ حادثه‌ای بعد از پایان بازه زمانی رسمی راهیان نور جنوب (15 فروردین) تا کنون در اردوهای راهیان نور کشور رخ نداده است.

رحیمی‌زاده در پایان گفت: اینگونه اخبار کذب منبع موثقی ندارند و صحیح نیستند و یقینا روزنامه‌ منتشر کننده خبر مذکور باید پاسخگوی اشتباه خود که موجبات تشویش اذهان عمومی و تهیه خوراک برای رسانه‌های معاند ایران اسلامی شده است، باشد.


نوشته شده در تاریخ شنبه 10 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
ویژگی مرخصی زایمان جدید فرهنگیان
 
 
وزیر آموزش و پرورش، زمان و چگونگی اجرای قانون مرخصی زایمان فرهنگیان را تشریح کرد.

به گزارش فارس، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «موضوع اعمال مرخصی ۹ ماهه زایمان برای فرهنگیان چگونه دنبال می شود؟»، اظهار داشت: اولاً آن ۹ ماه که در قانون مجلس آمده است، برای دستگاه‌ها الزامی نیست.

وی افزود: اگر متن قانون را بخوانید گفته است که دولت می تواند یا مجاز است؛ فرهنگیان و رسانه‌ها بدانند که این یک تکلیف قطعی نیست، زیرا همان روز هم که مجلس می‌خواست به اصرار تصویب کند شورای نگهبان گفت این بار مالی دارد و شما باید از دولت اجازه بگیرید؛ بنابراین الزام نیست.

مرخصی زایمان فرهنگیان خیلی با کارمندان فرق می‌کند
فانی با بیان اینکه دانش‌آموزان با تغییر معلم در طول سال تحصیلی به لحاظ آموزشی، تربیتی و رفتاری لطمه می‌بینند، خاطرنشان کرد: فرض کنید معلم در آذرماه می‌خواهد مرخصی برود؛ مهر و آبان نمی‌توانم این معلم را سر کلاس بفرستم، زیرا آذرماه می‌خواهد مرخصی برود و یک معلم دیگر باید جای او برود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بنابراین بحث مرخصی زایمان فرهنگیان خیلی با کارمندان فرق می‌کند؛ در موضوع کارمندان یک نفر پشت میز نیست و یک نفر دیگر را به جای او می‌گذارند که کار او را انجام دهد؛ آنها فقط مشکل مالی دارند و بعضی از دستگاه‌ها هم که نتوانستند اجرا کنند مشکلات مالی داشتند؛ ما غیر از مشکلات مالی مشکلات خاص معلمی هم داریم و این نکته‌ای است که نمی‌شود به راحتی از کنار آن گذشت.

وی با بیان اینکه سالها قبل روی این موضوع تحقیق کرده‌ام، تصریح کرد: قبل از اینکه این قانون در مجلس با همین کیفیتی که مجاز است تصویب شود، سالها پیش مثلاٌ ۱۳۸۰ یا قبل از آن به دنبال این بودم که ما یک مکانیزم خاص برای مرخصی همکاران فرهنگی داشته باشیم؛ یک گروه را هم الان مأمور کردم بر روی دستورالعمل خاص معلمی کار می‌کنند.

معلمی که آذر زایمان دارد از اول مهر به مرخصی برود
وی اضافه کرد: مثلاٌ از دید بنده معلمی که قرار است از آذرماه به مرخصی زایمان برود، از اول مهر مرخصی برود؛ یعنی دو ماه قبل از زایمان مرخصی برود و استراحت کند. زایمان را انجام دهد و بعداً مدتی فرزندش را رسیدگی کند و از آب و گل در بیاید؛ این را الان دوستان ما کار می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این باره با معاون رئیس جمهور در امور بانوان هم صحبت کردم، گفت: معاون رئیس جمهور اصل فکر را خیلی پسندید و اگر این کار را بتوانیم انجام دهیم یک خدمت بزرگ هم به معلمان خانم و هم به دانش‌آموزان به لحاظ اینکه لطمه آموزشی و تربیتی با تغییرات در طول سال تحصیلی پیدا نکرده اند، داشته ایم.

وی اضافه کرد: معلمی که بخواهد مهر، آبان و آذر به مرخصی زایمان برود و هر کدام شروع زایمان باشد، شرایط عوض می‌شود و باید برای آن جدول تهیه کرد و یک کار مطالعاتی سنگین می‌خواهد که سه ماه است افرادی را مأمور کردم روی اصل آن کار کنند.

در آموزش و پرورش یک میلیون کارمند داریم
فانی تصریح کرد: اجازه بدهید آموزش و پرورش با تأمل و مطالعات فنی و کارشناسی حرکت کند؛ آموزش و پرورشی که ۶۰ درصد پرسنل آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند اینطور نیست که با یک وزارتخانه که کل طول و عرض و ارتفاع آن ۲ یا ۳ هزار کارمند دارد، مقایسه شود؛ ما در آموزش و پرورش یک میلیون کارمند داریم؛ کارمندان ما بزرگتر از مجموع کارمندان ۱۰ ها وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث مرخصی را به عنوان یک پروژه داریم، گفت: اگر هم این ۹ ماه نبود من در برنامه‌هایم از سال ۱۳۸۰ روی این قضیه کار کردم و یک مطالعات تطبیقی جهانی هم انجام داده‌ام. وی افزود: امیدوارم به یک راه حل برسیم و در دولت مطرح کنیم و اجازه دولت را کسب کنیم و اعتبارات لازم را از قبل پیش‌بینی کنیم و وقتی که اقدام می‌کنیم نگوییم حالا که نتوانستیم برمی‌گردیم؛ آموزش و پرورش جای اینطور کارها نیست.

فکر می‌کنم این طرح تا مهرماه با طی شدن مراحل قانونی اجرایی شود
وی در پاسخ به این پرسش که «پیش‌بینی می‌کنید این طرح برای اول مهرماه امسال و آغاز سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود؟»، گفت: من فکر می‌کنم تا آن وقت بتوانیم به یک جمع‌بندی برسیم؛ مراحل قانونی را هم باید طی کنیم چون بالاخره اعتبار نیاز دارد و ممکن است طرح ما امسال آماده شود و شروع آن را از سال ۱۳۹۴ بگذاریم تا در بودجه ۱۳۹۴ پیش‌بینی های لازم را تهیه کنیم.

فانی در پاسخ به این پرسش که «طرح شما ۹ ماهه یا ۶ ماهه است؟»، خاطرنشان کرد: پایه طرح من این است که معلم هر وقت که در طول سال تحصیلی می‌خواهد به مرخصی برود از مهر به مدرسه نیاید؛ چون معلمی که دو ماه سر کلاس می‌رود و از طرفی از اردیبهشت‌ماه برمی‌گردد، من نمی‌توانم در خرداد به او کلاس بدهم.

بحث ۹ ماه با این مسائل سیستم ما را بهم می‌ریزد
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «به عنوان مثال اگر کسی در خردادماه زایمان کند شرایط او چگونه می‌شود؟»، گفت: می‌خواهم بگویم بحث ۹ ماه با این مسائل سیستم ما را بهم می‌ریزد، ما مشکل داریم؛ حتی ممکن است با این ۹ ماه مرخصی، ۲ سال تحصیلی معلم برای ما کار نکند و یک پایش در سال تحصیلی قبلی باشد و یک پایش در سال تحصیلی جدید باشد.

وی افزود: من روی همه اینها فکر کرده‌ام؛ این هشت سال هم که من در آموزش و پرورش مسئولیت نداشتم مطالعه می‌کردم؛ در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت بودم و باز هم همین کارها را در حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌دادم؛ بنابراین آموزش و پرورش تقریباً می‌داند مسائل اصلی کجاست و با تأمل و حوصله کار را پیگیری می‌کنیم.


نوشته شده در تاریخ شنبه 10 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 

 

شعبان و شد و پیک عشق از راه آمد

عطر نفس بقیة الله آمد

با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین

یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

حلول ماه شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه مبارک باد .

 

میلاد حسین و سوم شعبان است

خورشید ولایت از افق تابان است

اى کشور جمهورى اسلام،حسین

داماد عزیز ملت ایران است

 




نوشته شده در تاریخ شنبه 10 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
به خاطر سپردن اعداد و انجام کار‌ها به صورت ذهنی سبب می‌شوند فرد در آینده به اختلالاتی مانند آلزایمر و یا تحلیل مغز دچار نگردد.
 
همه افراد تمایل دارند ذهنی فعال و با هوش داشته باشند و کار‌شناسان برای دستیابی به این آرزو راه کارهایی منحصر بفرد معرفی کرده‌اند.

 بر اساس جدید‌ترین تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه ChicagoMedicine کار‌شناسان راهکارهایی جدید برای افزایش قابلیت‌های مغزی به افراد توصیه می‌نمایند.
 
گفتنی است، از جمله موثر‌ترین کار‌ها برای حفاظت از مغز نگه داشتن فشار خون و سطح کلسترول در حالت کنترل و تحت چک آپ منظم توسط پزشک، همینطور داشتن یک رژیم غذایی متعادل و اجتناب از استرس است.
 
براساس این تحقیقات، موثر‌ترین کار‌ها برای داشتن ذهنی سالم‌تر عبارتند از به خاطر سپردن اعداد و انجام کار‌ها به صورت ذهنی که سبب می‌شوند فرد در آینده به اختلالاتی مانند آلزایمر و یا تحلیل مغز دچار نگردد.
 
از جمله دیگر موارد حفاظتی برای داشتن ذهنی سالم، ورزش کردن به ویژه ورزش‌های هوازی مانند دویدن سریع و یا پیاده روی می‌باشد که به دلیل افزایش جذب اکسیژن توسط بدن می‌تواند سلامت سلول‌های مغز را تامین نماید.
 
کار‌شناسان، مصرف امگا ۳ را یکی دیگر از موارد مفید می‌دانند زیرا اسید‌های چرب امگا ۳ یکی از مواد نادری است که توسط بدن ساخته نمی‌شود و بدن نیاز به مصرف آن به صورت خارجی برای تامین نیازهای خود دارد.
 
اسید‌های چرب امگا ۳ از جمله ضروری‌ترین مواد برای جلوگیری از بروز بیماری‌های ذهنی است.
 
یکی دیگر از موارد ایجاد بیماری‌های ذهنی کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن مانند ویتامین E، ویتامین D، ویتامین B کمپلکس (B-۱، B-۶، و B-۱۲)، و اسید فولیک می‌باشد که در این موارد فرد می‌تواند با کسب مجوز از پزشک متخصص علاوه بر تنظیم رژیم غذایی خود از داروهای مکمل ویتامینی استفاده نماید.
 
در آخر مهم‌ترین گام برای سلامت ذهن و روان دوری از استرس و انزوا و شرکت در فعالیت‌های گروهی است که می‌تواند سبب سلامت ذهن افراد حتی در دوران سالمندی گردد.


نوشته شده در تاریخ شنبه 10 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

وقتی ۵ مجروح این حادثه که به‌شدت آسیب‌دیده بودند به بیمارستان‌های اهواز و هویزه منتقل شدند ۲پسر نوجوان پیش از آن‌که تحت معاینات پزشکی قرار گیرند روی تخت بیمارستان جان باختند.
 
۷ دانش‌آموز در واژگونی اتوبوس مسافربری در خط مرزی طلائیه جان خود را از دست دادند.

به نوشته شهروند،  ۴۳ سرنشین اتوبوس اسکانیا از زرند کرمان برای بازدید از مناطق جنگی عازم خوزستان بودند که  در ۱۵کیلومتری خط مرزی طلاییه استان خوزستان در جاده فرعی قربانی سرنوشت مرگباری شدند.  

اتوبوس با سرعتی جنون‌آمیز در پیچ و خم جاده پیش می‌رفت که ناگهان کنترل  فرمان از دست راننده درآمد و اتوبوس با سرعت زیادی پیچ و تاب خورد و پسرها با وحشت به صندلی‌‌ها چسبیدند.  
چند خودرو رهگذر که این صحنه باورنکردنی را می‌دیدند همزمان با تماس‌‌های پی‌درپی و
 اطلاع دادن ماجرا به پلیس به تکاپو افتادند تا بتوانند سریع‌تر نجاتبخش مسافران این اتوبوس باشند.

ساعت ۱۴:۳۰ با اعلام خبری مبنی بر واژگونی یک اتوبوس در ۱۵کیلومتری خط مرزی طلائیه استان خوزستان بلافاصله اکیپی از ماموران راهنمایی و رانندگی عازم محل حادثه شد. همزمان با مخابره شدن این گزارش بلافاصله ۳تیم از امدادگران جمعیت به همراه دستگاه‌های زنده‌یاب و ست‌های هیدرولیک نجات به محل حادثه اعزام شد. تحقیقات نشان ‌داد مسافران اتوبوس اسکانیا که ۴۰ دانش‌آموز پسر در مقطع اول  دبیرستان و اهل  زرند کرمان بودند در مسیر  رفت به  منطقه راهیان‌نور دچار حادثه شدند.

پس از بررسی‌‌های میدانی و در حالی‌که مشخص بود در این حادثه  ۵پسر نوجوان در دم جان باخته‌اند بالگرد امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان به منطقه آمد و به مجروحان حادثه امدادرسانی کرد.  وقتی ۵ مجروح این حادثه که به‌شدت آسیب‌دیده بودند به بیمارستان‌های اهواز و هویزه منتقل شدند ۲پسر نوجوان پیش از آن‌که تحت معاینات پزشکی قرار گیرند روی تخت بیمارستان جان باختند. با مرگ ۲پسر نوجوان تعداد کشته شده‌های این حادثه به ۷ تن رسید.  امدادگران و مأموران برای نجات جان پسران دانش‌آموز وارد عمل شدند و از سوی دیگر جرثقیل‌‌هایی برای جابه‌جایی اتوبوس به محل حادثه اعزام و  زخمی‌ها به بیمارستان‌‌ منتقل شدند.  
 در این حادثه ۳۵  دانش‌آموز مجروح شدند که ۱۰ تن از آنان به علت نیاز به درمان به بیمارستان منتقل  و ۲۵تن آنان نیز به صورت سرپایی درمان شدند.  از همان دقایق نخست تیم ویژه‌ای از کارشناسان تصادفات پلیس‌راه رسیدگی به این تصادف را در دستور کار خود قرار دادند و بررسی‌ها نشان داد تخطی از سرعت مطمئنه علت این حادثه بوده است. این حادثه ۷ کشته و ۱۵زخمی به همراه داشت و با توجه به واژگونی اتوبوس در حال حاضر کارشناسان به‌دنبال یافتن دستگاه GPS این اتوبوس هستند و اطلاعات تکمیلی درخصوص این حادثه موکول به تکمیل تحقیقات است. 

۱۷ امدادگر در عملیات نجات


دکتر خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت:  این حادثه   ساعت ۳۲: ۱۴ توسط مردم عبوری به پایگاه امدادی دهلاویه اطلاع داده شده که بلافاصله یک آمبولانس و ۱۷ امدادگر در محل حادثه حضور یافتند. محل حادثه در ۱۵کیلومتری جاده هور- به سمت طلاییه بود که اتوبوس راهیان‌نور در اثر سرعت غیرمجاز راننده در پیچ جاده واژگون شد.  امدادگران به سرعت وارد عمل شدند و یک بالگرد به صورت آماده باش درآمد.  به‌خاطر عمق فاجعه بالگرد به منطقه اعزام شد و ۵ مصدوم را به بیمارستان اهواز منتقل کرد ۵مصدوم دیگر این حادثه با آمبولانس به بیمارستان سوسنگرد منتقل شدند.  

کارشناسان پلیس در صحنه


رئیس اداره تصادفات پلیس راه کشور گفت:  واژگونی یک اتوبوس حامل راهیان‌نور در خط مرزی طلاییه تاکنون ۷ کشته برجای گذاشته است. سرهنگ همایون اسفندی افزود: یک اتوبوس حامل راهیان‌نور که از زرند کرمان برای بازدید از مناطق جنگی عازم خوزستان بود در ۱۵کیلومتری خط مرزی طلاییه استان خوزستان در جاده فرعی واژگون شد. رئیس اداره تصادفات پلیس راه کشور افزود: در پی این حادثه متاسفانه تاکنون ۷ تن که همگی پسر هستند کشته و تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. وی تاکید کرد: هنوز علت این حادثه مشخص نشده و کارشناسان در حال بررسی موضوع  هستند.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 5 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

تویی هم مصطفی و هم محمد

 تو را در آسمان نامند احمد

تـو کانــون صفـــا مــــرد یقـینی

 تو عیـن رحمـه للعـالمینی

 
تو اکـنـون شهــر علــم و اجتهادی

 تو رب النوع شمشیر و جهادی

 تو خورشیدی شدی در گوشه غار

 بر نور تو شد خورشید و مه تار

 بتـاب و روشنـی بخش جهان باش

مـهـین پیغـمبر آخر زمان باش

عید پیامبری رسول خدا مبارك


از بعثت او جهان جـوان شد

گیتـى چو بهشـت جاودان شد

این عید به اهل دین مبارک

بر جمله مسلمین مبارک . . .

 
تویی هم مصطفی و هم محمد

 تو را در آسمان نامند احمد

تــو کانـــون صفـــا مــرد یقینـی

تو عیـن رحمــه للعالمینی

 

امید آنکه لیاقت رحمتی از الطاف رحمة للعالمین را داشته باشیم و این روز را به یادش گناه نکنیم . . .

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 5 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد

 




اس ام اس تبریک مبعث پیامبر - پیامک تبریک مبعث حضرت محمد



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 4 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی فعالیت های پرورشی در آموزش و پرورش گفت: با مشارکت دستگاه های مختلف دولتی و غیردولتی برای غنی سازی اوقات فراغت، بایدکانون‌ها و اردوگاه‌ها را تقویت و تجهیز کنیم.
 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش در نخستین جلسه  شورای سیاست‌گذاری کانون ها و اردوگاه‌های سراسر کشور گفت: یکی ازسیاست‌های اساسی این شورا آسیب‌شناسی، پیگیری مشکلات و دسته بندی راه حل آن‌ها است.

وی در خصوص تبیین فضای مجازی در غنی سازی اوقات فراغت، تصریح کرد: با ارایه طرحی نو و افزایش سطح آگاهی‌ها و متناسب سازی آن بر اساس زمان می توان قابلیت استفاده از فضای مجازی را برای دانش آموزان مهیا کنیم.

کفاش از تخصیص منابع مالی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در جهت توسعه و تجهیز کانون‌ها در سال جاری خبر داد و افزود: کارگروهی را تشکیل دادیم تا بتوانیم اهداف فوق را محقق کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به کارگیری افراد توانمند و متخصص را لازمه فعالیت مثبت کارگروه‌ها دانست و عنوان کرد: تلاش می کنیم در بودجه سال 94، منابعی را برای جذب افراد کارآمد و حل مسایل کانون تربیتی پیش بینی کنیم.

وی «توسعه مشارکت‌ها» را از سیاست های راهبردی وزارت آموزش و پرورش عنوان واظهار کرد: مشارکت اولیا، دانش آموزان و مردم می تواند باعث توسعه همه جانبه در فعالیت های پرورشی شود.

رئیس سازمان دانش آموزی کشور حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو را امری مهم خواند و تصریح کرد: باید کارگروه‌ها در جهت شناسایی طرح و ایده‌های نو برنامه ریزی هایی را انجام دهند تا اثربخشی فعالیت های کانون پررنگ‌تر شود. 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 4 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

 
دکتر علی اصغر فانی با ارسال نامه ای به رئیس جمهور از اهتمام اندیشمندان کشور به آموزش و پرورش تشکر کرد.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی اصغر فانی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از توجه و اهتمام اقتصادانان و جامعه شناسان کشور به مسائل آموزش و پرورش تقدیر و تشکرکرد و بر عزم دولت تدبیر و امید  بر ‌بکارگیری  توصیه‌های فرهیختگان کشور در مسیر رشد و تعالی آموزش و پرورش تاکید کرد در بخشی از نامه وزیر آموزش و پرورش به رئیس جمهور آمده است:

« ضمن تشکر صمیمانه از توجه اندیشمندان کشور به آموزش و پرورش، توصیه های ایشان را به کار خواهیم برد و در این زمینه پیشنهادهای اجرایی آموزش و پرورش را ارائه خواهیم داد.»

متن کامل نامه وزیر آموزش و پرورش به رئیس جمهور  به رئیس جمهور به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام و احترام

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و رهنمودهای جناب عالی، نقش آموزش و پرورش در توسعه سرمایه‌ی انسانی و گسترش سرمایه‌ی اجتماعی نقش بی بدیل و حیاتی است. آموزش مقوله‌ای است که مداخله دولت در آن زیربنای توسعه ی همه جانبه را فراهم می آورد و کشورهای متعددی به حضور پررنگ و فعالانه دولت در آموزش اهتمام دارند.

در هفته معلم سال جاری در دولت تدبیر و امید شاهد حرکت زیبایی از اقتصاددانان و جامعه شناسان فرهیخته‌ی کشور بودیم. 85 نفر از اقتصاددانان و 25 نفر از جامعه شناسان مشهور کشور با ارسال نامه به جناب عالی و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی خواستار همدلی و همراهی دولت و مجلس برای طراحی ساز و کار بودجه ای و غیربودجه‌ای به عنوان سرمایه گذاری، افزایش نسبت بودجه آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی، طراحی ساز و کار مناسب برای افزایش انگیزه فرهنگیان و توجه به سازمان های مردم نهاد شده اند.

این حرکت زیبا شوق و امید را در جامعه‌ی فرهنگیان عزیز دو چندان کرده است. ضمن تشکر صمیمانه از توجه اندیشمندان کشور به آموزش و پرورش،  توصیه های ایشان را به کار خواهیم برد. و در این زمینه پیشنهادهای اجرایی آموزش و پرورش را ارائه خواهیم داد.

قطعا دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی نیز زمینه‌ی اجرایی شدن اندیشه ها را فراهم خواهند آورد. 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 4 خرداد 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری اردوی یک روزه در آموزشگاه اخوت........................

در آخرین روزهای سال تحصیلی جاری

اردوی یک روزه ای در محل آموزشگاه اخوت همراه با برنامه های جانبی و جذاب برگزار گردید

همراهی بفرمایید.................

 



قالب وبلاگ