تبلیغات
دبستان سعدی گناباد - مطالب دی 1393
دبستان سعدی گناباد
حداقل ارج نهادن معلم با ماست . اما اجـــــــــــر دادن معلم با خداست
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 25 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
در میان زیبایی کوه‌های "آنهوی" در چین که منطقه‌ای بسیار آرام و تمیز است، مدرسه‌ای بنا شده است که به آن پادگان دانش‌آموزان گفته می‌شود. در این مدرسه 20 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند.
میان زیبایی کوه‌های "آنهوی" در چین که منطقه‌ای بسیار آرام و تمیز است، مدرسه‌ای بنا شده است که به آن پادگان دانش‌آموزان گفته می‌شود. در این مدرسه 20 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند.

این دانش‌آموزان همگی برای امتحان بزرگی به نام "گائو کائو" که تقریباً شبیه به همان کنکور است آماده می‌شوند. در این مدرسه به معنای واقعی پوست بچه‌ها کنده می‌شود و آن‌ها هیچ تفریحی ندارند و حتی از زمان استراحت و خوابشان هم برای درس خواندن کم شده است.

دبیرستان "مائو تان چنگ" تمام تفریحات زندگی را برای دانش‌آموزان ممنوع کرده است. آن‌ها نمی‌توانند تلویزیون ببیند، تلفن همراه داشته باشند، اینترنت داشته باشند و حتی خواب و استراحت آن‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است. درون خوابگاه این دانش‌آموزان حتی پریز برق نیست، برای اینکه نتوانند کار مخفیانه انجام دهند. آن‌ها تمام 24 ساعت تحت نظر دوربین‌های امنیتی هستند.

تمام استادان این دبیرستان آموزش‌های نظامی دیده‌اند و باید با دانش‌آموزان سختگیرانه رفتار کنند. آن‌ها تنبیه‌های سختگیرانه اعمال می‌کنند. البته این استادان سختگیر دو تا سه برابر دیگر معلم‌ها نیز حقوق دریافت می‌کنند.


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 25 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

این بار معلم دوست‌داشتنی مدرسه‌ای در همدان به بیماری سرطان مبتلا شد و دانش‌آموزان برای همدردی با وی تصمیم مهربانانه‌ای گرفتند.معلم ورزش دبستان آیت‌الله معصومی در همدان همیشه چهره‌ای خندان و شاد داشت و با بچه‌ها دوستی می‌‌کرد.

«محمدرضا قادری» قهرمان دوچرخه‌سواری استان همدان وقتی به بیماری سرطان خود پی برد با تجویز پزشکان تن به شیمی درمانی داد و موهایش یکی پس از دیگری ریخت.

بچه‌ها که با معلم ورزش خود خاطرات شیرینی داشتند وقتی چهره رنگ پریده و سر بی‌‌موی وی را دیدند زانوی غم در آغوش گرفتند، دیگر از جنب و جوش معلم‌شان خبری نبود و او مرتب ضعیف‌تر می‌شد.می‌دانستند باید معلم‌شان را شاد کنند و بگویند دوستش دارند، می‌خواستند معلم مهربانشان در جمع آنها احساس غریبی نکند و بداند بچه‌هایی که در زنگ ورزش با صدای سوت‌های او نرمش می‌کردند و لبخند به چهره‌شان می‌نشست با او همگام هستند و دوستش دارند.یک روز وقتی آقای قادری به مدرسه رفت صحنه‌ای را دید که باورکردنی نبود، اشک شوق به چشمانش نشست و بعد از مدت‌ها لبخند زد.پسربچه‌ها همگی موهای سرشان را تراشیده بودند و با بستن حلقه اتحاد در حیاط مدرسه و با در دست داشتن نوشته‌های «آقای قادری دوستت داریم» به استقبال معلم ورزش خود رفتند. همه پسربچه‌ها دور معلم مهربانشان حلقه زدند، تکاپویی برپا بود و همه به سمت آقای قادری می‌دویدند و یکی از دانش‌‌آموزان قدیم این دبستان که مهارت خاصی در حرکات آکروباتیک دوچرخه داشت در برابر دیدگان همه شروع به نمایش کرد.خانواده بچه‌های دبستانی نیز بیکار نبودند و همه در مدرسه دعا خواندند تا معلم مهربان ورزش بیماری سرطان را در میدان رقابت مغلوب کند.روز 24 دی ماه سال جاری شور و هیجان وصف‌ناپذیری در دبستان آیت‌الله معصومی همدان برپا بود.

حمدیه رئیس اداره تربیت بدنی و آموزش و پرورش استان همدان در این باره به شوک گفت: مسئولان دبستان آیت‌الله معصومی که در حاشیه شهر همدان قرار دارد وقتی متوجه شدند قادری، معلم ورزش دچار بیماری سرطان شده است با همکاری اداره کل ورزش جوانان، هیأت دوچرخه‌سواری و آموزش و پرورش استان مراسمی را برای احساس همدردی با وی برگزار کردند. از آنجایی که دانش‌آموزان، معلم ورزش‌شان را الگوی خود می‌دانند در اقدامی خودجوش تصمیم گرفتند به‌خاطر همبستگی با معلم مهربان موهای سرشان را از ته بتراشند و به او روحیه دهند.
حمدیه ادامه داد: آقای قادری مدال‌هایی را در زمینه دوچرخه‌سواری در سطح کشوری، استانی و آسیایی به‌دست آورده و وظیفه ما است که در شرایط سخت با او همراه باشیم. رئیس اداره تربیت بدنی همدان افزود: خدا را شکر که با این اقدام خنده را بر لب قهرمان دوچرخه‌سواری آوردیم، او که محبت‌های بی‌ریا و مهربانی کودکان را می‌دید که چگونه از وی حمایت و ابراز علاقه می‌کنند بسیار شاد شد و از این بابت احساس رضایت کرد.

گفت‌وگو با معلم ورزش


محمدرضا قادری معلم ورزش به شوک گفت: اوایل دی‌ماه سال گذشته بود برای بدنسازی به قله سه‌هزار متری همدان رفته بودم که به‌طور ناگهانی بیهوش شدم. از آن لحظه هیچ‌چیز به یاد ندارم فقط وقتی به هوش آمدم در بیمارستان بودم و تحت نظر پزشک متخصص قرار گرفتم.
پزشکان احتمال می‌دادند دچار سرطان ریه باشم و با انجام آزمایش‌ها دقیقاً 20 روز قبل از سال نوی 93 متوجه شدند سرطان دارم. وی‌ افزود: حدود پنج ماه قبل از این اتفاق غیرمنتظره چندبار دچار خونریزی از نای شده بودم و همان زمان در تهران نزد چند پزشک متخصص رفتم و آنها علت خون بالا آوردنم را آسم خفیف اعلام کردند و عده‌ دیگری گفتند در نای دچار زخمی کوچک شده‌ام که با مصرف آنتی‌بیوتیک بهتر می‌شوم. اگر پزشک تشخیص می‌داد سرطان ریه دارم زودتر تحت درمان قرار گرفته و خوب‌ می‌شدم اما متأسفانه به دلیل بی‌دقتی و بی‌توجهی این بیماری پیشرفت کرد.

محمدرضا قادری ادامه داد: مراسمی که روز چهارشنبه در دبستان آیت‌اللـه معصومی برگزار شد مرا بسیار غافلگیر کرد. وقتی می‌دیدم حدود 400 دانش‌آموز برای همدلی و دادن انرژی مثبت به من با اینکه هوا اکنون 20 درجه زیر صفر است به‌خاطر من موهایشان را از ته تراشیدند بسیار خوشحال شدم که هنوز هم در دل آنها جای دارم.

محمدرضا ادامه داد: من در سن و سال‌های دانش‌آموزان، قهرمان کشور بودم. به‌خاطر شرایط بحرانی که در گذشته داشتم خوب می‌توانم حال تک‌تک بچه‌ها را درک کنم مثلاً وقتی می‌دیدم پسری گوشه حیاط مدرسه تنها نشسته و با دیگر بچه‌ها بازی نمی‌کند می‌فهمیدم حتماً مشکلی دارد یا گرسنه است یا در خانواده چالشی دارد یا ... خیلی صمیمی با آنها صحبت می‌کردم. به دلیل درک کردن شرایط بچه‌ها و احساس دوطرفه با همه آنها دوست بودم. سعی می‌کردم تا جایی که می‌توانم کمکشان کنم و حالا آنها هستند که کنارم هستند و دلداری‌ام می‌دهند.
این مرد جوان در ادامه گفت: تا حالا به‌خاطر این بیماری گریه نکرده‌ام اما وقتی پیام‌ها و نامه‌های پسرانم در مدرسه را می‌دیدم که در مناسبت‌های مختلف نیمه شعبان، عاشورا و... به من دادند اشک در چشمانم جاری می‌شد و نمی‌توانستم بغضم را در گلو نگه دارم. وقتی می‌دیدم بچه‌ها توانسته‌اند شماره تلفنم را پیدا کنند و با همان ادبیات ساده و کودکانه‌شان برایم پیام می‌دادند که آقا من الان حسینیه‌ام، فقط نشسته‌ام و شفای شما را از خدا می‌خواهم، بغضم می‌شکست و احساس پاک آنها را ستایش می‌کردم و باور دارم که اینها بدرستی رشد و پرورش یافته‌اند و در آینده‌ای نه‌چندان دور برای خودشان مدیر، معلم، ورزشکار، خبرنگار و... می‌شوند و در جامعه بخوبی ایفای نقش می‌کنند. این احساس‌های پاک دوطرفه و از سوی دل مهربان کودکان است


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 25 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

معاون مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حادثه مسمومیت ۱۳ نفر از دانش‌آموزان دبستانی در گچساران گفت: شیرهای توزیع شده میان دانش‌آموزان برای بررسی آزمایشگاهی ارسال شده‌اند.

 معاون مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حادثه مسمومیت ۱۳ نفر از دانش‌آموزان دبستانی در گچساران گفت: شیرهای توزیع شده میان دانش‌آموزان برای بررسی آزمایشگاهی ارسال شده‌اند.

رسول پاپایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره حادثه مسمومیت دانش‌آموزان دبستان دخترانه شاهد در گچساران به علت مصرف شیر در مدرسه اظهار داشت: امروز در این دبستان میان 200 نفر از دانش‌آموزان شیر توزیع شد که 13 نفر از آنها حالشان بد شد.

وی افزود: در رسانه‌ها اخباری منعکس شد مبنی بر اینکه این 13 دانش‌آموز بر اثر مصرف شیر در مدرسه مسموم شده‌اند.

معاون مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شیر در میان 200 نفر از دانش‌آموزان توزیع شده است و از آنجایی که حدود 13 نفر دچار مسمومیت شده‌اند، نمی‌توان به طور دقیق ادعا کرد که مسومیت این 13 نفر بر اثر مصرف شیر رخ داده است.

پاپایی تصریح کرد: شیرهای توزیع شده در مدرسه برای بررسی آزمایشگاهی ارسال شده‌اند و به محض اعلام نتایج آن را به رسانه‌ها منعکس خواهیم کرد.

وی در پایان خواستار شد تا رسانه‌ها هر نوع مسمومیت دانش‌آموزان را به استفاده از شیر نسبت ندهند چرا که امنیت غذایی شیر توزیع شده در مدارس بالاست.


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 25 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید ستاری در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ همیشه در حال فعالیت و تلاش بود، گفت: شهید ستاری در زمینه خودکفایی نیروی هوایی تلاش و خدمات کم نظیری انجام داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید ستاری در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ همیشه در حال فعالیت و تلاش بود، گفت: شهید ستاری در زمینه خودکفایی نیروی هوایی تلاش و خدمات کم نظیری انجام داد. 

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه امشب با حضور در منزل امیر سرلشکر شهید منصور ستاری ضمن دیدار با خانواده این شهید، در سخنانی با بیان اینکه شهید ستاری از جمله شخصیت‌های کم نظیر در کل نیروهای مسلح بود، گفت: این شهید بزرگوار یکی از نخبگان کشور بود که با داشتن تحصیلات نظامی و آکادمیک از لحاظ اطلاعات نظامی کاملا به روز بود.

وی با تأکید بر اینکه شهید ستاری در زمینه خودکفایی نیروی هوایی تلاش و خدمات کم نظیری انجام داد، اظهارداشت: شهید ستاری پیوسته با این تأکید که ما خودمان می‌توانیم بسازیم، همیشه از طرح‌های خودکفایی حمایت می‌کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه پرسنل نیروهای مسلح شهید ستاری را به عنوان فردی باسواد، نخبه و به روز می‌شناختند، گفت: شهید ستاری در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ همیشه در حال فعالیت و تلاش بود و همه ایشان را به عنوان فردی فوق‌العاده پرکار می‌شناختند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به عملیات غرورآفرین والفجر 8 ادامه داد: کار پدافند هوایی در این عملیات در تاریخ جنگ در کشور بسیار بی سابقه و عظیم بود و توانستیم در عرض چند هفته 73 فروند هواپیمای دشمن را نابود کنیم.

وی تأکید کرد: شهید ستاری و شهید بابایی در رأس این عملیات بودند و این کار بسیار عظیمی که انجام گرفت در اثر توانمندی، هنر، تلاش و برنامه‌ریزی این عزیزان بود.

رئیس‌جمهور، استعداد فوق‌العاده، فداکاری، عطوفت و مهربانی را از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار برشمرد و گفت: شهید ستاری نسبت به همه پرسنل نظامی عطوفت و مهربانی داشت و همه را به عنوان خانواده خود می‌دید.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به سانحه هوایی نیمه دی‌ماه سال 1373 گفت: عزیزان و امیران ارتش که در این حادثه به شهادت رسیدند از شخصیت‌های کم نظیر جنگ و انقلاب بودند.

وی در پایان خطاب به خانواده این شهید بزرگوار، تصریح کرد: همه فرزندان و اعضای خانواده شهید ستاری دارای تحصیلات بالا، فرهیخته و با استعداد هستند و حضور سورنا ستاری در جلسات هیئت دولت همیشه یاد این شهید بزرگوار را برای ما زنده نگه می‌دارد.

همچنین در این دیدار که حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور در امور ایثارگران و رئیس بنیاد شهید و نیز حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند، لوح  تقدیری از سوی حجت‌الاسلام روحانی به خانواده این شهید تقدیم شد.


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 25 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵ شنبه فقط برای فعالیت های پرورشی و فرهنگی دانش آموزان در نظر گرفته شده و برگزاری کلاس های تقویتی در این روز ممنوع است.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵ شنبه فقط برای فعالیت های پرورشی و فرهنگی دانش آموزان در نظر گرفته شده و برگزاری کلاس های تقویتی در این روز ممنوع است.

حمیدرضا کفاش گفت: بر اساس دستورالعمل آموزش و پرورش، پنج شنبه فقط برای فعالیتهای پرورشی است و والدین در صورت مشاهده هر نوع تخلف می توانند به واحدهای رسیدگی به شکایات در ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی همچنین استفاده از مربیان بهداشت به عنوان مربی پرورشی یا بالعکس را در مدارس غیرقانونی خواند و گفت: مربی بهداشت فقط باید به موضوع بهداشت و سلامت دانش آموزان رسیدگی کند و تاکید وزیر آموزش و پرورش هم استفاده از تخصص نیروی انسانی در مدارس با توجه به ابلاغ رسمی وی است.

ابلاغ طرح "زنگ کتابخوانی" به مدارس

معاون پرورشی آموزش و پرورش گفت:‌ اجرای طرح «زنگ مستقل کتاب خوانی» در برنامه درسی دانش آموزان به مدارس ابتدایی ابلاغ شده است.

کفاش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش ماده واحده ای را در حال بررسی و تصویب دارد که با تصویب این ماده واحده زنگ کتاب خوانی به صورت مستقل در برنامه درسی دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی گنجانده خواهد شد.

وی به اجرای طرح احداث کتابخانه های کلاسی در مدارس ابتدایی اشاره کرد و گفت: توافقنامه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه و تجهیز «کتابخانه های کلاسی» امضا شده است و هر دو وزارتخانه منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

کفاش افزود: در این طرح در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس عشایری، محروم و مرزی در هر کلاس یک کتابخانه کلاسی احداث می شود و کتاب های مورد نیاز دانش آموزان از این کتابخانه ها تأمین خواهد شد.

اعزام عمره دانش آموزی با 50 درصد وام

معاون وزیر آموزش و پرورش از آغاز اعزام عمره دانش آموزی از بهمن امسال خبر داد و گفت: 2600 دانش آموز تا پایان اسفند به عمره اعزام می شوند.

کفاش افزود: از اول بهمن نیز اعزام 5 هزار دانش آموز به  عتبات عالیات اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: عمره دانش آموزی فقط مختص پسران است اما اعزام به عتبات عالیات شامل دانش آموزان دختر و پسر می شود.

کفاش یادآور شد: براساس اعلام سازمان حج و زیارت هزینه سفر عمره دانش آموزی 20 تا 30 درصد کمتر از دیگر عمره گزاران خواهد بود که البته وام هایی هم از طریق بانک های عامل به میزان 50 درصد هزینه سفر در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 24 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

افتخار آفرینی دانش آموزان مجتمع......................

تیم والیبال دختران مقطع ابتدایی مجتمع

موفق شد در بین مدارس مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد

مقام دوم شهرستان

را کسب نماید

ضمن تبریک به این عزیزان

و تمامی همکاران و دانش آموزان و اولیاء گرامی

جا دارد از زحمات تک تک اعضای تیم و مربیان زحمتکش تربیت بدنی

صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

به امید کسب افتخارات بیشتر



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 22 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

شروع برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر در آموزش و پرورش

برنامه های گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و دهه مبارک فجر توسط کمیته فرهنگیان و دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.
خبرگزاری پانا+

این نشست با حضور افرادی از بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش و به ریاست حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست کفاش با اشاره به اهمیت بزرگداشت دهه مبارک فجر گفت: ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم ها به صورت جداگانه عمل می کند که در بخش گرامیداشت دهه فجر کمیته فرهنگیان و دانش آموزان زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش است. همکاران ما در بخش های مختلف از حوزه ستادی تا مدرسه و دانش آموزان به شکل های مختلف باید در این بخش فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تشکل های دانش آموزی مانند بسیج، اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر، سازمان دانش آموزی و پیشتازان همه ساله در بخش گرامیداشت دهه فجر فعال بودند و کارهای ارزشمندی ارائه کردند گفت: جلسه امروز بعنوان یک ستاد برای هماهنگی و هم افزایی انجام می شود و کارها تقسیم شده است.

معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 12 بهمن آغاز هفته استقبال از دهه مبارکه فجر است که با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و معلمان و حوزه ستادی در مرقد امام کارهایمان به صورت رسمی آغاز می شود. در این مراسم تجدید میثاقی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا خواهیم داشت. اوج فعالیت های ما نیز راهپیمایی 22 بهمن خواهد بود.

وی گفت: مشارکت مردمی و حضور هر چه بیشتر دانش آموزان در این مراسم مورد تاکید است و باید سعی کنیم این برنامه به هرشکل ممکن هم از لحاظ کیفیت بخشی و هم از لحاظ کمی به نحو شایسته برگزار شود.

کفاش پاسخگویی دقیق و منطقی به سوالات دانش آموزان را از برنامه های مهم دیگر آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر عنوان کرد و گفت: هم اکنون رسانه های استکبار مشغول به شبهه افکنی هستند که امیدوارم با انجام کارهای فرهنگی و مناسب در این بخش روشنگری خوبی انجام شود و شبهاتی که آنها ایجاد می کنند خنثی شود ما باید از تمام امکانات و رسانه ها در این بخش استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها در ایام دهه فجر از دیگر کارهایی است که می توان انجام داد تا شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به بهترین شکل تشریح شود. مراسم بزرگداشت دهه فجر صرفا جشن پیروزی انقلاب نیست بلکه ما مفاهیم و محتوای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را باید به همگان نشان دهیم و در این راه باید از هرگونه کارهای تبلیغاتی و شعاری پرهیز شود. انقلاب ما در وحدت مردم و اقوام مختلف و حضور همه جانبه آنها تاکید دارد و ما باید این را به همگان نشان دهیم .

معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعملی با عنوان پیشرفت و عدالت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تهیه شده و در حوزه ستادی برای اجرای بهتر امور وجود دارد ما باید اطلاعات دانش آموزان خودمان را نسبت به انقلاب و محتوای آن افزایش دهیم و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: مراسم دهه فجر امسال حساس است هم به لحاظ شعاری که رهبر معظم انقلاب برای امسال تهیه کرده اند و همه به لحاظ کارهایی که دولت در بحث هسته ای انجام داده و می دهد. حضور مردمی در این بخش اهمیت بسیاری دارد.

در ادامه این جلسه مهدی علی اکبرزاده، مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته وحدت گزارشی را از دستورالعمل پیشنهادی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم دهه فجر ارائه کرد. در ادامه نیز حاضران نقطه نظارت خود را گفتند.

داوود روستایی قائم مقام سازمان دانش آموزی درباره این جلسه گفت: این دستورالعمل باید کمتر از این باشد چرا که ما حوزه ستادی هستیم و کارهای هماهنگی، حمایتی و نظارتی را باید انجام دهیم. ما باید سیاست ها و راهبردها را بگوییم و مدارس بقیه کارها را انجام دهند هدف اصلی در اجرای این مراسم پررنگ کردن حضور دانش آموزان و همچنین نقش مدرسه است.
 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 22 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 17 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 
مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش از تحقق افزایش ۲۰ درصدی حقوق معلمان ابتدایی از پایان ماه جاری خبر داد.

محمد فاضل، مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا افزایش 20 درصدی حقوق معلمان ابتدایی تحقق یافت؟»، اظهار داشت: بله، این افزایش حقوق مربوط به آموزگاران مقطع ابتدایی است و تحقق یافته است.

فاضل افزود: این افزایش حقوق از پایان ماه جاری در حقوق آموزگاران مقطع ابتدایی نمایان خواهد شد.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش این نیست که اینگونه مسائل را خبری کند و به همین دلیل به دنبال اعلام این مطالب نیست؛ اما فرهنگیان بدانند آموزش و پرورش در تمام موارد به دنبال استیفای حقوق معلمان است


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 17 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

سخنگوی دولت گفت: همه مطالبات معوق فرهنگیان در سه ماه پایانی امسال پرداخت می شود.

سخنگوی دولت گفت: همه مطالبات معوق فرهنگیان در سه ماه پایانی امسال پرداخت می شود.

نوبخت پس از جلسه هیئت دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: در جلسه هیئت دولت مقرر شد همه مطالبات معوق شامل حق‌التدریس، اضافه کار و مطالبات مربوط به سرباز معلم‌ها و نیروهای قراردادی وزارت آموزش و پرورش مربوط به ماه‌های دی، بهمن و اسفند امسال به صورت کامل تخصیص یابد.

وی گفت: براساس یکی دیگر از مصوبات مقرر شد برای اجرای دقیق و باکیفیت‌تر بیمه طلایی فرهنگیان، با توجه به تغییر تعرفه‌ها، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مابه‌التفاوت‌ها را به گونه‌ای پرداخت کند که خدمات لازم در بیمه طلایی فرهنگیان مانند گذشته ارائه شود.

پرداخت حق بیمه طلایی فرهنگیان

نوبخت افزود: درباره بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته نیز هیئت دولت تصمیم گرفت حق بیمه طلایی آنان را مشابه شاغلان پرداخت کند.

سخنگوی دولت گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی خود از فارغ‌التحصیلان متعهد خدمت دانشگاه فرهنگیان استفاده می کند.

نوبخت ادامه داد: همچنین وزارت آموزش و پرورش در همه استخدام ها فرزندان فرهنگیان بازنشسته را در شرایط مساوی در اولویت قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت گفت: هیئت دولت در مصوبه‌ای دیگر، با اختصاص 17 میلیارد تومان برای جبران خسارت حوادث غیرمترقبه در استان‌های خراسان و زنجان موافقت کرد.

نوبخت افزود: همچنین مقرر شد مبلغ 7 میلیارد و 800 میلیون تومان از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفات و تجهیز پایگاه‌ها در این زمینه با رعایت مسائل زیست محیطی اختصاص یابد.

پرداخت بدهی صدا و سیما و ارتش به شرکت سهامی ارتباطات

وی گفت: براساس موافقت هیئت وزیران مقرر شد مبلغ 167 میلیارد تومان از بدهی سازمان صدا و سیما و ارتش به شرکت سهامی ارتباطات و زیرساخت تعدیه و پرداخت شود.

سخنگوی دولت افزود: در جلسه امروز هیئت دولت با حضور استاندار خوزستان گزارشی از آخرین وضع استان و همچنین پیشرفت‌ها و وعده‌های دولت پس از سفر رئیس جمهور در یک سال قبل ارائه شد.

نوبخت درباره مصوبات جلسه دیشب شورای اقتصاد نیز گفت: در این جلسه مقرر شد برای بهره برداری بیشتر و سرمایه گذاری طرح های پارس جنوبی سرمایه گذاری در این منطقه از 4 میلیارد و 200 میلیون دلار به 8 میلیارد دلار افزایش یابد تا زمینه سرمایه گذاری در زمینه منابع نفتی و گازی این منطقه بیشتر فراهم شود.

همچنین در این جلسه مصوبه‌ای نیز برای تشویق و ترغیب به منظور صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی تصویب شد.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 17 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

اجرای طرح مدام در آموزشگاه محمدی ثانی..........................

ضمن پوزش از مدیریت محترم آموزشگاه به خاطر تاخیر در انعکاس این خبر

استدعا دارم همراهی بفرمایید با تصاویری از اجرای این طرح در دبیرستان معلم شهید محمدی ثانی..................



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 16 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

قتل معلم بروجردی توسط دانش‌آموز ١٥ساله از نمونه‌های بارز خشونت علیه معلمان است.

 قتل معلم بروجردی توسط دانش‌آموز ١٥ساله از نمونه‌های بارز خشونت علیه معلمان است. شیوع خشونت نسبت به معلمان، مشکلی جهانشمول و دیرینه است و شیوع آن بسیار بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد؛ از تمسخر معلم سر کلاس گرفته تا پرخاشگری کلامی، تهدید، آسیب به اموال شخصی معلم مانند خودرو و گاهی هم خشونت فیزیکی و در موارد بسیار نادری قتل.
گاهی خشونت نسبت به معلمان نه از طرف دانش‌آموزان بلکه از جانب والدین آنها صورت می‌گیرد. خشونت در هر شکلی، رفتاری ناسازگارانه است اما به‌هرحال بخشی از واقعیت انسانی ماست و باید آن را مانند هر واقعیت دیگری پذیرفت و بهترین راه پیشگیری یا کاهش آن را پیدا کرد.
خشونت‌های درون‌مدرسه‌ای واقعیتی است که با چشم‌پوشی حل نمی‌شود و به بررسی دقیق و ریشه‌یابی کارشناسانه با چشمانی باز و واقع‌بین نیاز دارد. رابطه دانش‌آموز- معلم مانند هر رابطه دیگر انسانی باید تعریف‌شده باشد و حدود آن مشخص شود.
هیچ شکی در این واقعیت وجود ندارد که معلمی شغلی مقدس است اما این موضوع به‌هیچ‌وجه دلیل نمی‌شود که حقوق انسانی دانش‌آموزان نادیده گرفته شود. از طرف دیگر دانش‌آموزان هم آینده‌سازان این کشور هستند که برای به دست آوردن دانش و حفظ حرمت و کرامت فرهنگی این مرزوبوم مشغول تحصیل هستند اما به‌هیچ‌وجه حق ندارند هتک‌حرمت کنند و به شکل‌های مختلف احترام معلم را زیر پا بگذارند.
در مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان و خشونت‌هایی که از جانب معلمان به دانش‌آموزان وارد می‌شود، صحبت‌های زیادی شده است اما خشونت نسبت به معلمان مشکلی فراموش‌شده است. این در حالی است که این مشکل شیوع کمی ندارد. با توجه به اینکه مطالعه جامعی در مورد «معلم‌آزاری» در کشور خودمان صورت نگرفته، استفاده از تجربه کشورهای دیگر کمک‌کننده است.
به‌عنوان مثال در کشورهای اسلواکی و تایوان بیش از ٧٠درصد معلمان گزارش کرده‌اند در طول دوره تدریس حداقل یک‌بار مورد خشونت فیزیکی یا کلامی از جانب دانش‌آموزان یا والدین آنها قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این مشکل با مدرن‌شدن جامعه و کمرنگ‌شدن مساله احترام به بزرگ‌ترها و معلمان، در حال رشد باشد و اگر به‌موقع فکری برای آن نشود، پیامدهای وخیم‌تری را در آینده خواهد داشت. گاهی پدران و مادران ناآگاهانه خشونت فرزندانشان را نسبت به معلمان به‌صورت ضمنی تایید می‌کنند.
رابطه معلم- دانش‌آموز یکی از تاثیرگذارترین رابطه‌های بین‌فردی است و به برخورد کارشناسانه و آموزش نیاز دارد. معلمان، دانش‌آموزان و والدین آنها باید گروه هدف این مداخله‌های آموزشی قرار گیرند.
برای حل هر مشکل اجتماعی ابتدا باید وارد حوزه روانشناسی شد و انگیزه‌های روانی آن رفتار را پیدا کرد. این کار به مطالعه همه‌جانبه‌نگر و دقیق نیاز دارد و باید توسط مشاوران مدرسه‌ها صورت گیرد. باید با دانش‌آموزان در مقاطع مختلف مصاحبه‌های جامع صورت گیرد و انگیزه آنها از خشونت نسبت به معلمان مشخص شود.
بدون دانستن آنچه در ذهن دانش‌آموزان می‌گذرد، هر مداخله‌ای که صورت گیرد ناکارآمد است. گاهی دانش‌آموزان برای حمایت از دوستانشان و گرفتن حق آنها نسبت به معلم خشونت نشان می‌دهند.
گاهی انگیزه آنها صرفا موردتوجه‌ همکلاسی‌هاقرارگرفتن است. گاهی هم فقط می‌خواهند جسارتمندی خود را آزمایش کنند و ببینند تا کجا می‌توانند پیش بروند. این انگیزه بیشتر در رابطه با معلمانی که مهارت کمتری در مدیریت کلاس دارند، دیده می‌شود. گاهی این انگیزه‌ها توسط معلمان تشدید می‌شود، مثل خشونتی که در پاسخ به تنبیه معلم یا رفتارهای ناعادلانه و تبعیض‌آمیز یا انتظارهای غیرمنطقی او صورت می‌گیرد.
با توجه به اینکه بیشترین گروه سنی‌ای که نسبت به معلمان خشونت نشان می‌دهند، دانش‌آموزان کلاس هشتم تا دهم هستند و شیوع آن در پسران بیشتر است، بهتر است این گروه در اولویت مشاوره قرار گیرند. انتظار مردم از وزارت آموزش‌وپرورش، همکاری بین‌سازمانی هرچه‌بیشتر با وزارت بهداشت در جهت بهبود سلامت روان جامعه است. به‌جای اینکه بگوییم برای سلامت روان جامعه هیچ‌کاری نمی‌شود انجام داد، باید برنامه‌های ارتقای سلامت روان را از دوران مدرسه آغاز کنیم./



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 16 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

معلمان از شرایط فعلی شان راضی نبوده و معتقدند وعده‌های داده شده هیچ گاه بطور کامل رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه معلمان دغدغه معیشت دارند گفت : معلمان از شرایط فعلی شان راضی نبوده و معتقدند وعده‌های داده شده هیچ گاه بطور کامل رنگ واقعیت به خود نگرفته و همیشه به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر خجسته در نطق میان دستورش در صحن علنی امروز-چهارشنبه- مجلس با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و نیز تبریک آغاز سال نو میلادی به هموطنان مسیحی گفت: امت سترگ، صبور و با بصیرت میهن عزیزمان از حماسه بزرگ 15 خرداد سال 42 تا نهم دیماه امسال یعنی بیش از نیم قرن در صحنه حضور پیدا کرده و با یاری رهبری انقلاب توطئه‌ها و فتنه‌های استکبار جهانی را با پایمردی و ایستادگی نقش بر آب کردند.

خجسته در ادامه گفت: امروز دنیا به این باور رسیده که انقلاب اسلامی الگوی بی‌بدیل بیداری اسلامی است و هیچ نوع تحریم،تهدید و ترور،زور و تزویر، توطئه و فتنه‌افکنی نمی‌تواند خللی در حرکت رو به رشد ایران اسلامی ایجاد کند.

وی از حضور حماسی و ماندگار مردم بیدار و همیشه در صحنه استان همدان در نهم دی سال 88 که با پیشگامی و هدایت مرجعیت عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت ا... نوری همدانی و نیز امام جمعه محبوب همدان حضرت آیت ا... محمدی در حمایت از حریم ولایت رقم خورد، قدردانی کرد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مردم گفت که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از تمامی مسئولین درخواست می کنم که اهتمام و جدیت لازم را در تمامی بخش‌ها برای رفع مشکلات مردم بعمل آورند.

خجسته گفت: مردم خواستار مقابله با مفاسد اقتصادی و اختلاس‌های اداری و بانکی توسط روسا و مسئولین قوای سه‌گانه مورد تاکید رهبری معظم انقلاب و همچنین اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، بهبود وضعیت اقتصادی و نیز روند فعالیت‌های فرهنگی هستند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت:از وزارت خارجه می‌خواهیم با توجه به مطالبات مردم، در حصول نتیجه مذاکرات 1+5 بدون کمترین مسامحه و اغماض در حق ملت، مذاکرات را با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب پیش برده و حمایت‌های قاطعانه ایران اسلامی را از کشورهای خط مبارزه با صهیونیسم و فرقه های تکفیری و سلفی اعلام دارند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه با قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از سپاه، بسیج ،ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که با هوشیاری و توانمندی حداکثری پیام آور امنیت و آرامش کشور هستند، قدردانی کرد و گفت که بسیج که برآمده از بطن جامعه بوده، حضور موثر و قابل توجهی در تمامی مراحل انقلاب داشته است.

خجسته با تاکید بر لزوم توجه جدی دولت و مجلس به سیاست‌های کلی ایجاد تحول نظام آموزش و پرورش کشور اظهار کرد:نقطه آغازین و لازمه این تحول باید حمایت همه جانبه از معلمان باشد چرا که آینده نظام در گرو توجه به آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد به منظور پیشرفت و توسعه پایدار کشور در ابعاد علمی،فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

وی معلم را به عنوان مهمترین رکن این نهاد اثرگذار ،عامل اصلی نهادینه کردن نگرش و بینش فرزندان میهن اسلامی در بهترین دوره زندگی آنان دانست و گفت: تربیت شهروند مطلوب ،متعهد،خداجو،با تقوی،کارآمد و با اعتماد به نفس به نظام مردم سالاری دینی توسط مردم صورت می گیرد،لذا سرمایه گذاری برای تربیت و حفظ شان و منزلت معلم و تامین آسایش روحی و رفاه و معیشتی وی به عنوان یک اصل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان،گفت:در حقیقت مشکلات این اقشار متناسب با رسالتی که دارند، رفع نمی‌شود، متاسفانه این مسئله نه تنها روز به روز آنها را بی انگیزه و فرسوده می کند بلکه افت شدید کیفیت نظام تعلیم و تربیت را نیز به دنبال دارد.بی تردید ادامه این روند علاوه بر اینکه از رشد و توسعه علمی کشور می کاهد، بلکه سبب می شود تا نظام آموزشی از خلاقیت و نوآوری باز ماند.

خجسته با بیان اینکه معلمان دغدغه معیشت دارند، افزود: بعضی از معلمان مجبورند با کار کردن در مشاغل دیگر همچون کار در تولیدی، فروشندگی ،مشاور املاک مسکن و حتی مسافرکشی و سایر فعالیت‌های اقتصادی زندگی خویش را تامین کنند. آن ها از شرایط فعلی شان راضی نبوده و معتقدند وعده های داده شده هیچ گاه بطور کامل رنگ واقعیت به خود نگرفته و هر بار به فراموشی سپرده شده است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: مدتهاست که اغلب معلمان با ذهنی خسته و مشوش در کلاس درس حاضر شده و قطعا پایین بودن انگیزه و علاقه معلمان برای حضوری فعال،شاداب و موثر در کلاس‌های درس به آینده کشور لطمه خواهد زد، البته آنها با وجود تمام دغدغه‌هایی که نسبت به تامین مخارج خود دارند، همچون زمان پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دفاع مقدس در مسیر نورانی شهدا و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از ولایت در صحنه حاضر بوده و حداکثر تعهد و توان خود را برای آموختن به دانش آموزان به کار می گیرند اما واقعیت این است که عدم توجه به معلمان به آینده نظام تعلیم و تربیت آسیب جدی وارد می کند.

نماینده مردم همدان در ادامه با تاکید مجدد بر لزوم همکاری دولت و مجلس و همه مسئولان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش، گفت که باید مطالبات بحق و بجای معلمان در اجرایی شدن سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش ابلاغی مقام معظم رهبری در همه ابعاد بویژه بند مربوط به ارتقا جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی به عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری همه دستگاهها و بند مربوط به اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه آنان برای خدمت مطلوب با اقدامات فرهنگی ، تبلیغی و خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان پیگیری شود.

خجسته تغییر نگرش و نگاه همه مسئولان ارشد نظام به آموزش و پرورش را به عنوان کلید رشد و توسعه جامعه دانست و گفت: لایحه نظام رتبه بندی و جذب معلمان با رفع کامل اشکالات و نواقص آن در راستای افزایش منزلت و ارتقای جایگاه علمی و اجتماعی معلمان باید تصویب شود.

وی ادامه داد: از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه دولت است همواره بحران‌های مالی و کسری اعتبار مانع بزرگی برای تهیه برنامه های بلند مدت و آینده نگر در این نهاد بوده که می طلبد دولت و مجلس نگاه ویژه ای در تصویب و تخصیص بودجه های آموزش و پرورش داشته باشند تا ضمن رفع دغدغه فرهنگیان ، عدالت آموزشی در همه مناطق کشور تامین و کیفیت آموزشی و پرورشی افزایش یابد.

نماینده مردم همدان گفت: به تمامی مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاکید می کنم با تمرکز بر برنامه ریزی برای تحقق ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت از جناح بندی های سیاسی در عزل و نصب ها و تصمیم گیریها و خذف نخبگان بشدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بی تردید تمام اقشار و آحاد جامعه که فرزندان و حاصل زندگی خود را برای تربیت نسل آینده به معلمان سپرده اند، خواستارند تا مشکلات معلمان برطرف شده تا در کمال آرامش و آسودگی خاطر حضوری فعال و شاداب و موثر در مدارس داشته باشند.

خجسته با تاکید بر لزوم واریزماهیانه چندین میلیارد تومان از حقوق معلمان به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان، از عدم ارائه خدمات رفاهی مناسبی از طرف این صندوق به معلمان ابراز تاسف کرد و گفت: توجه ویژه به کیفیت بخشی آموزش از طریق رفع مشکلات فضاهای آموزشی ، تامین تجهیزات مدارس ، هنرستانها و تامین سرانه کافی برای اداره مدارس و توجه به وضعیت معیشت ، درمان و بیمه های بازنشستگان و پرداخت پاداش پایان خدمت آنان و تدوین برنامه هایی برای تکریم ویژه از بازنشستگان ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت معوقات قشر ایثارگر و حفظ کرامت آنها و اجرایی شدن طرح جامع ایثارگران، گفت که علیرغم اینکه استان همدان درخصوص درآمد جز استان‌های کم درآمد بوده و فشار تورم نیز بر مردم مضاعف می باشد افزایش درآمد مالیاتی به 50 درصد به عنوان سومین استان کشور نارضایتی شدید مردم را بدنبال داشته که لازم است سریعا مورد بازنگری قرارگرفته و متناسب با تورم واقعی به وضعیت معیشتی همه آحاد جامعه بویژه قشر آسیب پذیر تدابیری اندیشیده شود .



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 16 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

با برنامه ریزی های صورت گرفته پذیرش دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان امسال براساس بومی گزینی و بومی پذیری انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته پذیرش دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان امسال براساس بومی گزینی و بومی پذیری انجام شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی اصغر فانی در بازدید سرزده از مدرسه ابتدایی دو نوبته خیرساز 'زنده یاد ذوالفقاری' در روستای مرتضی گرد منطقه 19 تهران، با حضور در جمع معلمان و مسوولان مدرسه اظهار کرد: بیشترین مشکل آموزش و پرورش در نقل و انتقالات نیروهای غیربومی مناطق محروم کشور است.

وی در ادامه به وضعیت مدرسه روستای مرتضی گرد اشاره کرد و افزود: این مدرسه در سال تحصیلی جاری با همت خیرین مدرسه ساز جایگزین کانکس های کلاسی شده است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی نبود لوله کشی آب شرب شهری را بزرگترین معضل روستای مرتضی گرد عنوان کرد و یادآورشد: این مشکل فقط منحصر به مدارس نیست و ساکنان این روستا با معضلات مختلف آموزشی و اقتصادی مواجه هستند.

فانی با بیان اینکه با مشکلات معلمان بیگانه نیستم، تاکید کرد: آموزش و پرورش تلاش می کند بتواند با تخصیص اعتبارات لازم، شرایط اقتصادی و معیشتی معلمان را تا حد مقدور ارتقا دهد.

وزیر آموزش وپرورش صبح امروز - دوشنبه - به طور سرزده از مدرسه ابتدایی زنده یاد ذوالفقاری و دبیرستان امام حسین (ع) در روستای مرتضی گرد واقع در جنوبی ترین محله منطقه 19 شهر تهران بازدید کرد.

فانی در این بازدید سه ساعته با حضور در کلاس های درس از نزدیک با مشکلات و موانع آموزشی دانش آموزان و معلمان آشنا شد و در راستای رفع بخشی از معضلات دستورات لازم را ارایه کرد.

دو مدرسه ابتدایی 'زنده یاد ذوالفقاری' و دبیرستان 'امام حسین (ع)' به صورت خیرساز در سال 1393 تحویل آموزش و پرورش شهر تهران شده است و بیش از 150 دانش آموز اتباع خارجی و مهاجر در آنها مشغول تحصیل هستند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 16 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

یک نماینده مجلس از پرداخت معوقات فرهنگیان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی افضلی‌فرد، نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه نقد و بررسی عملکرد نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای ایجاد منطقه آزاد گردشگری سبلان خبر داد و تصریح کرد: هدف ما از ایجاد منطقه آزاد گردشگری سبلان، اختصاص شهرهای اردبیل، مشکین شهر، سرعین و نیر به این منطقه آزاد است.

این عضو کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات متعدد در خصوص پرونده کرسنت در کمیسیون اصل نود و با شخص وزیر، خاطرنشان کرد: نباید منافع و مصالح ملی کشور را قربانی یک نفر آقازاده کنیم و اگر بنا باشد هجده میلیارد دلار محکوم شویم، در چنین شرایط تحریم، این خسارت سنگینی برای ایران است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی از توقیف دو فیلم به‌خاطر از بین بردن ارزش های اسلامی خبر داد و افزود: خوراک فکری که به مردم داده می‌شود، باید مطابق مسائل انقلاب و اسلام باشد.

افضلی‌فرد سوال از وزیران را حق قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: در خصوص هوشمندسازی و سیستم گرمایشی مدارس به مدارس روستایی که گزارش مشکلات داده‌اند رسیدگی کرده‌ایم و اگر بخشی گزارشی نداده، در اسرع وقت گزارش خود را ارائه دهد تا به مشکلات مربوطه رسیدگی کنیم.



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 11 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش درگردهمایی مدیران، مربیان و معاونان پرورشی نواحی چهارگانه اهواز، گفت: توسعه و تقویت نماز، محور و اساس کارهای آموزش و پروش است .
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از استان خوزستان، حمید رضا کفاش در گردهمایی مدیران، مربیان ومعاونان پرورشی نواحی چهارگانه اهواز با اشاره به وجود۲۰ هزار روحانی در سطح مدارس به بیان برخی از برنامه ها ی تربیتی و فرهنگی و فعالیتهای حوزه این معاونت درسطح مدارس کشو ر پرداخت  و اهم اقدامات این معاونت را در راستای اقامه نماز بیان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش افزود: خوزستان در تمامی عرصه های مسابقات فرهنگی، هنری و به صورت کلی در برنامه های پرورشی چهره های نخبه و با ارزشی را تربیت کرده است و امیدواریم در بحث توسعه وتقویت نماز نیز شاهد موفقیت های بیشتری در این استان باشیم.

وی افزود: توسعه وتقویت نماز، محور و اساس کارهای آموزش و پروش است و برای انس بیشتر دانش آموزان در برگزاری و اقامه نماز  طرح ها وبرنامه های زیادی داریم و باید بدانیم که سایر فعالیت ها با نماز جهت پیدا می کنند.

کفاش اظهار نمود: در زمینه اقامه نماز کارهای فراوانی صورت گرفته و نباید نا امید شد ولی باید بیش از پیش فعالیت کرد. ستاد اقامه نماز کشور نیز کارهای شایسته و شایانی را در کشور به ویژه برای دانش آموزان و آموزش و پرورش انجام داده است اما باید به این نکته توجه داشت که هنوز تا رسیدن به جامعه ای که مدنظر مقام معظم رهبری بوده و نماز رکن آن است خیلی باید تلاش کنیم.

معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: اگر زبان شکر را در مدارس به ویژه مقطع ابتدایی و پیش دبستانی نهادینه کنیم درحقیقت مقدمه نماز وسپاس از خداوند را فراهم کرده ایم.

وی تاکید کرد: برای نماز هر چقدر کار شود خوب است و با فعالیت در حوزه نماز می توانیم شاهد پیشرفت و رشد در جامعه باشیم لذا برای نماز باید حساب دیگری بازکرد واگر نماز باشد سایر فعالیتها وبرنامه ها ما معنا وجهت پیدا می کند.



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 11 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، با اشاره به تلاش های ارزشمند در زمینه ترویج این فریضه‌ی بی‌همتای اسلامی، بر سنجش واقع‌بینانه آثار این تلاش ها در رفتار نمازگزاران به ویژه جوانان و همچنین ارزیابی اقدامات مسئولان در فراهم آوردن فرصت برای نمازگزار و ترویج نماز تأکید و خاطرنشان کردند: برای نزدیک شدن اجلاس ارزشمند نماز به نقطه کمال کارائی خود، باید به این محاسبه واقع‌بین و خردمندانه همت گماشت.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه) در اجلاس سراسری نماز در اهواز توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز قرائت شد، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سالیان درازی است که همت و انگیزه‌ئی مبارک‌، همه ساله، دلها و ذهنها را در سراسر کشور با این اجلاس، به اندیشیدن درباره‌ی نماز برمی‌انگیزد و نکته‌ها و یادآوریها و هشدارهائی درباره‌ی  این فریضه‌ی بی‌همتای اسلامی و این استوانه‌ی استوار دین و دینداری، در فضای جامعه میپراکند. این،‌ توفیقی بزرگ برای شما برگزارکنندگان و موهبتی از سوی خداوند برای ما شنوندگان و نیوشندگان است.

اکنون نوبت آن است که محصول این تلاش ارزشمند، در ترازوی نگاهی واقع‌بین، سنجیده شود؛ چه در رفتار مخاطبان که به گزاردن نماز و سبک نشمردن آن فراخوانده شده‌اند، بویژه جوانان و نو رسیدگان؛ و چه در مواظبت بر کیفیت نماز و خشوع و حضوری که روح و جوهر این عمل صالح رحمانی به شمار میرود؛ و چه در مسئولیت‌شناسی کسانی که به وظائفی در این راه موظف گشته‌اند، همچون ساختن و پرداختن مساجد، یا ترتیب دادن نماز در مدارس و دانشگاهها، یا فراهم آوردن فرصت برای نمازگزار در سفرهای زمینی و هوائی، یا در بهره‌گیری از شیوه‌های هنری در ترویج نماز در رسانه‌های تصویری و صوتی، یا در تولید مقاله و کتاب در تبیین زیبائیهای این عمل کوتاه و پر مغز ...؛ و چه در زمینه‌های دیگری که وظائفی در آنها بر عهده‌ی مسئولانی نهاده شده است.

اجلاس نماز، اقدامی مبارک و کارساز و بیشک، مأجور است، لیکن برای اینکه این کار ارزشمند،‌ هر چه بیشتر به نقطه‌ی کمالِ کارائی نزدیک شود، باید به این سنجش و محاسبه‌ی واقع‌بین و خردمندانه، همت گماشت و پیگیری نتائج را بخش مهمی از این ابتکار دانست.

توفیق همه‌ی شما به ویژه روحانی عزیز و گرانقدر حجت‌الاسلام جناب آقای قرائتی را از خداوند بزرگ مسألت میکنم.

سیدعلی خامنه‌ای



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 11 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
 

علی اصغر فانی عصر امروز در  بیست و سومین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، با تاکید بر این که در 51 هزار و 500 مدرسه  نماز به صورت جماعت اقامه می شود، تصریح کرد: هیچ فریضه ای بالاتر از نماز نیست و مقام معظم رهبری در پیام هایی که در اجلاس های نماز صادر فرموده اند به فرازهایی مرتبط با آموزش و پرورش اشاره کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دعوت دانش آموزان به صفوف نماز، توصیه به مدیران آموزش و پرورش برای مسجد سازی و مسجدپردازی در برنامه های فوق العاده، حضور معلمان در صفوف نمازهای مدارس، پیش بینی جایگاه مناسب برای نماز در مدارس از جمله اقداماتی است که در وزارت آموزش و پرورش به منظور ترغیب دانش آموزان به سوی نماز انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بند یک از اصل سوم قانون اساسی به اهمیت نماز اشاره دارد که ایجاد محیط برای رشد فضایل در راستای گسترش ایمان و اخلاق، نماز نقش بی بدیلی دارد.

فانی بیان کرد: اختصاص بخشی از کتب درسی به نماز، آشنایی معلمان با نماز، شیوه های اثربخشی بر دانش آموزان، تعیین محل برای نماز در کلیه مراکز آموزش و پرورش، اقامه نماز در اردوها و جشنواره ها و... دستورالعمل هایی هستند که وزارت آموزش و پرورش ما را مکلف به توجه بیش از پیش به نماز کرده است.

وزیر آموزش و پرورش به اقدامات انجام شده در راستای ترویج نماز اشاره و اظهار کرد: اجرایی و عملیاتی شدن طرح جامع تقویت و تعمیم فرهنگ نماز در مراکز آموزشی و تربیتی به تصویب وزارت آموزش و پرورش درآمد که در دولت یازدهم عملیاتی می شود.

وی به اجرای طرح ساماندهی ائمه جماعات و روحانیون اشاره کرد و افزود: 17 هزار و 500 امام جماعت و روحانی در در سطح مدارس ساماندهی شدند. ساماندهی 34 هزار نفر از فرهنگیان برای اقامه نماز در مدارس از دیگر اقدامات انجام شده است.

فانی اظهار کرد: بیش از 100 هزار مدرسه در سطح کشور وجود دارد که آموزش و پرورش موفق شده است 51 هزار و 500 مدرسه اقامه جماعت داشته باشند. همچنین طرح عملی آموزش نماز برای پنج میلیون دانش آموز دوره ابتدایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هرساله جشن شکوفایی برای دانش آموزان در آستانه تشرف به تکلیف برگزار می شود، تصریح کرد: طرح آموزش تبلیغ و مرجعیت با پوشش یک میلیون و 500 هزار دانش آموز برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما همچنان اعتقاد داریم که بیشتر از اینها باید کار شود و امیدواریم از امکانات دولت استفاده بیشتری برای ترویج امر نماز در مدارس داشته باشیم زیرا اگر در دوره مدرسه، دانش آموز به نماز اعتقاد پیدا کند این اعتقاد ماندگاری بیشتری دارد.

گفتنی است؛ دربیست و سومین اجلاس سراسری نماز از طرف ستاد مرکزی اقامه نماز، از عملکرد وزیرآموزش وپرورش تجلیل به عمل آمد و ستاد اقامه نماز این وزارتخانه به عنوان دستگاه برتر معرفی شد



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 1 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

simK28t_535.jpg

هر کجای ایران پهناور که زندگی کنی ،

وقتی دلت با ذکر «یا رضا» بلرزد ،

به سوی ارض اقدس می‌ایستی

و دست بر سینه خم می‌شوی و

کلامت را به ذکر زیبای

 السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)

مزین می‌سازی ، ...

تا قد خمیده ات از تو تندیسی بسازد با یاد سلام بر غریب طوس .

 


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 1 دی 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

از سرما ترسی ندارد

وقتی قرار است گرم حرم باشد

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام



قالب وبلاگ