تبلیغات
دبستان سعدی گناباد - مطالب فروردین 1393
دبستان سعدی گناباد
حداقل ارج نهادن معلم با ماست . اما اجـــــــــــر دادن معلم با خداست
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 31 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
استفاده از زبان و لباس قومی در مدارس منع ندارد
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:
 
دانش آموزان می توانند در فعالیت های فوق برنامه از زبان و لباس قومی خود استفاده کنند.

 حمیدرضا کفاش اظهار داشت:
 
زبان فارسی هویت ملی است و در این راستا از آموزش زبان و ادبیات مختلف قومی استقبال می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زبان های بومی درحوزه فعالیت های پرورشی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش بر این نکته تاکید دارند که در برنامه های فوق برنامه و فعالیت های جنبی نه تنها نباید مانع آموزش زبان و ادبیات مختلف قومی شد که باید از آن استقبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: این امر می تواند در پوشش دانش آموزان نیز اتفاق بیفتد و دانش آموزان با توجه به قومیت های خود می توانند لباس محلی بپوشند و در جشنواره های مختلف دانش آموزی با لباس و زبان محلی حضور پیدا کنند.

کفاش، اصل برنامه های آموزش و پرورش را حفظ زبان پایه و وحدت آفرین فارسی دانست و افزود: با استفاده از زبان و لباس قومی در فعالیت های فوق برنامه، دانش آموزان می توانند هویت قومی و قبیله ای خود را حفظ کنند.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 31 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
مهرداد بذرپاش به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده به ایراد سخن پرداخت و گفت: بسیاری از نمایندگان استان‌های گلستان، خراسان، کرمان، تهران، آذربایجان غربی و شرقی و بخشی دیگر نسبت به انتصابات گله داشتند و هم اکنون هم استیضاح با 92 یا 93 امضا در دستور کار قرار گرفته است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در مورد علت بکارگیری افرادی که بازنشسته شده‌اند از وزیر آموزش و پرورش سوال کرد و گفت: مجلس به این دلیل به فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش رای داد که هم کارآ باشد و هم غیرسیاسی اما وی هم کم تحرک بوده و هم سیاسی است.

مهرداد بذرپاش به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده به ایراد سخن پرداخت و گفت: بسیاری از نمایندگان استان‌های گلستان، خراسان، کرمان، تهران، آذربایجان غربی و شرقی و بخشی دیگر نسبت به انتصابات گله داشتند و هم اکنون هم استیضاح با 92 یا 93 امضا در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این‌ها نمایندگان ملت هستند،‌ دولت تغییرکرده و یکی از شعارهایش انتصاب در مسیر اعتدال بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآورشد: مجلس به وزیر پیشنهادی قبلی رئیس جمهور رای نداد که بنده به دلایل آن اشاره نمی‌کنم اما به آقای فانی رای داد به این دلیل که کارآ باشد و غیرسیاسی اما وی هم کم کار و هم کم تحرک و هم سیاسی است.

بذرپاش خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر شما مسئول تربیت نسل آینده کشور هستید و باید تلاش کنید به درستی این موضوع را هدایت کنید.

وی با اشاره به عزل و نصب‌ها نیز اظهار کرد: در این زمینه مشکل شخصی وجود ندارد اما معتقدم اگر عزل و نصب‌ها اینگونه اتفاق افتد تاثیرگذار خواهد بود در خراسان رضوی 90 هزار فرهنگی وجود دارد آیا هیچکدام صلاحیت نداشتند که عهده‌دار مسئولیت شوند که فردی با سلیقه سیاسی و هرچند اصلاح‌طلب سرکار آید.

وی افزود: دراین مورد نمایندگان خراسان رضوی بیان داشتند که به آنها سه نفر معرفی می‌شود برای اینکه نظرشان را اعلام کنند و نمایندگان نیز یک نفر را تایید نمی‌کنند اما شما همان فرد را انتخاب می‌کنید، مگر چه اتفاقی افتاده است نمایندگان که از کره مریخ رای نگرفته‌اند نمایندگان هم یک سال قبل از روی کار آمدن دولت با رای مردم انتخاب شده‌اند.

بذرپاش افزود: به عنوان مثال در تهران هم بیش از 75 هزار فرهنگی وجود دارد آیا این تعداد کافی نبود و یک مدیر توانمند دربین این افراد وجود نداشت که فرد بازنشسته انتخاب شود و یا در فارس هم فردی انتخاب شده که ده سال قبل بازنشسته شده و کار اقتصادی انجام می‌داده است و در کرمان که برادر معاون رئیس جمهور انتخاب شود و همینطور در شهرهایی مثل مازندران و اصفهان، چرا دبیرکل حزب کارگزاران را مدیر یک استان انتخاب می‌کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه انتصابات در عملکرد تاثیر می‌گذارد خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: سکان‌داری آموزش و پرورش به عهده شماست نباید چند تا تشکل سیاسی انتصابات را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: آقای وزیر آیا از وضعیت پرورشی خبر دارید؟ قانون تعیین تکلیف پیش دبستانی‌ها چه شد؟ چرا آمارهای متضادی اعلام می‌شود که صد هزار یا پنجاه هزار نیروی مازاد داریم. پس بدانید بیش از سه مورد از افراد بازنشسته استفاده شده است و در برخی استان‌ها چهار، پنج مورد وجود داشته که از قانون ایثارگری استفاده کرده‌اید.

بذرپاش ادامه داد: در گذشته فردی می‌گفت دانشگاه فرهنگیان چیز بی‌مصرفی است. آن موقع نمی‌دانست دانشگاه فرهنگیان چیز بی‌خودی هم نیست. آقای وزیر وقتی رئیس دانشگاه شما در جشن انقلاب در دانشگاه تربیت معلم شهید باهنر کلی از نظام تعلیم و تربیت آمریکا تعریف می‌کند درحالی که مسئول تربیت معلم نسل آینده این کشور است، این موضوع خنده‌دار است. آیا این سیاسی نیست؟ ما در جمهوری اسلامی ایران نماینده هستیم، در جمهوری اسلامی ایران وزیر و رئیس دانشگاه هستیم و یا حتی اینکه فردی را می‌آورند اسمش را نمی‌گویم، شروع می‌کند از موسوی،‌کروبی و منتظری به عنوان معلم در جلسه رسمی شما یاد می‌کند. این‌ها همه سوال است که باید به آنها پاسخ دهید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: خیلی از ناکارآمدی‌ها در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. افراد از دانشگاه تربیت مدرس انتخاب می‌شوند مگر دانشگاه تربیت معلم آدم نداشت؟

بذرپاش در پایان در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: چرا فردی انتخاب می‌شود که قبلا به آن مجلس در مورد وزارت رای نداده و یا در حمایت از معلمان استعفاء داده است.

وی همچنین در مورد پرداخت پاداش فرهنگیان، بمیه طلایی فرهنگیان، نظام رتبه‌بندی معلمان و طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها از وزیر خواست که پاسخ دهد.


نوشته شده در تاریخ شنبه 30 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

 


«إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ الکوثر»

ولادت با سعادت سرور بانوان بهشت ؛ فخر کائنات،
بانوی بی همتای آفرینش ؛
انسیه حورا ، ریحانه دلهـا ،
حضرت فاطمـه زهــرای مرضیــه (س) ، روز مــادر
و هفتــه بزرگـداشـت مقـام زن
؛ بـر تمـامی مــادران
فــداکار
و زنــان ســرافــراز مسلمــان

وبویژه همکاران محترمه خانم مشغول به خدمت در

مدارس تحت پوشش مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

 مبــارک بــاد

هزاران بار تبریک و تهنیت به شیفتگان بانوی بهشت!
گوارایتان باد بارش رحمت الهی در این ایام  پر برکت
مبارک باد بر شما میلاد خجسته این نور پر فروغ هدایت!
( میلاد نور مبارک )



نوشته شده در تاریخ شنبه 23 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

حضرت ام البنین در واقعه كربلا حضور نداشت، هنگامى كه بشیر به مدینه بازگشت و ام البنین را ملاقات كرد، خواست تا خبر شهادت فرزندانش را به وى دهد ام البنین گفت: رگ قلبم راپاره كردى بچه ‏هایم و آنچه زیر آسمان است فداى ابا عبد الله علیه السلام، از حسین برایم بگو .

 

حضرت ام البنین(سلام الله علیها) (محدث، متوفى سال 70 ه) (فاطمه كلابیه)، دختر حزام، از زنان مؤمن، شجاع و فداكار بود.روایت است كه امیر المؤمنین علیه السلام پس از شهادت حضرت زهرا علیه السلام به برادرش عقیل كه انساب عرب را خوب می ‏دانست و از احوال خانوادگى آنها آگاه بود فرمود : مى خواهم زنى برایم خواستگارى نمایى كه از خاندان شجاعت باشد تا فرزند شجاعى برایم به دنیا آورد.عقیل، فاطمه كلابیه (ام البنین) را به ایشان معرفى نمود و گفت: در بین عرب خاندانى شجاعتر از خانواده وى سراغ ندارم.این مادر پسرانش عباس، جعفر، عبد الله و عثمان را چنان تربیت كرد كه همه شیفته برادر بزرگوارشان حضرت امام حسین علیه السلام بودند و در ركاب آن حضرت شهید شدند.

حضرت ام البنین در واقعه كربلا حضور نداشت، هنگامى كه بشیر به مدینه بازگشت و ام البنین را ملاقات كرد، خواست تا خبر شهادت فرزندانش را به وى دهد ام البنین گفت: رگ قلبم راپاره كردى بچه ‏هایم و آنچه زیر آسمان است فداى ابا عبد الله علیه السلام، از حسین برایم بگو .

ام البنین براى عزادارى هر روز همراه نوه ‏اش عبید الله (فرزند عباس علیه السلام) به بقیع م‏ی رفت و نوحه می ‏خواند و می ‏گریست و این اشعار را زمزمه می ‏كرد:

منم که سایه نشین و جود مولایم
کنیز خانه غم ؛ خاک پای زهرایم
منم که خانـــه به دوش غــم علی
منم که همقدم محنت ولی هستم
منم که شاهد زخم شکسته ابرویم
انیس گریه به یاس شکسته پهلویم
منم که در همه جا در تب حسن بودم
منم که شاهد خون لب حسن بودم
منم که جلوه حق را به عین می دیدم
خدای را به جمال حسین می دیددم
منم که بوده دلم صبح و شام با زینب
منم میان همه ؛ هم کلام با زینب
منم که سوگ گلستان و باغبان دارم
به سینه زخم غم کربلائیان دارم
منم که ظهر عطش را نمی برم از یاد
چهار لاله بی سر ز من به خاک افتاد
منم که مادر عشق و امید و احساسم
فدای یک سر موی حسین عباسم
 

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 23 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

کسب افتخاری دیگر از دانش آموزان مجتمع.....................

دانش آموز عزیز

علی دانشفر

از دبستان افتخار مند

موفق شد به عنوان یکی از شش نفر برگزیده شهرستانی در مسابقه دست نوشته های طلایی

  در مقطع ابتدایی شهرستان گناباد انتخاب شود

و به مسابقات حضوری دعوت شود.

کسب این عنوان افتخار آمیز را تبریک می گوییم.



نوشته شده در تاریخ شنبه 23 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 

 
وزیر آموزش و پرورش با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:
امروز در آموزش و پرورش همه نیروها در تمام معاونت ها و بخش ها فقط به کار می اندیشند و هیچ حاشیه‌ی سیاسی ندارند.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با کارشناسان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به حضور خود و برخی معاونین در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعضای کمیسیون از ارایه‌ی کارهای انجام شده و برنامه های آینده وزارتخانه مطلع شده و اظهار رضایت کردند.

وی گفت : امروز تمام نیروها در بخش ها و معاونت های مختلف وزارتخانه ها ، فقط به کار و فعالیت و پرورش دانش آموزان عزیز می اندیشند و هیچ حاشیه ی سیاسی ندارند.

فانی تعداد بیش از یک میلیون کارمند در بدنه آموزش وپرورش را فرصتی ارزشمند خواند و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح به دنبال افزایش بهره‌وری در آموزش باشیم و فرآیند پاسخگو بودن به نهادهای قانونی را تسهیل نماییم.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 20 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
بر اساس دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم، مواد غذایی مثل انواع ساندویچ‌های سوسیس و کالباس و نوشیدنی‌هایی که به دهان و دندان دانش‌آموزان آسیب می‌زند در مدارس ممنوع شد.
 
مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: «بر اساس دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم، مواد غذایی مثل انواع ساندویچ‌های سوسیس و کالباس و نوشیدنی‌هایی که به دهان و دندان دانش‌آموزان آسیب می‌زند در مدارس ممنوع است.»

محمد چینیان ادامه داد: «بوفه محل فروش همه چیز بود، ولی حالا پایگاه تغذیه سالم محل فروش میان وعده‌هایی است که وزارت آموزش و پرورش، مجوز آن را داده است.»

چینیان افزود: «در مدارسی که مراقب بهداشت داریم مشکل بسیار کمتری داریم و در مدارسی که مربیان بهداشت نیستند، رابطین بهداشت داریم و مدیران مدارس براساس آموزش‌هایی که در دوره ضمن‌خدمت تعریف شده، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و نظارت دارند.»

این در حالی است که این روزها در بسیاری از بوفه‌های مدارس کشور عرضه انواع ساندویچ به دانش‌آموزان صورت گرفته که نظارت بهداشتی چندانی نیز بر آن نیست.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

كلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند كه به زندگی و رفتار ما شكل می دهند.

آن چه می گوییم در حقیقت فكری است كه بیان می شود.

كلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند كه به زندگی و امورمان شكل می دهند.

اگر یك كارگر بی سواد بتواند یك اصطلاحی را در دنیا شایع كند؛

پس من و تو، ما و شما به طور حتم می توانیم استفاده از كلمه ها

و اصطلاح های مثبت را در سطی وسیع  گسترش داده و انرژی مثبت

را بین همه پخش كنیم.

حضرت محمد می فرمایند :

"فرزندان خود را به نام های نیك خطاب كنید"


امروزه ثابت شده كه كلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند! به طور مثال وقتی

به ما می گویند خسته نباشی دراصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می كنیم (با خودتان امتحان كنید) اما اگر به جای آن از یك عبارت مثبت استفاده شود نه تنها نیروی ازدست رفته، ترمیم و خستگی جسم را از بین می برد بلكه نیروی مثبت و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.

برای مثال:

به جای پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای دستت درد نكنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این كه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشكرم

به جای لعنت بر پدر كسی كه اینجا آشغال بریزد ؛ بگوییم: رحمت بر پدر كسی كه اینجا آشغال نمی ریزد

به جای گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود

به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای شكست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای مگه مشكل داری ؛ بگوییم : مگه مسئله ای داری؟

به جای فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت كمی دارم

به جای بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای مشكل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای فراموش نكنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای داد نزن؛ ‌بگوییم : آرام باش

به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم


شما هم می‌توانید به این لیست مواردی رو اضافه كرده  

وقتی بعد از مدتی همدیگر را می‌بینیم، به جای توجه كردن به نقاط ضعف همدیگر و نام بردن از آنها مثل:


چقدر چاق شدی؟"، "چقدر لاغر شدی؟"، "چقدر خسته به نظر می‌آیی؟"

، "چرا موهات را این قدر كوتاه كردی؟"، "چرا ریشت را بلند كردی؟"

، "چرا گرفته ای ؟"، "چرا رنگت پریده؟"، "چرا تلفن نكردی؟"،

"چرا حال مرا نپرسیدی؟" و ...

بهتر است بگوییم : "سلام به روی ماهت"، "چقدر خوشحال شدم تو را دیدم"

، و ... عبارات دیگری كه نه تنها بیانگر نقاط ضعف طرف مقابل ما نیست بلكه نوعی اعتماد به نفس را به مخاطبمان القاء میكند. البته اگر اصراری نداشته باشیم كه حتماً درباره ی همدیگر اظهار نظر كنیم، وگرنه می‌شود كه درباره ی موضوعات مشترك، البته در محوریت مثبت با هم صحبت كنیم ...



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

 

 
وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی در مجلس تصوئیب نشده اما بازنشستگی بدون سنوات ارفاقی منوط به شرایط خاص است.

علی اصغر فانی اظهار داشت: قانون بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی را مجلس شورای اسلامی تصویب نکرده است .

وی افزود: البته بازنشستگی پیش از موعد داریم اما بدون سنوات ارفاقی که برحسب نیاز ویا عدم نیاز آموزش وپرورش تصمیم خواهیم گرفت.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، بازنشستگی پیش از موعد نیروی انسانی به منطقه جغرافیایی، رشته و دوره تحصیلی بستگی دارد و اگر به یک نیرو نیازداشته باشیم به طور یقین موافقت نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اما اگر در منطقه ای خاص بتوانیم نیروی انسانی متناسب را جایگزین کنیم با بازنشستگی پیش از موعد آنها موافقت خواهیم کرد این براساس نیاز مناطق و به شرایط جغرافیایی بستگی دارد.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور بازدید از موزه شهرستان گناباد............................

دانش آموزان دبستان نقوی با حضور در موزه مردم شناسی شهرستان از قسمت های متنوع آن بازدید بعمل آوردند.

همراهی بفرمایید............

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری اردوی یک روزه در دبستان نقوی............................

همراهی بفرمایید............

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری با شکوه طرح در محضر قرآن کریم در آموزشگاه نقوی...................

همراهی بفرمایید.............

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 17 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

 مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه ها با اشاره به جزئیات معیارهای مشمولان دریافت یارانه گفت: پرداخت یارانه بر اساس مجموع درآمد خانوار خواهد بود.

نرگس نجفی با بیان اینکه مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده های بانکی و درآمد از محل خانه ای که اجاره داده می شود، جزو درآمد ماهیانه افراد در اعلام درآمد در مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان یارانه نقدی باید محاسبه شود، افزود: این کار پیش از اینکه اقساط ماهیانه وام های دریافتی از بانک ها حساب گردد، لحاظ می شود.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها و در این مرحله ثبت نامی پنج گروه درآمدی تفکیک و تعیین شده است، اما مشخص نیست که چه سقف درآمدی برای متقاضیان دریافت یارانه نقدی مطرح است.

مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه ها در پاسخ به این مطلب که جریمه سه برابری برای افرادی که اطلاعات خود را نادرست اعلام کنند، تعلق می گیرد، تصریح کرد: هر یک از مردم می دانند که دریافت یارانه در زندگی آنها تاثیر دارد یا خیر و تمکن مالی صرفا به این معنا نیست که فرد وضعیت مالی آنچنانی یا خانه و ماشین داشته باشد، هر کسی احساس کند که دریافت یارانه نقدی تاثیر چندانی در زندگی و تامین معیشت آنها ندارد می تواند از دریافت یارانه انصراف دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نبود دولت کف و سقف برای درآمد افراد تعیین می کرد، اظهار داشت: دولت مبنا را بر اعتماد به مردم گذاشت تا از سرمایه اجتماعی در مردم استفاده کند. اعتماد به مردم از این جهت که مردم خود وضعیت زندگی شان را بهتر می دانند.

نجفی با بیان اینکه اطلاعات درآمدی برای این است که مشخص شود در کدام یک از این پنج گروه درآمدی قرار می گیرند، اظهار داشت: درآمد صرفا درآمد سرپرست خانوار نیست و منظور درآمد مجموع اعضای خانوار است، همچنین مجموع درآمد شغل اول و دوم باید محاسبه شود، یا اینکه سود سپرده های بانکی یا درآمد از محل خانه ای که اجاره داده می شود، جزو درآمد افراد حساب می شود، یعنی مجموع این درآمدها به صورت ماهیانه مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی افزود: پیش از اینکه اقساط ماهیانه وام های دریافتی از بانک ها در محاسبات افراد برای اعلام درآمد حذف شود، مجموع حقوق دریافتی حساب شود و در اصل درآمد کل اعضای خانوار پیش از کسر اقساط ماهیانه ملاک است.

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 16 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

ادامه افتخار آفرینی دانش آموزان مجتمع........................

 

درخشش دانش آموزان مجتمع در مسابقات اذان شهرستان

در مقطع ابتدایی ادامه دارد.

دانش آموزان عزیز

سجاد صحراگرد پایه سوم دبستان اخوت

یونس بهادرپور پایه چهارم دبستان افتخار

 

موفق شدند با کسب مقام نخست در شهرستان

 

 افتخاری دیگر برای خود و مجتمع کسب نمایند.

ضمن تقدیر از این دانش آموزان کوشا

لازم است از تلاشهای همکاران خدوم خود

 در این دو  آموزشگاه صمیمانه تقدیر بعمل آورم.

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 12 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد
اسباب بازی سازانی که برای جان فرزندان ایران ارزشی قایل نیستند
 
«اخیراً یک تولید کننده نام آشنای اسباب بازی، اقدام به تولید نوعی وسیله بازی غیراستاندارد و خطرناک کرده که جان کودکان را به خطر می اندازد. گزارش های تأیید شده توسط مراجع قانونی حاکی از آن است که تاکنون حداقل ۱۰۰ کودک، در اثر بازی با این اسباب بازی خطرناک در نقاط مختلف کشورمان جان خود را از دست داده اند.»

فرض کنید یک روز خبر فوق، تیتر اول رسانه های کشور باشد. انشاءالله که چنین مباد! اما در مثل هم مناقشه نیست! سوال من این است که در صورت وقوع چنین حادثه تلخی و انتشار خبر آن توسط رسانه ها و تأیید صحت آن توسط مراجع قانونی کشور، چه اتفاقی برای آن تولید کننده بی وجدان فرضی می افتد؟! چقدر احتمال می دهید که بتواند از چنگال پرقدرت قانون بگریزد و پاسخگوی خون به ناحق ریخته ۱۰۰ کودک بیگناه نباشد؟! چقدر احتمال می دهید که نه تنها با مجازاتی مواجه نشود، بلکه همچنان به تولید آن اسباب بازی خطرناک ادامه دهد و هر سال مدلی جدید و به مراتب خطرناک تر از آن را رونمایی کند؟! (آن هم با حضور مسوولان طراز بالای دولتی)

تعجب خواهید کرد اگر همین تولید کننده بی وجدان (البته فرضی) در رقابت با یک تولید کننده بی وجدان دیگر (البته آن هم فرضی) یک سال در میان خود را به عنوان تولید کننده نمونه اسباب بازی کشور معرفی کند و مدال بالاترین سطح رضایت مندی مشتری را به نام خود ضرب نماید؟!

اگر خبر فوق باعث کدورت خاطر شریفتان در این ایام خوش آغاز سال نو شده و یا از فرضیاتی که مطرح نمودم تعجب نموده و آزرده خاطر شده اید، باید بگویم من هم با خواندن این خبر به نقل از فرمانده پلیس راه کشور، دچار شگفتی غیرقابل وصفی شده ام:
«رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: پراید ۳۰درصد تصادفات نوروز امسال را به خود اختصاص داد. وی با اعلام این خبر، افزود: نمی خواهیم دارندگان خودروی پراید را نگران کنیم، ولی کنترل و هدایت پذیری خودروی پراید در سرعت بالای ۸۰ کیلومتر درساعت به شکل فزاینده ای کاهش می یابد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از رانندگان خودروی پراید خواست: با مدیریت سرعت هنگام رانندگی، به هیچ عنوان با این خودرو بالاتر از ۸۰ یا ۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت نروند تا سوانح مربوط به این خودرو کاهش یابد.
مومنی البته تصریح کرد: در نوروز امسال و تاکنون، پس از خودروی پراید، به ترتیب پیکان و پژوی ۴۰۵ بیشترین تصادفات را داشته اند.»

البته این خبر برخلاف خبر فرضی ابتدای این نوشته، کاملاً واقعی است و سال هاست که از زبان مسوولان مختلف تکرار می شود. شاید به همین دلیل است که اغلب خوانندگان، شگفتی چندانی در مقابل چنین خبری از خود بروز نمی دهند. اما به راستی آیا جا ندارد دادستان کل کشور - یا یک نفر شبیه ایشان در دستگاه قضایی کشور- به عنوان مدعی العموم، به استناد اخبار رسمی و اطلاعاتی که بارها توسط مسوولان نیروی انتظامی - به عنوان ضلبط قضایی- بیان شده و مستند به آمار پلیس راه، پزشکی قانونی و دهها مرجع دولتی و غیر دولتی است، علیه این اسباب بازی سازان خطرناک که تا همین لحظه خون دهها و بلکه صدها هزار ایرانی را بر ذمه دارند، اعلام جرم نماید؟!

بارها شنیده ایم که به دلیل اشتغال بالای صنعت خودروسازی کشور و وابستگی ده ها صنعت دیگر به آن، مجبوریم این صنعت را داشته باشیم و هزینه های آن را بپردازیم. قبول! ولی تا کی مردم بی گناه با تحمل کیفیت پایین تولیدات، قیمت بی منطق و گران و نثار خون خود، باید هزینه حفظ این صنعت را بپردازند؟! آیا وقت آن نرسیده که دیگرانی هم در پرداخت این هزینه ها شریک شوند؟! اساساً چه کسی گفته که حفظ صنعت خودرو در کشور تنها با حفظ سطح پایین کیفیت تولیدات و هزینه کردن از مال و جان مردم میسر است؟! آیا تعداد انسان هایی که اتفاقاً آن ها هم، بالقوه یا بالفعل، نیروی کار این جامعه بوده اند و در تصادف با این ارابه های مرگ، جان خود را از دست داده اند، کمتر از کسانی است که در این صنعت و صنایع وابسته به آن مشغول کارند؟!

مگر نه این است که تقریباً تمام خودروسازان کشورمان در کنار تولیدات ضعیف و غیر استانداردشان، یکی دو محصول نسبتاً با کیفیت تر هم با تیراژ پایین، تولید می کنند؟ نمی شود تصور کرد که خودروسازی که می تواند مگان یا ماکسیما را بسازد و تحویل دهد، حداقل لطف کند و دیگر پراید نسازد؟! آیا نباید تصور کرد که انگیزه ادامه تولید خودروهای بی کیفیت، در شرایطی که توان ساخت محصولات استاندارد وجود دارد، صرفاً مادی و منفعت طلبانه است؟! همین قاعده درباره سایر خودروسازان نیز صدق می کند.

این که یک خودروساز مجبور است برای حفظ مشتریان و تنظیم بازارش، خودروهای مختلف با قیمت های متفاوت بسازد، قبول! اما در همه جای دنیا برای ایجاد تنوع در قیمت خودرو، با امکانات رفاهی خودرو، حجم موتور و قدرت و سرعت و مولفه هایی نظیر این، به تنوع در قیمت می رسند نه با دستکاری در سطح ایمنی خودرو! اگر هم تفاوتی در سطح ایمنی خودروهای یک تولید کننده ببینید، حداقل و حداکثرهایی را رعایت می کنند. به عبارت بهتر، ممکن نیست کاهش قیمت خودرو را به بهای کاهش ایمنی خودرو تا هر سطحی، حتی پایین تر از حداقل استانداردهای پذیرفته شده جهانی، قبول کنند.

بگذریم! معلوم نیست تا کی باید شاهد تکرار این خبرها و بی تفاوتی مسوولان و تنبیه نشدن اسباب بازی سازان وطنی باشیم. در این شرایط بهترین توصیه همان است که سردار مومنی فرموده اند. لطفاً با این اسباب بازی های وطنی بیشتر از ۸۰ یا ۹۰ کیلومتر در ساعت نرانید. تن آدمی شریف است به جان آدمیت!


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 12 فروردین 1393 توسط آموزگار پایه ی چهارم ابتدایی آموزشگاه اخوت شهرستان گناباد

به همت معلمان بیداردل وهمراهی مربیان مسئولیت شناس وحماسه آفرین درسایه سارزلال ولایت وپرتو پیام آور امید وتدبیربه پدیداری جریانی پایا وپویا چشم دوخته ام که همواره موج امید،تلاش وآگاهی را دردل دانش آموزان عزیز زنده نگه دارد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،متن کامل پیام وزیرآموزش وپرورش به مناسبت نوروز1393 به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بهار بهترین بهانه برای آغاز وآغاز بهترین نشانه برای زیستن است.

بهار بستر مهر است و دیباچه‌ی معرفت، قصه ی هستی است و حکایت وابستگی‌ها و فراموشی خستگی‌ها، بهار، با تمام رمز و راز و زیبایی‌هایش فرا رسید. بهار آمد باترنمی غمگنانه در فقدان گل یاس بوستان محمدی (ص)، بهار آمد با قامتی خجسته و سبز پوش، یادآور بلندای رستاخیز .

هر غنچه‌ای که می شکفد، پیراهنی از معاد بر تن دارد و بهار، فصل حرکت و برکت، فصل دوستی با دست‌های گرم شقایق و پیوند با دل‌های لایق است.

از آفریدگار بهار می‌طلبم، دلهامان را چنان در جویبار زلال رحمت شستشو دهد تا هر جا تردیدی هست، ایمان، هر جا زخمی هست، مرهم، هر جا نومیدی هست، امید و هرجا سکونی هست، رویش جای آن را فراگیرد.

همگام فرهیخته

وقتی پیام پر طراوت اعتدال را بر گونه‌ی جان احساس کردم، به خیل عظیم معلمانی اندیشیدم که امیدوارانه الهام بخش ایمان، عشق و باور به نسلی است که قهرمانانه بلوغ تاریخی و اجتماعی خود را در دیباچه ی حماسه به نمایش گذاشت.

به مربیان و معلمانی اندیشیدم که امید را در دل نسلی که به نومیدی می‌گرایید زنده کرد و اکنون مطمئن هستم که با همت شما همراهان هماره، می‌توان عرصه تعلیم و تربیت را چنان آذین بست که در همه جای آن امید، عقلانیت، اعتدال، والایی، پیشرفت و تدبیر بدرخشد. و نیک می دانید، که روا نیست امواج حماسه آرام گیرد، که جامعه‌ی تعلیم و تربیت، نیازمند تحول است و خواستار آن.

پس به همت معلمان بیدار دل و همراهی مربیان مسئولیت شناس و حماسه آفرین، در سایه سار زلال ولایت و پرتو پیام‌آور تدبیر و امید به پدیداری جریانی پایا و پویا چشم دوخته‌ام که همواره موج امید، تلاش و آگاهی را در دل دانش‌آموزان عزیز زنده نگاه‌ دارد تا با شناخت حقوق خویش و عزم، بر استیفای آن در پرتو چراغ دین، اخلاق و آزادگی راه درازی را بپویند. بهارتان پایدار

 علی اصغر فانی

 وزیر آموزش و پرورش 



قالب وبلاگ